کد خبر: ۵۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 01 May 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: هیچ مدیر اجرایی و عضو شورایی در گیلان حق ندارد از رانت خود برای استخدام نزدیکانش استفاده کند زیرا این کار خطای بزرگی است و مردم آن را نمی‌بخشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری در همایش روز شوراها در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر استان گیلان باید در تمام امور هم‌فکری داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر توسط مردم انتخاب شدند تا مشکلات حوزه انتخابیه خودشان را پیگیری کنند گفت: قانونگذار اختیارات خوبی را برای این افراد در نظر گرفته است که باید با همکاری، همدلی و تعامل، از آن‌ها به خوبی استفاده کرده تا پاسخگوی توقعات مردم باشند.

سالاری با بیان اینکه آمادگی لازم برای ارائه اختیارات بیشتر به شوراهای اسلامی استان گیلان وجود دارد ابراز داشت: ارائه اختیارات بیشتر انتظارات ما از شوراها را نیز بیشتر می‌کند زیرا آن‌ها باید با خلاقیت و هوشمندی به‌دنبال ایجاد تحول در جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان باید یک برنامه مدون 4 ساله برای انجام ماموریت‌هایشان ترسیم کنند گفت: ترسیم این برنامه سبب می‌شود تا آن‌ها دچار روزمرگی نشده و احتمالاً اگر از برنامه‌ریزی عقب ماندند به دنبال بررسی علل آن باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در حوزه اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل عمرانی نباید شهرداران و دهیاران را از مسائل اجتماعی و مردمی دور کند.

سالاری با تاکید بر اینکه وجود رقابت‌ها و دیدگاه‌های مخرب سبب شده است تا نتوانیم از ظرفیت‌های گیلان به‌خوبی استفاده کنیم افزود: باید برنامه‌ای ایجاد کنیم تا بتوانیم از حضور گردشگران در استانمان شغل ایجاد کرده و محصولاتمان را به آن‌ها عرضه کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از طرح‌هایی که سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی شود به طور کامل حمایت می‌کنیم تصریح کرد: شرط ما برای حمایت از این طرح‌ها این است که فقط در حد طرح باقی نمانند و اجرایی شوند.

سالاری با اشاره به اینکه شناگاه‌هایی به‌عنوان نمونه در برخی مناطق ساحلی گیلان در حال ساخت است که می‌تواند سبب ایجاد 300 شغل شوند اظهار داشت: لازم است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای گسترش چنین طرح‌هایی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی استان گیلان برای اجرای طرح‌های اقتصادی بنیاد فقط به‌دنبال کمک‌های دولتی باشند افزود: باید تلاش کنید تا برای اجرای این طرح‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید زیرا دولت نباید در حوزه‌هایی که بخش خصوصی توان کار دارد ورود کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه گرفتن قیر رایگان و آسفالت نشانه موفقیت شوراها و دهیاران نیست گفت: امروز همه برای آسفالت کردن روستا‌ها رقابت می‌کنند و آن را تنها عامل توسعه روستایی می‌دانند که این اشتباه است.

استاندار گیلان با اعلام اینکه آسفالت کردن روستا سبب تغییر شکل بومی آن می‌شود تصریح کرد: برخی افراد در تلاش هستند تا روستاها را به شهر شبیه کنند که این امری غلط است زیرا در روستا باید از معماری بومی استفاده شود.

سالاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی بیشتری باید در حوزه ساماندهی سیما و منظر شهری انجام شود ابراز داشت: امسال معیار ما برای توزیع اعتبارات عمرانی این است که هرجا رونق اقتصادی بیشتری ایجاد شود اعتبار بیشتری به آن اختصاص داده می‌شود.

وی با ایجاد فضایی آرام و همراه با همدلی در شهرستان‌ها را وظیفه شوراهای اسلامی شهرستان‌های گیلان دانست و افزود: ما طرح‌هایمان را در شهرستان‌هایی اجرا می‌کنیم که آرامش بیشتری داشته باشد زیرا وجود آرامش سبب پیشرفت بهتر طرح‌ها می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: این که اعضای شوراهای اسلامی بخواهند در تمامی حوزه‌ها ورود کنند باعث می‌شود تا به کارهای اصلی خودشان نرسند و مشغله و مسئولیشان بیشتر شود.

سالاری با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی در انجام معاملات شهرداری‌ها نقش مهمی دارند عنوان داشت: اگر فردی می‌خواهد از رانت خود در انجام معاملات استفاده کند این اعضای شورا هستند که باید جلوی او را بگیرند.

وی با بیان اینکه استخدام نیروهای جدید در شهرداری سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود گفت: هیچ مدیر اجرایی و عضو شورایی در گیلان حق ندارد از رانت خود برای استخدام نزدیکانش استفاده کند زیرا این کار خطای بزرگی است و مردم آن را نمی‌بخشند.

سالاری با انتقاد از نصب بنر‌ها و پرده‌نویسی‌های خوش‌آمدگویی و تبریک در سراسر شهرهای گیلان عنوان داشت: برخی افراد خودشان برای خودشان بنر تبریک نصب می‌کنند و آن را به نام دیگران می‌زنند که این کار استفاده شخصی از پول بیت‌المال است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینک هزینه‌های جاری شوراهای اسلامی گیلان از هزینه‌های عمرانی آن‌ها بیشتر است گفت: شوراها و شهرداری‌ها باید در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه ‌گذار ورود کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حوزه پسماند باید دغدغه نخست شوراهای اسلامی استان گیلان باشد خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ تفکیک زباله از مبداء وظیفه شوراهای شهر و روستا است.

وی رهاسازی زباله در کنار محور‌های عبوری گیلان را یکی از معضلات زیست‌محیطی استان دانست و عنوان داشت: احداث راه‌آهن و وجود آزاد راه و همچنین منطقه آزاد انزلی سبب گسترش حضور گردشگران در استان شده است.

سالاری با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری سالی 40 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند ابراز داشت: ما باید برای حضور گردشگران در گیلان برنامه داشته باشیم به‌گونه‌ای که حضورشان هم سبب تخریب چهره استان نشود و هم رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه گردشگری یکی از 30 محور اجرای طرح بومگردی است تصریح کرد: 16 میلیارد تومان برای رسیدگی به وضعیت آب‌بندان‌ها تخصیص داده شده است.

استاندار گیلان با اعلام اینکه در جاده‌های اصلی گیلان در هر 6 کیلومتر یک مرکز خدمات جاده‌ای ایجاد می‌شود افزود: عرضه مواد غذایی، میز راهنمای گردشگر، عرضه صنایع دستی و همچنین پمپ‌بنزین از جمله خدمات این مراکز است.

سالاری با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی استان گیلان باید به دنبال تقویت شهرداران و دهیاران باشند اظهار داشت: باید از تغییر مدیران شهرداری براساس اختلاف نظرات پرهیز شده و ثبات مدیریتی ایجاد شود.

وی با اشاره به بسته شدن حساب بانکی برخی شهرداری‌های گیلان تصریح کرد: باید تلاش شود تا اختلافات و بدهکاری‌ها به دعواهای قضایی تبدیل نشود زیرا سبب معطل ماندن برنامه‌های اجرایی شده و هزینه بیشتری را به مردم تحمیل می‌کند.

سالاری با اعلام اینکه روسای شورای‌های اسلامی شهرستان‌های گیلان باید در جلسات شورای اداری شهرستانشان حضور داشته باشند گفت: در حال حاضر 24 درصد از املاک روستایی دارای سند مالکیت هستند که ما از بنیاد مسکن استان خواسته‌ایم تا آن را به 70 درصد برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار