کد خبر: ۵۹۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 26 April 2018

تابناک / لاهیجان - ایرنا - رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت بهاره برگ سبز چای از باغ های استان های گیلان و مازندران آغاز شده است ،گفت: نرخ خرید در زمان حاضر براساس قیمت سال گذشته انجام می شود.

محمدولی روزبهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور آغاز شده و کارخانه های چایسازی نیز خرید آن را در زمان حاضر بر اساس نرخ سال گذشته انجام می دهند تا بهای جدید خرید تضمینی اعلام شود.
وی از چایکاران خواست با توجه به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده، نسبت به برداشت کیفی چای اهتمام بیشتری داشته باشند و سعی کنند برگ سبز با کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به سال های قبل تحویل دهند.
روزبهان با یادآوری رویکرد حمایتی دولت از چایکاران بمنظور حفظ ظرفیت تولید و اقتصادی کردن فعالیت های کشاورزی چای و ارائه محصولی با کیفیت اظهار داشت: بر همین اساس، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های قبل بصورت درجه یک و دو ادامه می یابد.
178 واحد چایسازی در استان های گیلان و مازندران وجود دارد که در سال گذشته، 151 واحد فعال با سازمان چای بابت خرید برگ سبز چایکاران قرارداد بستند و در سال جاری نیز کارخانه های چایسازی در حال انعقاد قرارداد با این سازمان هستند.
طی سال زراعی گذشته 108 هزار تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی 2 هزار و 30 میلیارد ریال از چایکاران گیلان و مازندران خریداری که از این مقدار، 24 هزار تن چای خشک تولید و به بازار عرضه شد.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد؛ چین بهاره از نیمه اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان قرار گرفته است.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور و پژوهشکده چای در این شهرستان مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار