تابناک / شکری این روزها باز هم به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است. بعد از فروکش کردن جریانات گردنه حیران و مناقشات نمایندگان گیلان و اردبیل، انتقاد شدید نماینده تالش از فرماندار این شهر و ایستادگی استاندار به پای فرماندارش، اخبار نماینده تالش را به صدر خبرهای پربازدید سوق داده است.
کد خبر: ۵۹۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 24 April 2018

تابناک /  شکری این روزها باز هم به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است. بعد از فروکش کردن جریانات گردنه حیران و مناقشات نمایندگان گیلان و اردبیل، انتقاد شدید نماینده تالش از فرماندار این شهر و ایستادگی استاندار به پای فرماندارش، اخبار نماینده تالش را به صدر خبرهای پربازدید سوق داده است.

شکری این روزها باز هم به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است. بعد از فروکش کردن جریانات گردنه حیران و مناقشات نمایندگان گیلان و اردبیل، انتقاد شدید نماینده تالش از فرماندار این شهر و ایستادگی استاندار به پای فرماندارش، اخبار نماینده تالش را به صدر خبرهای پربازدید سوق داده است.

شکری مدعی است فرماندار برخلاف قانون، مزایده‌ای که برنده‌اش مردم بوده‌اند را لغو کرده است! از سوی دیگر فرماندار خبر از فشار مسئولی می دهد که با مهندسی مزایده تلاش کرده تا اسپانسر مالی اش را برنده مزایده کند. مزایده ای که اساساً از ابتدا اشتباه بوده و دستگاه مزایده گذار اصلا مالک نبوده که بخواهد مزایده ای برگزار کند.

"مردم" و "مطالبه گری" دو کلیدواژه در گفتمان شکری است. نماینده تالش معمولا در بزنگاه های حساس از این دو کلیدواژه نهایت بهره را می برد. یک بار "مردم" را برنده مزایده ای می خواند که لغو شده و یک بار "مطالبه گری" را وظیفه نماینده. نگاهی به گذشته می تواند موید این ادعا باشد.

ضرب و شتم مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان: برخورد قانونی کردم!

تیرماه 92 بود که مخالفت مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با افزایش پروانه بهره‌برداری از جنگل شفارود سبب ضرب و شتم این مدیرکل از سوی نماینده تالش شد. اسماعیل آرمون، رییس وقت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان علت ضرب و شتم مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان توسط نماینده تالش را زیاده خواهی شکری دانسته بود و گفته بود: به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت. وی با بیان اینکه این نماینده پس از این اقدام ناشایست آن را در منطقه به عنوان دفاع از مردم تالش اعلام کرده است افزود: البته جای تاسف است که رسانه‌های استان نیز در مقابل این اقدام غیرفرهنگی و ناشایست سکوت کرده‌اند.

روز بعد از انتشار این خبر، خبرگزاری ایسنا در مطلبی تحت عنوان "یک نماینده هم سیلی زد هم طلبکار شد!" به گزارش اظهارات شکری از صحن علنی مجلس پرداخت. شکری بعد از ضرب و شتم مدیرکل وقت منابع طبیعی استان گیلان، از تریبون مجلس این عمل خود را برخورد قانونی!! با مسوولین خاطی که با ایجاد تبعیض و بی‌عدالتی حقوق مردم را ضایع می‌کنند، عنوان کرده بود!

دعوت به تجمع در مقابل استانداری گیلان!

نمایندگی تالش بزرگ کار سختی است، قبول! مشکل اشتغال در شهرستانی مانند تالش با تعداد بالای جوانان و تحصیل کرده بیشتر از هر جای دیگر کشور نمود پیدا می کند، قبول! جوانان شایسته و تحصیل کرده تالشی، به نماینده به چشم تنها راه حل برون رفت از این مشکل می نگرند، قبول! اما دیگر قرار نیست نماینده ای که خود قانونگذار است مسئولین را تهدید به تجمع جوانان تالشی کند. به عبارتی هم تهدید کند و هم تشویق! مسئولین را تهدید به تجمع کند و جوانان را تشویق به تجمع! شکری قبلاً در سخنرانی خود در مسجد محمدیه شهر تالش با انتقاد نسبت به رانت در استخدام های دولتی و عزل و نصب های غیر قانونی در استان هشدار داده بود که اگر از راه های موجود به نتیجه ای نرسد همراه با جوانان بیکار تالشی در مقابل استانداری گیلان تجمع خواهد کرد.

اگرچه هیچ کسی منکر وجود رانت در استخدام های دولتی نیست اما این سوال به قوت خود باقی است که چرا امثال جناب شکری در دولت قبلی که مطمئنا چنین پدیده شومی در آن هم رواج داشته، اقدامی برای تجمع ولو از نوع مسالمت آمیز آن نداشتند. مگر این مردم، آن زمان مردم نبودند؟! اساساً انداختن توپ تقصیرات به زمین استانداری یا سازمان برنامه و بودجه و مقصر جلوه دادن آنان در مقوله اشتغال سیاست نخ نمایی است. اگرچه نمی توان نماینده تالش را هم مسئول وضعیت فعلی دانست اما باید گفت شکری با علم به این موضوع و اینکه در صورت پوشیدن ردای نمایندگی، با درخواست های اشتغال فراوان روبرو خواهد داشت، قدم در بهارستان گذاشت. کلیدواژه هم همچون گذشته دفاع از حقوق مردم است. دفاعی مشروع از راه نامشروع!

از فرماندار متخلف تا وزیرکشور منفعت طلب!

در آخرین مورد، شکری تهدید به افشاگری کرده و گفته فرماندار تالش مزایده ای را که مردم برنده آن بوده اند، باطل کرده است. در حالی که فرماندار تالش در مقام پاسخگویی می گوید: مسئولی دو سال است در تلاش است تا اسپانسر خود را به عنوان برنده یک مزایده منصوب کند. آیا این اسپانسر همان مردم مد نظر شکری است؟! سوالی که پاسخ آن در اتمام ضرب العجل شکری نهفته است چرا که نماینده تالش یک هفته فرصت داده تا وزیر کشور این اختلاف را حد و فصل نماید در غیر این صورت اقدام به انتشار پشت پرده ها می کند. پشت پرده هایی که شاید نشان دهد شکری این بار واژه مردم را برای مردم استفاده کرده است.

 

خزر/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار