معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۳۰ نوع ماده معدنی است که از این تعداد ۲۵ ماده در معادن استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۷۸ معدن فعال در استان همدان وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 29 April 2018
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت:۲ هزار و ۳۰۰ نفر بشکل مستقیم در حوزه معادن استان اشتغالزایی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خاکی، معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بشکل مستقیم در حوزه معادن استان همدان اشتغال دارند، افزود: تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در حوزه حمل و نقل، خدمات و ... در بخش معادن استان همدان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید در سال را دارد، ادامه داد: رکود بازار، سختی کار و گران بودن قیمت ماشین‌آلات از مهم‌ترین مشکلات حوزه معادن است.

خاکی به میزان تولید معادن استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: تولید واقعی معادن استان همدان در سال ۷ میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه معادن استان همدان سالانه تا ۱۵ میلیون تن ظرفیت تولید را دارد، افزود: معادن استان همدان در سطح کشور از نظر رتبه‌بندی تقریباً در میانه جدول و متوسط در رتبه ۱۲ قرار دارد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۳۰ نوع ماده معدنی است که از این تعداد ۲۵ ماده در معادن استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۷۸ معدن فعال در استان همدان وجود دارد.

خاکی با اشاره به اینکه در استان همدان فرآوری اولیه اغلب مواد معدنی در معادن استان انجام می‌شود و خام فروشی فقط شامل یکسری از مواد می‌شود، بیان کرد: در یکسری از مواد نظیر بخشی از سنگ تزئینی استخراج شده از معادن، خام فروشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمستقیم و غیرمجاز از تخلفات موجود در حوزه معادن است که با تخلفات برخورد جدی می‌شود، عنوان کرد: در سه سال گذشته حدوداً ۳۰۰ پرونده در این راستا تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: آهن و سیلیس دو کالای صادراتی معادن استان و اغلب به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود همچنین صادرات مستقیم معادن استان همدان تنها شامل آهن می‌شود.

خاکی با بیان اینکه رکود بازار از مهم‌ترین مشکلات سد راه معادن است، یادآورشد: سختی کار، گران بودن قیمت ماشین‌آلات، نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد در حوزه معادن، مشکلات اداری، مشکلات محلی و ... از دیگر مشکلات موجود در حوزه معادن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار