نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند صدور مجوز معادن، از زمان پروانه اکتشاف تا بهره برداری طولانی بوده که باید کوتاه شود.
کد خبر: ۵۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 26 April 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در شورای معادن استان قزوین، افزود: با توجه به واگذاری تصمیم گیری ها در خصوص معادن به مدیریت استان ها، فرآیند صدور مجوزهای قانونی باید شتاب بیشتری به خود گیرد.


وی ادامه داد: در این رابطه صادرکنندگان مجوز معادن برای پیشگیری از هرگونه مشکل در آینده باید علاوه بر بحث های فنی، برخی ملاحظات محلی را نیز در نظر بگیرند.


زرآبادی با اشاره به وجود برخی اعتراض ها در خصوص تخریب راه های آسفالته توسط معادن بهره بردار، گفت: در این رابطه باید ساز و کاری مناسب برای حفظ و نگهداری از جاده از سوی بهره برداران معادن صورت پذیرد تا دستگاه های ذیربط متحمل هزینه های سنگین در این رابطه نشوند.


این نماینده مجلس اظهار کرد: استان قزوین رشد چندانی در خصوص صدور مجوزهای معدنی نداشته که این مساله را می توان با استفاده از ظرفیت متخصصان خانه معدن و نیز تهیه ساز و کار مناسب و زمان بندی شده مرتفع کرد.
زرآبادی در پایان گفت: در خصوص محدوده اکتشافی سنگ آهک در شهرستان آبیک و برخی معادن دیگر اعتراض هایی وجود دارد که برای ادامه کار این معادن باید بررسی های لازم به عمل آید.


تاکنون در استان قزوین 186 پروانه بهره برداری از معادن صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار