تابناک / مثلا در یکی از ادارات استان، جناب مدیرکل مسببات حضور فرزند خود را در اداره تحت امر به صورت شرکتی فراهم کرده است. بی تردید نمی توان گفت آقازاده جناب مدیر بدون ارتباط و اطلاع، به صورت شرکتی در همان اداره تحت تصدی پدر مشغول به کار شده است!
کد خبر: ۶۰۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 04 May 2018

تابناک / مثلا در یکی از ادارات استان، جناب مدیرکل مسببات حضور فرزند خود را در اداره تحت امر به صورت شرکتی فراهم کرده است. بی تردید نمی توان گفت آقازاده جناب مدیر بدون ارتباط و اطلاع، به صورت شرکتی در همان اداره تحت تصدی پدر مشغول به کار شده است!

مدت هاست که پاسخ مشابه ای به جویندگان کار داده می شود: استخدامی در کار نیست! با این حال هر از چند گاهی اخباری مبنی بر جذب برخی نورچشمی ها در ادارات دولتی به گوش می رسد. اگر استخدامی در کار نیست پس این افراد چگونه جذب می شوند؟ پاسخ مشخص است! در قالب شرکت های طرف قرارداد!

عملا به کارگیری نیروهای شرکتی در بسیاری از ادارات دولتی یعنی فرصتی ویژه برای جذب نورچشمی ها. این پرسنل بعدها با آزمون های مختلف و از طریق تبصره ها و قوانین حمایتی تبدیل وضعیت داده و در نهایت به استخدام رسمی در می آیند. با این حال وقتی خیل عظیم جویندگان کار برای همین به کارگیری های شرکتی هم به ادارات مراجعه می کنند، معمولا با این پاسخ که این به کارگیری ها تماماً از طرف خود شرکت پیمانکاری خصوصی و بدون دخالت مدیر یا مسئولان دستگاه دولتی صورت می گیرد، مواجه می شوند. اما این ادعا تا چه اندازه صحت دارد؟

نگاهی به این قبیل به کارگیری ها حکایت از آن دارد که این ادعا تنها برای اینست که مسئول مربوطه فرد جویای کار را از سر خود باز کند چرا که بارها دیده شده مدیران کل یا رئوسای ادارات افراد را به مدیران شرکت طرف قرارداد برای جذب معرفی می کنند. اتفاقی که پیش تر نمونه آن در شهرداری رشت، مخابرات گیلان و بسیاری از ادارات دیگر دیده شده است.

در همین راستا، از اوقاف گیلان هم خبر می رسد این اداره عریض و طویل به زودی اقدام به بکارگیری 30 نفر خواهد کرد. خبری که توسط مدیرکل اوقاف گیلان تکذیب می شود. وی می کوید: چنین موضوعی صحت ندارد. هنوز هیچ چیز مشخص و قطعی نیست و اگر جذبی هم باشد، به صورت شرکتی است. حجت الاسلام والمسلمین علیزاده می افزاید: جذب در شرکت های شرکتی هم ارتباطی با ما ندارد و در این زمینه اختیاری نداریم.

اگرچه مدیرکل اوقاف گیلان می گوید در این زمینه اختیاری ندارد اما در بسیاری از ادارات دولتی دیگر باید به این ادعا با دیده شک نگریست. مثلا در یکی از ادارات استان، جناب مدیرکل مسببات حضور فرزند خود را در اداره تحت امر به صورت شرکتی فراهم کرده است. بی تردید نمی توان گفت آقازاده جناب مدیر بدون ارتباط و اطلاع، به صورت شرکتی در همان اداره تحت تصدی پدر مشغول به کار شده است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
آقای استاندار چرا با این فساد اداری برخورد نمیکند
جدی باش استاندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار