تابناک / لاهیجان از زیباترین و سرسبزترین شهرهای ایران است. جاهای دیدنی لاهیجان انقدر زیاد هستند که در سفر به این شهر لحظه‌ای بیکار نمی‌مانید.
کد خبر: ۵۹۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷ 22 April 2018

تابناک / لاهیجان از زیباترین و سرسبزترین شهرهای ایران است. جاهای دیدنی لاهیجان انقدر زیاد هستند که در سفر به این شهر لحظه‌ای بیکار نمی‌مانید.

چه طرفدار جاهای تفریحی و هیجان‌انگیز باشید، چه از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید و چه به دنبال جاذبه‌های تاریخی باشید لاهیجان برایتان گزینه‌های جذابی دارد. با ما همراه باشید و با جاهای دیدنی لاهیجان که نباید از دستشان بدهید آشنا شوید:

شیطان کوه لاهیجان

‌شیطان کوه در شرق لاهیجان قرار دارد و واقعیت این است که این کوه سرسبز هیچ ربطی به شیطان ندارد. درباره علت نامگذاری شیطان کوه اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما عده‌ای معتقدند نام این کوه شاه‌نشین‌کوه بوده و به تدریج در طول تاریخ تغییر کرده و امروز شیطان‌کوه نامیده می‌شود.

در امتداد شیطان کوه آبشار زیبا و پر آبی روان است که از پمپاژ آب دریاچه‌ مصنوعی پایین کوه تغذیه می‌شود و شما می‌توانید همین‌طور که از پله‌های شیطان کوه بالا می‌روید از شنیدن صدای آبشار لذت ببرید.

آدرس شیطان کوه: لاهیجان، میدان خیلج فارس، خیابان شهید رجایی

جاهای دیدنی لاهیجان در بهار

استخر لاهیجان و جزیره کوچکش

در گذشته در کوه‌پایه‌ شیطان کوه برکه‌ای وجود داشت که برای انبارکردن آب از آن استفاده می‌شد، اما امروزه این برکه را به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل کرده‌اند که با نام استخر لاهیجان شناخته می‌شود و خودش یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است.

اگر به دیدن استخر لاهیجان رفتید به جزیره کوچک و زیبایی که در آن قرار دارد هم سر بزنید. این جزیره با پلی سیمانی به حاشیه جنوبی استخر وصل شده است و رستورانی در آن ساخته شده که می‌تواند لحظات خوبی را برایتان بسازد.

آدرس استخر لاهیجان: لاهیجان، بلوار امام رضا

جاهای دیدنی لاهیجان در بهار

بام سبز لاهیجان

اگر از پای شیطان کوه حدود هزار پله بالا بروید به بام سبز لاهیجان می‌رسید. وقتی به بام سبز برسید چیزی که بیشتر از همه توجه‌تان را جلب می‌کند شهربازی و کافه‌ها و رستوران‌ها و غرفه‌های صنایع دستی اطرافش است. از بام سبز چشم‌انداز زیبایی از شهر و مزارع چای پیش رویتان خواهد بود.

جاهای دیدنی لاهیجان در بهار

تله‌کابین لاهیجان

تله‌کابین لاهیجان دو ایستگاه دارد که ایستگاه اول بام سبز و ایستگاه دوم تاج خروس است. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب کار می‌کند و به طور میانگین در هر ساعت هزارنفر را جابه‌جا می‌کند. این مجموعه ۳۶ کابین ۶ نفره دارد که ۲۰ دقیقه‌ای مسافت رفت و برگشت ایستگاه اول تا دوم را طی می‌کند. اگر سوار این تله‌کابین بشوید می‌توانید از یک طرف مزارع سرسبز چای و از یک طرف شهر زیبای لاهیجان و شیطان کوه را ببینید.

آدرس: لاهیجان، بام سبز لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان در بهار

اگر به دنبال جاهای دیدنی تاریخی لاهیجان هستید دیدن این سه جاذبه تاریخی را از دست ندهید:

آرامگاه شیخ زاهد گیلانی: لاهیجان، ۳ کیلومتری لاهیجان، روستای شیخانبر، خیابان شیخ زاهد

مسجد چهارپادشاهان: لاهیجان، خیابان کاشف، میدان چهار پادشاه، بقعه چهار پادشاه

بقعه میرشمس‌الدین: لاهیجان، میدان چهار پادشاه، خیابان سردار جنگل، بقعه و تکیه پیر علی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار