تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛
در یک اقدلم ارزشمند از سوی دانش آموزان سالهای دور، بعد از گذشت 32 سال یکبار دیگر دانش آموزان دبستان شهید افراز روستای طولیان به همراه معلمان خود دیداری صمیمی داشتند.
کد خبر: ۶۰۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 05 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، به مناسبت روز معلم،تعدادی از دانش اموزان دبستان شهید افراز روستای طولیان با هماهنگی قبلی از معلمین دوره ی ابتدائی خود دعوت کرده و در همان دبستان گرد هم امدند.

بر اساس گزارش خبرنگار تابناک، در این اقدام بسیار ارزشمند و ارزنده و در این دیدار مجدد که معلمین پایه ی اول تا پنجم سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ روستای طولیان حضور داشتند، دانش اموزان به صورت نمادین با تشکیل صف صبحگاهی، بعد از تلاوت قران،دعای صبحگاهی و شعار هفته را نیز اجرا کردند.

در ادامه معلمین دعوت شده برای دانش اموزان خود صحبت کردند. قدرت الله پناهیان معلم پایه ی اول ابتدائی سال ۱۳۶۵ دبستان شهید افراز طولیان ضمن ابراز خرسندی فراوان از برگزاری این برنامه عنوان کرد: من بعد از سی و دو سال مجدد در جمع شما هستم، با این بغض گرفته صحبت کردن خیلی مشکل است اما ضمن طلب حلالیت از همه دانش آموزان، بسیار خوشحالم که نتیجه ی زحمات خود را بعد از سی و دو سال می بینم.

کریم اذر پیوند معلم پایه ی دوم سال ۱۳۶۶ این مدرسه با حالتی همراه با غم و شادی برای دانش آموزان قدیم و مدیران امروز بیان کرد: هم خوشحالم بابت این اقدام زیبا و هم عمگین بخاطر یادآوری خاطرات روزهای خوب گذشته، از بهترین دوران معلمی و روزهای تدریسم سال های حضور در این دبستان بود و بی شک امروز نیز از بهترین روزهای زندگی بنده با حضور دوباره در جمع این دانش اموزان رقم خورده است.

عزت کشاورز معلم پایه ی سوم این دبستان در سال۱۳۶۷ ضمن خرسندی و ابراز شعف خود اظهار داشت: علیرغم مشغله کاری و سفری که داشتم، اما برای حضور در این برنامه به مسافرت نرفتم و به یاد آن روزهای خوب و برای دیدن دوباره فرزندان خودم به اینجا آمدم.

در ادامه این دیدار صمیمی محمد مراد موحدی معلم پایه چهارم سال۱۳۶۸ دبستان شهید افراز روستای طولیان گفت: قریب به سی سال پیش این صف صبحگاهی برگزار شد، کاش همه ی دانش آموزان و فرهنگیان اقدام به برگزاری چنین برنامه هایی کنند تا ضمن انجام یک اقدام فرهنگی، یاد و خاطره ی ان روزها را زنده نگهداریم.

بر پایه این گزارش، در ادامه سرمست کیوان اصل معلم پایه پنجم سال۱۳۶۹ این دبستان با بیان اینکه از شدت خوشحالی جلوی جمع از گریه خودداری میکنم، به دانش آموزان سالیان دور خود بیان کرد: هرگز از یاد نمی برم زمانی که بعد از یک سال تدریس در این روستا برای سال دوم مدیر مدرسه و یکی از ریش سفیدان روستا اصرار نمودند که دوباره این دبستان را انتخاب کنید و همین الان هم اگر شرایط اجازه بدهد تمایل دارم به علت داشتن چنین دانش آموزان خوش اخلاق و مردم بسیار خوب روستا، بار دیگر طولیان را برای ادامه زندگی انتخاب کنم.

در ادامه این دیدار صمیمی، تعدادی از دانش آموزان آن سالها نیز از خاطرات و اتفاقات ان روزها یاد کردند. این جلسه که به همت این دانش آموزان سالهای دور که هر کدام در این روزها خود معلم، پرستار، کارمند، مدرس دانشگاه هستند در دبستان شهید افراز روستای طولیان برگزار شد و دانش آموزان حاضر در این دیدار صمیمی هر کدام کارنامه آن روزهای خود را جهت تجدید خاطرات یکبار دیگر مشاهده کردند.

از دیگر نکات جالب توجه این برنامه، مشاهده ی کارنامه ی دانش اموزانی بود که هم اکنون در قید حیات نبودند اما در آن سال ها در میان هیاهوی دانش اموزان در حیاط همین مکان مشغول درس خواندن و بازی کودکانه بودند.

عکس و گزارش سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار