سخنی با نماینده مردم آستانه؛
تابناک / نماینده آستانه اخیرا در اظهاراتی عجیب مدعی شده رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف پولی که داروخانه ها تحت عنوان حق مدیریت از مردم دریافت می کردند، سبب شده داروخانه‌ها در مورد مطالباتی که داشته اند متضرر شده تاجاییکه توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند!
کد خبر: ۶۰۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 04 May 2018

تابناک / نماینده آستانه اخیرا در اظهاراتی عجیب مدعی شده رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف پولی که داروخانه ها تحت عنوان حق مدیریت از مردم دریافت می کردند، سبب شده داروخانه‌ها در مورد مطالباتی که داشته اند متضرر شده  تاجاییکه توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند!

قربانی نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی اخیرا در گفتگویی به انتقاد از رای دیوان عدالت اداری برای حذف حق مدیریت داروخانه‌ها پرداخته و گفته است: داروخانه‌ها در مورد مطالباتی که داشته اند متضرر شده اند تاجاییکه توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند!

وی در قسمت دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه دریافت حق مدیریت از جمله حقوق مسلم داروخانه ها می باشد، می افزاید: ورود دیوان عدالت اداری به موضوع حق مدیریت داروخانه ها محلی از اعراب ندارد!

این اظهارات نماینده آستانه در حالی طرح می گردد که:

اولاً: ادعای ضرر داروخانه ها در وصول مطالباتشان بسیار عجیب به نظر می رسد. خوشبختانه وضعیت زندگی داروخانه داران بر مردم کاملاً مکشوف بوده و پذیرش ادعای نماینده آستانه مبنی بر اینکه داروخانه داران توان پرداخت بدهی هایشان را ندارند، بسیار مشکل است.

دوماً: باید از جناب قربانی پرسید که اساساً چرا بیماران و مراجعان به داروخانه ها باید حق مدیریت داروخانه ها را بپردازند؟! تصور کنید به یک مشاوراملاک مراجعه و علاوه بر پرداخت حق کمیسیون مبلغی هم تحت عنوان حق مدیریت از شما اخذ شود! یا مثلا کارواش علاوه بر دریافت حق الزحمه از شما مبلغی تحت عنوان حق مدیریت کارواش دریافت کند!

سوماً: ورود دیوان عدالت اداری به حذف حق مدیریت داروخانه به عنوان پولی که بی جهت از مراجعان و بیماران اخذ می شده است، کاملا به جا و درست بوده است. خوشبختانه لابی پزشکان نتوانسته در بدنه قوه قضاییه برخلاف دولت و مجلس نفوذ کند و در حال حاضر یکی از مهمترین مراجع احقاق حقوق مردم از برخی پزشکان زیرمیزی بگیر و پول پرست همین قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری است.

 

البته نماینده آستانه از این دست اظهارات کم ندارد. وی که از قضا خودش هم پزشک می باشد، پیش تر ضمن دفاع تمام قد از طرح تحول سلامت، گفته بود شیرینی اجرای این طرح برای مردم لذت بخش است! البته ممکن است منظور نماینده آستانه از مردم در این جمله، همان پزشکان بوده باشد چرا که شیرینی طرح تحول برای پزشکان بسیار لذت بخش تر بوده تا مردم!

بد نیست بدانید یکی از گام های این طرح مورد حمایت جناب قربانی یعنی همان طرح تحول سلامت مربوط به تعرفه های پزشکی بوده که به یکباره شاهد افزایش ۳۰۰ و ۴۰۰ درصدی تعرفه های پزشکی بودیم. البته در بعضی موارد این افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد و در برخی موارد تا ۷۰۰ درصد رشد داشته است. تا جایی که به گفته مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، پزشکان دولتی ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان درآمد دارند. همین افزایش ناگهانی تعرفه ها باعث شده که شکاف طبقاتی بین جامعه پزشکی و عامه مردم ایجاد شود. (اینجا را بخوانید)

جدول زیر کارانه کارکنان یک بیمارستان کوچک در مناطق محروم شرق کشور را نشان می دهد. در صدر لیست یکی از پزشکان حوزه زنان و زایمان در طول یک سال رقمی بالغ بر یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون تومان کارانه دریافت کرده که میانگین ماهانه آن رقمی معادل 165 میلیون تومان خواهد شد که بازهم به این رقم باید دریافتی حقوق ماهانه این پزشک را اضافه کرد. در همین لیست نیز رقمهای میلیاردی و چندصدمیلیونی نیز به چشم میخورند.

پزشکان نجومی بلای جان طرح تحول سلامت
 

این حقوقها حتی در شهرهای بزرگ نیز دیده میشود. مثلاً در فیش شماره یک، کارانه اسفندماه سال 93 یکی از پزشکان بیمارستانی در ارومیه نشان میدهد که این پزشک بیش از 200 میلیون تومان درآمد داشته که با احتساب پرداخت مالیات نزدیک به 188 میلیون تومان دریافتی داشته است.

پزشکان نجومی بلای جان طرح تحول سلامت
حالا باید از جناب قربانی پرسید ایشان تاکنون برای دفاع از حقوق مردم در برابر پزشکان نجومی بگیر و داروخانه دارانی که داروها را به قیمت دلخواه به فروش می رسانند، چه کرده است! بی تردید جناب قربانی نماینده تمام مردم محسوب شده و قرار نیست تنها به دنبال دفاع از حقوق پزشکان در طرح هایی همچون طرح تحول سلامت که به شوخی از آن طرح تحول جیب پزشکان نام برده می شود، باشند.
 
 
خزر/
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار