تابناک / چطور می شود 30 میلیون به شورا می دهند؟ چرا هیچ یک از اعضای شورا از سال 94 و 95 طلبی ندارد؟ اگر قصد بر پرداخت باشد، برای همه افراد یکسان باشد نه آنکه تنها طلب اعضای شورا که بعضا بازنشسته و دارای منبع در آمد دیگری می باشند، پرداخت شود.
کد خبر: ۵۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 30 April 2018

تابناک / چطور می شود 30 میلیون به شورا می دهند؟ چرا هیچ یک از اعضای شورا از سال 94 و 95 طلبی ندارد؟ اگر قصد بر پرداخت باشد، برای همه افراد یکسان باشد نه آنکه تنها طلب اعضای شورا که بعضا بازنشسته و دارای منبع در آمد دیگری می باشند، پرداخت شود.

عدم پرداخت مطالبات کارگارن شهرداری رودبار، اعتراضاتی را در بین جامعه کارگری برانگیخته است. در همین راستا، خوشدل، رئیس شورای کارگری شهرداری رودبار در این موردبه خبرنگار خزر گفت: قسمتی از حق و حقوق پرسنل قراردادی از سال 93 تا 96 مانده است. بنده به عنوان رئیس شورای کارگری، نامه ی اعتراضی کارگران شهرداری را امضا کردم و پای امضا خودم هم هستم.

این عضو شورای کارگری با اشاره به اینکه مطالبات پرسنل قراردادی باید پرداخت شود، افزود: در متن نامه آورده شده است که " آقای شهردار می گویند من پول ندارم " چطور امکان پذیر است که پرداخت به بعضی افراد صورت گیرد اما به پرسنل پرداخت نشود؟!!

خوشدل ادامه داد: چطور می شود 30 میلیون به شورا می دهند؟ چرا هیچ یک از اعضای شورا از سال 94 و 95 طلبی ندارد؟ اگر قصد بر پرداخت باشد، برای همه افراد یکسان باشد نه آنکه تنها طلب اعضای شورا که بعضا بازنشسته و دارای منبع در آمد دیگری می باشند، پرداخت شود.

وی افزود: آقای شهردار گفته بودند "مطالبات برای شورای قبل است" که من جوابشان را در همان مکان دادم. ما که برای پدر آقای عطایی(شهردار پیشین) کار نکردیم. ما برای شهر و شهرداری کار کردیم و تا زمانی که شهرداری به کار خود ادامه می دهد ما طلب کار هستیم. خواسته ی ما این است حق پرسنل قراردادی را بدهید.

عضو شورای کارگری با اشاره به اینکه از اولین روز عید تا به امروز یک راننده با کارگر در شیفت شب به دستور شهردار مشغول به خدمت رسانی می باشند، گفت: این کارگران حتی در 11 روز تعطیلات عید از سر زدن به خانواده هم محروم بودند، اما در مجموع 200 تا 300 تومان اضافه کاری پرداخت گردیده است. در صورتی که روزی 40تا 50 هزار تومان حق تعطیل کاری است که با احتساب این رقم می شود 550 هزار تومان که جدا از اضافه کاریش در نظر باید گرفت.

خوشدل با بیان اینکه اضافه کار دست شهردار است و می تواند آن را پایین تر یا بالاتر محاسبه کند، گفت: یک نگهبان در شهرداری مشغول به کار است که 45 ساعت اضافه کاری برایش محاسبه کرده اند. با توجه به قانون کار برای شغل نگهبانی با 24 ساعت کار 24 ساعت استراحت، باید 120 ساعت اضافه کاری در نظر گرفته شود. در گذشته 80 تا 90 ساعت اضافه کاری می گرفتند اما حالا برایش 45 ساعت در نظر گرفتند. آیا این از نظر اسلام و شرع حق کشی نیست؟

این عضو شورای کارگری با تاکید بر اینکه افرادی که در اینجا مشغول به کار هستند، مشکلات زیادی دارند، بیان داشت: حقوق پرسنلی شهرداری پایین است. در حدود یک میلیون تا یک میلیون و صد هزار تومان. تمام شهرداران این لطف را داشتند و کمک می کردند اما اینکه یک نفر 11 روز تعطیلات عید را بیاید با اضافه کار، شیفت شب و حق تعطیل کاری و در مقابل 200 هزار تومان بگیرد، در حقش اجحاف شده است.

وی در پایان گفت: نامه ای را خطاب به مسئولین امر و اعضای شورا نوشته و به آن ها داده ایم اما تاکنون هیچ کسی از شورا، ما را برای توضیح بیشتر نخواسته است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار