دستگیری سعید مرتضوی و تحویل او به اوین نشان داد که دستگاه قضا در اجرای عدالت با کسی تعارف ندارد.
کد خبر: ۵۹۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 26 April 2018

به گزارش تابناک : دستگیری سعید مرتضوی و تحویل او به اوین نشان داد که دستگاه قضا در اجرای عدالت با کسی تعارف ندارد.

محاکمه مهدی هاشمی، مجازات محمد رضا رحیمی، محاکمه بقایی و مشایی، رسیدگی به فساد سه هزار میلیاردی و اعدام اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، دستگیری برادران رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و... حکایت از آن دارد که دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت ها با کسی تعارف ندارد.

اگر پرونده هایی نظیر کرسنت و استات اویل در وقت خود رسیدگی می شد، شاید خسارت های آن را در همان زمان جبران می کردیم. اما نشد!

امروز هم برخی در قوه مجریه مرتکب خلاف قانون می شوند و چون بدنشان از قدرت گرم است تصمیمات نادرست و خلاف قانون می گیرند، اینها ممکن است اگر فردا گرفتار عدالت شوند، با فرار به جلو، بست نشینی و بازی با افکار عمومی در فضای مجازی فکر کنند می توانند مفری از مجازات های قانونی پیدا کنند.

اینها باید فکری برای فردای خود کنند و بدانند نظام و به ویژه دستگاه قضائی با کسی تعارف ندارد. دستگاه قضائی مسیری مستقل و بی طرف را طی می کند، و این مسیری درست و به عدالت نزدیک است.
جنگ قدرت برای تصرف یک صندلی اصلاح طلبان فقط وقتی در برابر اصولگرایان قرار می گیرند، متحد هستند.

آنها را با خودشان تنها بگذاری، به هم رحم نمی کنند. این روزها در شورای شهر تهران چه می گذرد؟ نزدیک به یک سال است مدیریت شهری در تهران تعطیل است، کاری صورت نمی گیرد، پروژه ها خوابیده است.

معلوم نشد نجفی برای چی آمد و برای چی رفت؟! اصلاح طلبان یک مدیر قَدَر، جوان، پر تحرک و کارآمد برای اداره شهر تهران ندارند.

با بگومگوها در شورای شهر تهران می رود که تجربه شورای اول تکرار شود و نهایتاً خودشان به دست خودشان شورا را منحل کنند و کاری هم برای مردم نکنند.

اعتراضات مردم و تجمعات آنها در رسیدگی به مسائل شهری به پشت درب شهرداری کشانده شده است. حرف های اصلاح طلبان از زیر سقف گفتگو به بیرون درز کرده است.

شکوری راد چیزی می گوید و کرباسچی چیز دیگر. این بگومگوها برای مردم، خدمات نمی شود. تمامت خواهی اضلاع رقابت در درون و بیرون شورا کار را به اینجا کشانده است که اگر آن را با ناکارآمدی و فقد مدیر توانا در جمع اصلاح طلبان، با هم ببینیم، متأسفانه نتیجه همین سردرگمی می شود که مردم ناظر آن هستند.

امروز پس از گذشت یک سال، کاری در تهران صورت نگرفته است. اصلاح طلبان باید بدانند گیس و گیس کشی در شورا و سیاسی کاری، پاسخ مطالبات مردم و ادعاهای قبل از انتخاب شدن نیست. شعور مردم را نباید نادیده بگیرند.

توافق آمریکا و اروپا در برجام
خبرهای بدی از ادامه دشمنی آمریکا با ملت ایران و نیز تداوم خصومت سه دولت اروپایی در نقض برجام می رسد. یک روزنامه آلمانی از توافق جدید آمریکا برای نقض و دستکاری در برجام خبر می‌دهد.

روزنامه زرد دویچه سایتونگ می نویسد: «آلمان و فرانسه و انگلیس با آمریکا توافق دارند که باید به ایران در مورد وضع تحریم های جدید به دلیل برنامه های موشکی و دخالت در بحران های منطقه هشدار داد.»

این روزنامه می افزاید: «آنها به این نتیجه رسیده اند که اصل برجام مانع رسیدن ایران به سلاح هسته ای باید دست نخورده باقی بماند، اما همچنان تبصره هایی برای محدود کردن قدرت ایران به آن اضافه شود.»

این تازه ترین خبر از میوه برجامی است که در آستانه اعمال و اجرای تحریم های جدید علیه ملت ایران از سوی دشمنان انقلاب مطرح می شود. دولت باید فکری برای این گستاخی ها بکند.

آمریکایی ها همان روز اول اجرای برجام در زمان اوباما، از برجام خارج شدند. اروپایی ها هم به تعهدات خود عمل نکردند.

برجام یک قرارداد برای اجرای یک طرفه تعهدات است. طرف دیگر همچنان نرخ تعهدات ما را بالا می برد بدون اینکه هزینه ای برای انجام تعهدات خود بپردازد.

مفهوم این رویکرد آن است که با دستاورد «تقریباً هیچ» و «خسارت محض» روبرو هستیم. رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور باید پاسخگوی این سرانجام تاریک و مبهم در کارنامه سیاست خارجی خود باشند.
ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا به طرف آمریکایی گفته است: «مردم از ما می پرسند تعامل با جامعه جهانی چه بود؟» پاسخ روشن است؛ نیازی نیست آن را از آمریکایی ها بپرسیم؟ پاسخ این سؤال مثل روز روشن است!

حرف های ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا در خصوص مسائل منطقه، حرف های خوبی نبود. صلح و آرامش چیزی نیست که با التماس آن را از دشمن گدایی کنیم.

صلح و آرامش در سایه اقتدار ملی به دست می آید و آن را در بازوی پر توان نیروهای مسلح و حضور مردم در صحنه باید جستجو کرد. موضع منفعلانه ظریف در این نشست با موازین دیپلماسی انقلابی و ظرفیت های عظیم قدرتمندانه ایران در غرب آسیا، نمی خواند. وزیر خارجه باید در ادبیات خود در چنین نشست هایی تجدید نظر کند.

دست آمریکا و متحدین او در عراق و سوریه و یمن و در خلیج فارس، زیر ساطور رزمندگان ماست، اراده کنیم دست دشمنان را قطع خواهیم کرد.

ما در پاسخ به بدعهدی و نقض عهد آمریکایی ها فقط یک جواب باید داشته باشیم؛ خروج از ان.پی.تی، والسلام! تنها این پاسخ می تواند توافق اروپا و آمریکا در مورد تداوم نقض برجام را به هم بزند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار