تابناک / دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در این نشست صمیمانه در ابتدا با گرامیداشت نیمه شعبان ، روز معلم و روز کارگر و روز جوان یاد و خاطره شهید بابک نوری هریس و مرحوم مهدی تقی زاده را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۹۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 02 May 2018

دیدار و هم اندیشی جوانان با دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.

تابناک / دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در این نشست صمیمانه در ابتدا با گرامیداشت نیمه شعبان ، روز معلم و روز کارگر و روز جوان یاد و خاطره شهید بابک نوری هریس و مرحوم مهدی تقی زاده را گرامی داشت.

وی در ادامه با تاکید بر این که در این جلسه نکات عمیق و تحلیلهای بسیار خوبی بیان شد خاطرنشان کرد: نکاتی که در مورد رفاقت و اتحاد در عین رقابت بیان شد بسیار درست است که باید برای جامعه بهتر با هم همکاری کنیم. کسانی که باید با هم تکریم کنیم نباید کسی را آزرده کند و انتقادات نیز در همین چهارچوب بسیار لازم و مفید خواهد بود که اگر مطالبه گری شما نباشد چه کسی این کار را باید انجام دهد؟
استاندار گیلان ادامه داد: توقع بسیار مناسبی است که سهم جوانان در جامعه بسیار بیشتر باید باشد که البته اگر بخشی از آن صورت نگرفت تحلیل درستی است که بگوئیم مقتضی شرایط خاص خود بوده است. هم سن و سالان جوان شما اگر در ۲۵ سالگی زمان انقلاب و دفاع مقدس مسئولیت کسب کردند تا حدودی طبیعی بود.
سالاری در ادامه ابراز داشت: البته همه عرصه های ما مدیریتی و دولتی نیست و قرار نیست همه متصدی کار دولتی باشند و بدون شک در این صورت نقش فعال مدنی را کس دیگری نمی تواند ایفاء کند.
مقام ارشد دولت در گیلان ادامه داد: استانداری متعلق به همه مردم است و با پول همه مردم اداره می شود و در خدمات رسانی نباید تبعیض قائل شد. هر ساختمان اداری نیز این گونه است که باید به همه مردم به عدالت و بدون تبعیض کار کند و هر جائی که تبعیض ایجاد شود زمینه ساز فساد خواهد بود. وی افزود: این که جائی نیرو جذب شد و مبتنی بر عدالت و تبعیض نبوده من نه تنها حمایت نمی کنم بلکه به شدت برخورد خواهم کرد.
مصطفی سالاری همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که باید این مساله را پیگیری کنند قطعا شما جوانان هستید و حتی کسی از همفکران و نزدیکان شما سوء استفاده کرد جلوی او بایستید. من در این زمینه از مدیران خواسته ام که اگر خطایی صورت گرفته برخورد لازم شود.
استاندار در ادامه گفت: استفاده مدیران و مشاوران جوان نکته درستی است هرچند هنوز محدودیت هایی در دولت دست ما را بسته است که کاری نسبتا آسان را سخت کرده است وگرنه این مساله مرسومی است.
سالاری در خصوص آسیبهای اجتماعی گفت: در این زمینه از ظرفیت های خودمان استفاده نکردیم. اگر از این ظرفیت ها استفاده می شد نباید این تعداد بیکار را شاهد باشیم. منتهی بخش عمده ای از ان به سازوکاری تعریف می شود که جاهایی در مقابل یکدیگر رقابت ایجاد می کنیم. در حالی که می توانیم فرصت ها را از یکدیگر نگیریم.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت بخش گردشگری گفت: در سال ۹۶ گیلان سالانه ۴۴ میلیون نفر گردشگر داشتیم، اگر به طور مثال هزینه تنها اقامتی یک گردشگر را به طور میانگین دویست هزار تومان بگیریم بیش از هشت هزار میلیارد تومان می شود متاسفانه ما این درآمد بالا را کسب نمی کنیم. برای همین است که مساله بوم گردی را مطرح می کنیم. یک کلبه ۵۰ متری می تواند بسیاری از این درآمدها را محقق کند به شرطی که بازاریابی آن را به خوبی شاهد باشیم. وی افزود: در بحث رستوران ، آب بندان و تالاب های گیلان ظرفیت های گوناگونی شاهد هستیم که باید از آن استفاده شود.
سالاری با تاکید بر این که رقابت سیاسی نباید متوقف کننده رشد توسعه باشد ابراز داشت: مساله شغل برابر درست کردن و درآمدزایی گردشگری وخدماتی ربطی به دیدگاه های سیاسی ندارد که نتوانیم با یکدیگر مشورت کنیم. اگر دولتی انتخاب می شود سمتهای سیاسی را به همفکران خودش می دهد ولی بدین معنا نیست که از ظرفیتهای دیگر به طور مثال در حوزه برنج استفاده نکند، این به نفع هیچکس نیست.
مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در بحث جوانگرایی من عهدی را بستم و بر آن عهد پایبندم. این نبوده است که آن را فراموش کنم. بعضی مدیران این جوانگرایی را انجام ندادند که حتما برخورد خواهد شد. پشت این سیاست خرد جمعی بوده و مبتنی بر سیاست دولت است و اگر کسی انجام نداده حتما نخواهیم گذشت. وی افزود: مگر می شود بین افراد تا چهل سال یک نفر پیدا نشود که از آن در حد معاون مدیرکل استفاده کرد. من این را نمی توانم بپذیرم.
استاندار گیلان در ادامه در مورد درخواست پارلمان جوانان گفت: ما کاری را به نام شورای مشورتی شروع کردیم و حتما از دوستانی که عضو می شوند درخواست داریم که روی مسائل شهرشان بیشتر فکر کنند که نقطه نظرات آن ها را بشنویم.
سالاری در ادامه با تاکید بر حق ورزشکاران گفت: در خصوص عرصه ورزش درخواست داشته ایم که مسابقات سراسری در روستاها و بخشداری ها شروع شود و برنامه ریزی های آن انجام شود که البته متولی ان خود مردم باشند.
استاندار ادامه داد: من هیچ جلسه و نشستی نمی گذارم که پیگیری آن را انجام ندهم. ادعا نمی کنم همه درخواست ها را به نتیجه می رسانم، اما حتما نسبت به آن توجه دارم و در حد نیاز رسیدگی خواهم کرد.
سالاری با انتقاد از تشریفات مدیران گفت: مسئولینی هستند که با پست خود دبدبه و کبکبه اضافه می گیرند که اول این به خودش لطمه خواهد زد. میبینیم هرجائی می رویم ۵۰ بنر می زنند که خوش آمدید. خب اینجا محل کارمان است و وظیفه ما است که در ان جا حضور داشته باشیم و نیازی به این همه بنر نیست. قرار نیست هرجائی برویم ده ها ماشین اسکورت کنند که با ما راه بیایند. این کجا پیگیری حق مردم است که با بنزین دولتی بخواهیم حقوق مردم را پیگیری نمائیم.

استاندار در جمعبندی سخنان خود گفت: بخشی از مطالبات به خود ما بر می گردد که باید به آن رسیدگی شود و بخشی از آن به خود شما بر می گردد که باید نسبت به آن توجه کنید. این نیست که فکر کنیم موضوع منکر فقط در پیاده راه باید صورت گیرد. هرجا که فکر می کنیم اشتباهی رخ می دهدتذکر دهید و برخورد کنیم همین نیز نهی از منکر است. وی در پایان گفت: امروز اگر می خواهیم از ظرفیتهای خودمان استفاده کنیم باید شفاف سازی شود و انتقاد را به رسمیت بشناسیم و هیچ راهی بهتر از این نیست. تردید نکنید که این انتقادات نیز اثر گذار خواهد بود.

گفتنی است در این نشست مریم بخشی سرپرست ورزش و جوانان گیلان، فرشاد نوروز پور مشاور جوان استاندار، مریم اسماعیل پور قائم مقام ستاد جوانان روحانی در گیلان ، معراج مبرانیا کارشناس حوزه کسب و کار الکترونیک و استارت آپ ، علی رضا کنعان رو فعال سیاسی و اجتماعی، مائده عطایی فعال اجتماعی و دانشجویی، مجتبی نعیمی فعال سیاسی و اجتماعی، یوسف پورواجد عضو مرکزی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه کشور، فاطمه قاسمی مربی تیم کاراته ایران، پریسا روی دل فعال دانشجویی و دبیر سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان، محمد رهبری قهرمان شمشیربازی،سهیل سجودی فعال سیاسی، سعید آقایی دبیر شورای حامیان تدبیر و امید گیلان، شهرام شاهی معاون حقوقی ستاد مرکزی روحانی در گیلان از جمله افرادی بودند که به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

کسی جزء الهه مرگ نمی تواند بعضیها را از پست خودشان کنار بکشد

 

مشاور جوان استاندار گیلان ابراز داشت: انتظار است در زمینه استفاده از جوانان تکان و بازنگری اساسی در دولت تدبیر و امید اتفاق بیفتد.

فرشاد نوروزپور مشاور جوان استاندار گیلان در نشست جوانان با استاندار گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد با گرامیداشت روز جوان یاد و خاطره شهید بابک نوری هریس شهید مدافع حرم و مرحوم مهدی تقی زاده را گرامی داشت. سخنان استاندار
وی در ادامه گفت: گره های زیادی در کشور باقی مانده بود که توسط جوانان باز شده است، بسیاری از همین افراد این جلسه از برترین و اولین ها در کل کشور و حتی جهان محسوب می شوند که می توان از آن ها استفاده شود.
نوروز پور ادامه داد: ما به نمایشی نگاه کردن جوانان واقعا انتقاد داریم و این به این دولت و آن دولت مربوط نیست، ظاهرا کسی جزء الهه مرگ نمی تواند بعضیها را از پست خودشان کنار بکشد. وی در ادامه افزود: سوال بسیاری از جوانان است که کدامین مقام بود که جوانان نتوانستند انجام دهند. آیا اداره کشور از فتح خرمشهر سخت تر بود؟ پس چرا امروز به جوانان اعتماد نمی کنند. چرا حاضر نیستند عرصه را برای جوانان باز کنند؟
نوروزپور در ادامه اظهار داشت: چهل سال از انقلاب گذشته و از استان های دیگر برای ما تماس می گیرند که مانده ایم که چرا یک مشاور جوانان برای ما انتخاب نمی کنید. اگر جائی نیز برای جوانان قدم بر می دارد تنبیه و کارشکنی را شاهد هستیم و بعد در پشت تریبون ها از لزوم توجه به جوانان صحبت می کنند. کدام را باور کنیم؟ کارشکنی یا شعارهایتان؟
مشاور جوانان استاندار گیلان خاطرنشان کرد: البته بخشی از نسل ما نیز معلوم نیست چرا تنها اشتباهات نسل گذشته را یاد گرفته و فقط خودمان را دیده ایم. متاسفانه بخشی از تبری که به نسل جوان زده شده را خودمان نیز نقش داشته ایم.
نوروزپور افزود: دولت تدبیر و امید در دومین خودش دولت خودش باید نسبت به استفاده از جوانان به خودش بیاید. متاسفانه مطالبات چهار دهه به این دولت محول شده است و انتظار است یک تکان و بازنگری اساسی در دولت تدبیر و امید اتفاق بیفتد.
نوروزپور ابراز داشت: من واقعا احساس می کنم که با حضور استاندار گیلان امید در بین جوانان زنده شد. در استان های دیگر موج نا امیدی وجود دارد و فکر می کنند در گیلان در زمینه جوانان خیلی کارها انجام شده است. ما سعی کردیم که با حضور استاندار گیلان کلیشه ها را بشکنیم و تنها به جوانان ستادی نگاه نکنیم و امور مختلف ورزشی و اجتماعی و … نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: نگاه ما این است که تنها جوان را ببینیم و به آن ها به عنوان جوان حزبی و سیاسی نگاه نشودو به همین نیز ادامه می دهیم. امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم و با دستان خودمان کاری نکنیم که مدیران فقط ما را معطل خودشان کنند. امروز بکارگیری جوانان ثابت شده که تنها شعار نیست و باید قدرش را بدانیم. /گیل خبر

 

 

برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
درسته جوانگرا هستی
ولی اینا توهین میکنن آقای استاندار
بخش داره لوندوییل به یک ملت توهین کرد
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
جوانگرایی عالیست آقای استاندار بدانید و بفهمید کدوم‌ جوان رو در کجا بزاری
همین جوانگرایی شما بخش دار لوندویل آستارا به مردم توهین کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
آقای استاندار اینا کیه گذاشتی دارن به ملت بی ادبی میکنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار