تابناک / شهردار رشت تردد با دوچرخه در ناوگان حمل و نقل عمومی را جذاب عنوان کرد و گفت: احداث جاده تندرستی به عرض ۵ متر در محدوده تالاب عینک در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳ 29 April 2018

تابناک / شهردار رشت تردد با دوچرخه در ناوگان حمل و نقل عمومی را جذاب عنوان کرد و گفت: احداث جاده تندرستی به عرض ۵ متر در محدوده تالاب عینک در دستور کار قرار دارد.

مسعود نصرتی با اشاره به تدوین برنامه ای ملی در حوزه گردشگری اظهار داشت: برای مقصد گردشگری شدن لازم بود آرامش اولیه ای را در شهر ایجاد کنیم و وظایف خود را بازنگری کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه در کارکنان شهرداری بیان کرد: فروردین ماه،برای نخستین بار در شهرداری حقوق کل خانواده ۴۴۰۰ نفره شهرداری شامل پاکبانان، نگهبانان، کارگران و کارمندان یکپارچه پرداخت شد و تاخیری به وجود نیامد.

شهردار رشت اذعان داشت: مجموعه شهرداری رشت با اتحاد و همدلی آمادگی شروع به کار و کلنگ زنی پروژه ها را دارد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه در گذشته برای آسفالت کف خیابان دغدغه زیادی داشتیم مطرح کرد: کارخانه آسفالت شهرداری محیا نبود ولی اکنون کارخانه آسفالت شهرداری و تجهیزات آن احیا شده و برای آسفالت کف خیابان دغدغه ای نداریم.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: با ارتقای کارخانه آسفالت روزانه ۱۰۰۰ تن آسفالت در سطح رشت توزیع می شود و این اقدام ادامه دار است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که وظایف روزمره و ذاتی فراهم نشود نمی توان پروژه های کلان مقیاس اجرا کرد گفت: زمانی که نیازهای اولیه از قبیل فضای سبز،آسفالت و ...فراهم نیست نمی توان حرف از تراموا،زباله سوز و رودخانه ها زد.

شهردار رشت با بیان اینکه برای زباله سوز،تراموا،بازنگری طرح جامع شهرداری وقت زیادی را گذاشتیم ابراز داشت: ابلاغ بودجه به شورای اسلامی،برنامه ریزی برای خرید اتوبوس جدید و الحاق به ناوگان حمل و نقل از دیگر اتفاقات رقم خورده در مدیریت شهری بود.

دکتر نصرتی با اشاره به معضل سد معبر در رشت گفت: رشت به علت جذابیت روزانه ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شناور دارد و نمی توان با نگاه تقابلی به رفع مشکل سدمعبر پرداخت و باید ابعاد فرهنگی را ارتقا دهیم.

برخورد با مغازه داران متجاوز به حریم پیاده رو

وی تاکید کرد: مغازه داران باید به وظایف حقوق شهروندی آگاه باشند و نباید محدوده پیاده روها را برای فروش وسایل خود اشغال کنند و نباید منتظر باشیم با جبر سدمعبر جمع آوری شود.
شهردار رشت رشت را یک شهر فرهنگی عنوان کرد و افزود: تا دو هفته آینده با مغازه دارانی که از محدوده مغازه پیاده رو تجاوز کرده اند برخورد می شود.

وی احداث پارک های محلی،شهربازی،افزایش ناوگان اتوبوسرانی،ایجاد فرهنگ سراها و ... را از جمله نیازهای ضروری رشت عنوان کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه در ۶ ماه دوم سال گذشته ۱۶۵.۵ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران و طلبکاران ملک های واقع در مسیر را پرداخت کردیم اذعان داشت: با این مبلغ می توانستیم ۱۰ پارک محلی،۴ شهربازی و سایر پروژه هایی با اعتبار این مبلغ اجرا کنیم.

اوایل حضورم در شهرداری یک ربع طول می کشید از راه پله به دفتر کارم برسم

نصرتی تصریح کرد: در اوایل حضورم در شهرداری هنگامی که وارد اداره می شدم از کنار راه پله تا دفتر کار حدود یک ربع طول می کشید و باید پاسخ طلبکاران زیادی را می دادم ولی اکنون این طلبکاران کاهش یافته و طلبکاران بزرگ باقی مانده اند.

وی با اشاره به پروژه های سال ۹۷ شهرداری اظهار کرد: احداث پارک های محلی،افزایش ناوگان حمل و نقل،احداث سامانکده و ..از جمله پروژه های مذکور است.

احداث جاده تندرستی در محدوده تالاب عینک

شهردار رشت تردد با دوچرخه در ناوگان حمل و نقل عمومی را جذاب عنوان کرد و گفت: احداث جاده تندرستی به عرض ۵ متر در محدوده تالاب عینک در دستور کار ما قرار دارد.

نصرتی تصریح کرد: برای هفده پروژه شهرداری مدیر پروژه انتخاب کردیم و این افراد دغدغه و مسئولیت دیگری به جز پروژه مورد نظر ندارند.

وی در ادامه گفت: موفق شدیم ۲۵ هکتار از اسناد ملک های تفکیک شده را پیگیری کنیم و در اختیار صاحبان املاک قرار دهیم.

شهردار شت تاکید کرد: اکنون برای انتخاب پیمانکاران در اجرای پروژه ها با دغدغه تامین منابع مالی مواجه نیستیم.

وی به ضرورت همدلی و همراهی برای تقویت زیرساخت های رشت تاکید کرد و گفت: بسیاری از شهرداری های کلانشهرها دغدغه زیرساخت شهری را ندارند.
نصرتی با اشاره به اینکه رشت شهری است که جذابیت فراوانی دارد و شب های آن زنده است گفت: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به گیلان وارد می شود ولی حداقل این گردشگران در رشت ماندگار هستند.

شهردار رشت بیان داشت: می توانیم با استفاده از ظرفیت شب در زمانی که ترافیک وجود ندارد با اجرای جشنواره‌ها، برنامه‌های فرهنگی و استفاده از فرصت ۱۷۰ غذای محلی ثبت شده در یونسکو زمینه جذب و ماندگاری گردشگران در رشت را فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا باید نورپردازی خیابان ها فراتر از سطح ملی باشد و کلیه مبلمان ها بازنگری شود تا شرایط برای ورود گردشگر فراهم شود.

شهردار رشت همچنین از برگزاری آیین "سنگ بنای سیما و منظر شهری" در روز نهم اردیبهشت مصادف با روز شوراها خبر داد.

نصرتی با اشاره به معضل آلودگی رودخانه های رشت اظهار کرد: برای رفع مشکل آلودگی رودخانه ها ابتدا باید مسئله فاضلاب ورودی به رودخانه ها حل شود.
وی حل مشکل فاضلاب ورودی به رودخانه ها را در خرید طرح تضمینی پساب دانست و گفت: ۱۱ استان این اقدام را انجام دادند و ما دوازدهمین استان هستیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر فاضلابی به رودخانه های رشت وارد نشود بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد و پس از آن می توانیم پروژه را به دست سرمایه گذار قرار دهیم.

نصرتی با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه در خصوص رودخانه ها ابراز داشت: احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود با ورود سرمایه گذار ممکن می شود و نمی توانیم از دولت با توجه به وضعیت اقتصادی انتظار داشته باشیم ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تزریق کنند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهر به منابع مالی نیازمندیم تصریح کرد: منابع مالی به صورت درآمد پایدار و درآمد ناپایدار هستند.

افزایش درآمد وصولی شهرداری به یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به ازای هرشهروند

وی میزان درآمد وصولی شهرداری رشت در سال ۹۵ به ازای هر شهروند رشت را ۵۷۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در اصفهان یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان،در شیراز یک میلیون و ۸۳۳ هزار تومان و در اهواز ۵۶۰ هزار تومان است.

نصرتی افزود: سال ۹۶ میزان درآمد تولید شده شهرداری به ازای هر شهروند به ۷۱۶ هزار تومان رسید و تقریبا ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بودجه شهرداری رشت و سازمان های تابع در سال ۹۷ به مبلغ هزار و ۶۲ میلیارد تومان بسته شده است گفت: درآمد تولید شده به ازای هر شهروند یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان خواهد شد و می توانیم خودمان را به شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز نزدیک کنیم.
وی با اشاره به دفن زباله در سراوان اظهار کرد: سراوان حدود ۲ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۰ هکتار پوشش گیاهی داراست و زباله روزانه در ۵ هکتار از آن دفن می شود که امیدواریم با راه اندازی زباله سوز این مسئله مرتفع شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سمپاشی روزانه در سروان انجام می شود خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هجوم مگس‌ها خاک ریزی زباله بهتر از سم پاشی است و در این خصوص درصدد اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم.

نصرتی از احداث ۲۵ دستگاه سرویس بهداشتی توسط سرمایه گذاران در ۲۵ نقطه از رشت خبر داد و افزود: برای تبدیل شدن رشت به مقصد گردشگری این موارد جزو وظایف ذاتی به شمار می رود.

شهردار رشت با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده دولت ایران و آلمان در حوزه مطالعات پسماند و محیط زیست اظهار کرد: مقرر شد براساس این تفاهم نامه سه شهر ایران مورد مطالعه پسماند قرار بگیرد که شهر رشت یکی از این شهرها است.

نصرتی همچنین از انعقاد هفت تفاهم نامه با شرکت های خارجی برای حل مشکل سراوان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با کشورهایی نظیر چین،کره،آلمان،هند و ..منعقد شد.

وی با اشاره به طرح تراموا اظهار کرد: ۵۰ درصد منابع توسط دولت تامین می شود و همچنین ردیف بودجه آن توسط مجلس شورای اسلامی به شهرداری ابلاغ شده و در چند روز آینده مشاور آن انتخاب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار