تناقض‌گویی شوالیه‌های پوشالی  به روایت کیهان

امروز رونامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: ماجرای تطهیر چهره «عباس امیرانتظام» که پس از تصدی سمت سخنگویی دولت موقت، اسم رمز جاسوسی‌اش از میان اسناد لانه جاسوسی بدست آمد و به حبس ابد محکوم شد، هر روز ابعاد بامزه‌تری به خود می‌گیرد.  یکی از تازه‌ترین ابعاد این ماجرای عبرت‌آموز، تلاش انقلابیون پشیمانی است که می‌خواهند در کنار تبرئه امیرانتظام، گذشته خود را انکار کنند!.. ظاهرا عبدی و میردامادی حرف‌هایشان را با هم هماهنگ نکرده‌اند! در نتیجه تناقض آشکاری در حرف‌هایشان هست که نشان‌دهنده میزان صداقت و درستی ادعاهای آنهاست... جماعتی که سر یک اسم تناقض‌ حرف‌هایشان معلوم می‌شوند، دنبال تبرئه یک جاسوس کددار آمریکا هستند!

انتخابات برگزار شود روحانی رای نمی آورد

صادق زیباکلام امروز در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح طلب گفت: ... بخشی از کسانی که به ایشان( حسن روحانی) رای دادند، امروز احساس پشیمانی می‌کنند. این وضعیت به هیچ وجه در دولت اول ایشان نبود. یعنی سال 92 تا 96 نارضایتی گسترده‌ای که در دولت دوم ایشان به وجود آمد، در دولت اول او به وجود نیامد. در سال 96 چیزی حدود 24 میلیون نفر به ایشان رای دادند اما اکنون تردید وجود دارد که اگر قرار باشد فردا یکبار دیگر رای‌گیری انجام شود بازهم همین مقدار رای به دست آید... به همین دلیل به طور قطع هر شخصی در آینده از طرف ایشان به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری انتخاب شود او نیز رای نخواهد آورد... سرمایه عظیم اجتماعی که در سال 94 وجود داشت با عملکرد برخی از آقایان که به عنوان نماینده به مجلس راه یافتند، امروز از بین رفته است. می‌توان اینطور گفت که همان ضربه‌های وارد شده بر بدنه دولت به بدنه اصلاحات نیز وارد شده است و همان میزان که آرای آقای روحانی ریزش داشته، آرای جریان اصلاحات نیز دچار ریزش شده است. بنابراین نمی‌توان امیدوار بود که اگر دوستان همین رویه را ادامه دهند، موفق شوند که در آینده نیز با اقبال عمومی مواجه شده و وارد مجلس شوند و با ادامه این رویه می‌توان پیش‌بینی کرد که مجلس آینده در دست هرکسی که باشد، در دست جریان اصلاحات نیست!.. اگر با همین ضریب شیب و همین زاویه بخواهیم جلو برویم، بدون شک مجلس یازدهم در دست جریان ... اصولگرا خواهد بود و انتخابات 1400 نیز فرد مورد نظر اصولگرایان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد .

  نقد سعید حجاریان به تفکر احمدی نژادی

امروز سعید حجاریان در یادداشتی در نقد تفکر دولت نهم و دهم نوشت: ... متاسفانه «پوپولیسم موعود‌گرا» همه‌چیزمان را بر باد داد؛ سرمایه‌ ملی، سرمایه مادی و سرمایه معنوی‌مان را. پوپولیسم گونه‌های مختلفی دارد که خطرناک‌ترین‌ آنها «پوپولیسم موعودگرا» است که آثار دیرپایی از خود بر جای می‌گذارد. پوپولیسم موعودگرا ... خطرناک‌ترین گونه‌ پوپولیسم است؛ زیرا برای خود رسالت الهی نیز قائل است؛ پوپولیست‌های موعودگرا خود را مسیحایی قلمداد می‌کنند که از طرف خدا مامور به رهانیدن مردم از آلام و رنج‌ها شده‌اند... نتیجه آنکه پس از دولت روحانی نیز همچنان با گزاره «دوره احمدی‌نژاد» مواجه‌ هستیم. چه سکان دولت در دست اصلاح‌طلبان باشد، چه در دست اصولگرایان. متاسفانه باید گفت ریشه‌های پوپولیسم موعودگرا با آن همه عوارض پیدا و پنهان هنوز خشک نشده است و افرادی از قشرهای مختلف در پی آبیاری آن هستند. .. اکنون، خطر پیش‌رو آن است که مردمی که زیر خط فقر قرار دارند، به هر پیشنهادی آری بگویند. افزایش متقاضیان دریافت یارانه‌ نقدی در دولت یازدهم حاکی از آن است که مردم به چشم‌انداز نهاد دولت در ایران امیدی ندارند و تنها در امروز‌‌شان سیر می‌کنند.

 تکذیب یک شایعه منتسب به رئیس‌جمهور

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار مطالبی ساختگی عنوان کردند که رسول دانیال‌زاده از بدهکاران بزرگ بانکی از خویشاوندان نزدیک حسن روحانی رئیس‌جمهوری است. این رسانه‌ها درحالی مدعی شده‌اند فرد مذکور پدر عروس روحانی است که حسن روحانی هیچ عروسی ندارد.

  توقف فعالیت KHAMENEI.IR در تلگرام

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) اعلام کرد :فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.

 خاطره یک وکیل از مرتضوی

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری در یادداشتی خاطره‌ای  از سعید مرتضوی نقل کرده است. در بخش هایی از این یادداشت می خوانیم: در یکی از محاکمات مطبوعاتی وقتی به‌دفعات به قانون ارجاع دادم در کمال خونسردی گفت این‌همه قانون قانون نکن حرفت را بزن!!؟؟ پاسخ دادم من ابزاری جز قانون ندارم ... بیان این مطلب را برهم‌زدن نظم دادگاه تلقی کرد چون تماشاچیان خندیدند. دستور داد تا مامور انتظامات بیاید و نگارنده را به زندان ببرد. چون با گفتن اینکه - اگر قانون قانون نگویم پس چه کار کنم- نظم دادگاه را به‌هم زدم. اگر نبود حضور مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی به‌عنوان عضو هیئت منصفه در دادگاه به‌جد اصرار داشت که مرا بازداشت کند.

صدام برای سر فرمانده ارتشی جایزه تعیین کرد

امیرسرتیپ مروت آزادبخت از قهرمانان دوران هشت سال دفاع مقدس است. او امروز در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها گفت: هفته اول جنگ در جبهه غرب کشور، عراق شکست خورد چون در نقاط مورد نظر راهش سد شد. عملیات‌هایی همچون چغالوند، بازی‌دراز۱ و ۲، شیاکوه و میمک  را انجام دادیم. در عملیات شیاکوه، ما ۲۷ روز وارد قلب نیروهای عراق شدیم اما به فرمانده تیپ ۵۸ دستور عقب نشینی داده شد. خدا تیمسار علی‌یاری را بیامرزد. او فرمانده سلحشور و شجاعی بود. می‌گفت: «من تا دشمن را نابود نکنم عقب نخواهم آمد.» اما چون ارتش ایران تصمیمِ گرفتن جایی را نداشت پس از ضربه زدن به دشمن  به مواضع خود بازمی‌گشت. این انسان شجاع بعدا فرمانده قرارگاه ارتش در غرب شد. به دلیل ضربه‌های فراوانی که به دشمن زده بود، صدام در سال ۶۱ مبلغ۱۰۰ میلیون تومان جایزه برای سر این فرمانده تعیین کرده بود.

شروط فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در ایران

عبدالصمد خرم آبادی،دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره اینکه پیام‌رسان‌های خارجی چه قوانینی را باید رعایت کنند تا بتوانند در ایران فعالیت کنند، گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی، هیچ پیام رسان خارجی در ایران حق فعالیت ندارد، مگر اینکه پنج شرط را رعایت کند که عبارتند از اینکه از مراجع ذی‌صلاح قانونی (وزارت ارتباطات) مجوز فعالیت دریافت کند، داده های مربوط به کاربران ایرانی را در داخل کشور ذخیره و پردازش کند، به هیچ وجه داده را در اختیار بیگانگان قرار ندهد و از دسترسی به داده ها جلوگیری کند، قواعد و ضوابط قانونی مربوط به حفاظت و صیانت از حریم خصوصی کاربران را کاملا رعایت کند و نماینده رسمی و تام الاختیار جهت اداره امور خود و پاسخ به استعلامات مراجع قضایی در داخل کشور داشته باشد.

 

عبدالله نوری می‌تواند رهبر جدید جریان اصلاحات شود؟

عبدالله نوری در خانه خود جلسات هفتگی دارد و اخیرا نیز برای کم کردن اختلافات بین دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت ورود کرده است، برخی معتقدند او می‌تواند نقش رهبر جدید اجماع ساز را در جریان اصلاحات ایفا کند. علی صوفی، فعال اصللاح طلب در این باره می گوید: اینکه بگوییم به همان اندازه که به حرف آقای خاتمی توجه می شود به حرف کس دیگر در جریان اصلاحات نیز توجه می شود، خیر این طور نیست. آقای عبدالله نوری در سطح نخبگان مطرح است نه در سطح جامعه .

ناصر ایمانی نیز گفت: عبدالله نوری گرایش به کارگزاران دارد بنابراین این مسئله جایگاه میانجگری او را بین کارگزاران و دیگرجریانات اصلاح طلب دچار مشکل می کند، در واقع بعید است مشکلات و اختلافات بین جریانات اصلاح طلب بتواند به دست عبدالله نوری حل شود.

درخواست محسن رضایی از رضا سیف‌اللهی

پس از انتشار خبر رفتن سیف‌اللهی از معاونت سیاسی- اجتماعی، اخباری غیررسمی مبنی بر برکناری او از شورای معاونان دبیرخانه منتشر شد. با این حال یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به «اعتماد» گفت که ماجرای رفتن رضا سیف‌اللهی از دبیرخانه شورا برکناری نبوده است... همچنین رضا سیف‌اللهی در گفت‌وگو با «اعتماد» توضیح داده که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور او در دبیرخانه مجمع اصرار دارد و به او پیشنهاد سمتی در این دبیرخانه داده است گرچه او هنوز تصمیم قطعی برای رفتن به مجمع تشخیص مصلحت نظام نگرفته است.

 تشکیل هیات ۲۵ نفره متشکل از سه فراکسیون مجلس برای پیشبرد گفت‌وگوی ملی

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس از تصمیم این هیات در کارگروه گفت‌وگوی ملی به منظور تشکیل شورای متشکل از سه فراکسیون پارلمان خبر داد و گفت: بنا داریم در ادامه مسیر ابتدا یک هیات ۲۵ نفره متشکل از سه فراکسیون مجلس تشکیل دهیم تا این گروه شاکله اصلی پیشبرد گفت‌وگوی ملی با محوریت مجلس یا همان گفت‌وگوی درون‌پارلمانی باشد.

 جزئیات جلسه روحانی با ناطق نوری، خاتمی و جهانگیری

افزایش جلسات اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در نخستین ماه سال سوالات زیادی به همراه داشت و حتی بعضا برخی هدف انتخاباتی را برای تشکیل آنها مطرح کردند. عبدالله ناصری عضور شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در این باره گفت: این جلسه هم همانطور که اعلام شد به میزبانی آقای روحانی بود... در این جلسه به‌طور جدی به برخی مسائل از جمله موضوع رفع حصر پرداخته شده بود. زیرا به هرحال این از وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی بود. علاوه بر این انتقاداتی در خصوص برنامه‌ریزی و اقدامات اقتصادی دولت مطرح شده بود و خواستار شفافیت و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های آقای جهانگیری شده بودند. حالا اینکه خروجی چه باشد به آقای روحانی بستگی دارد.

ناصری درباره این پیش بینی که «ممکن است در جلسات بعدی علی لاریجانی هم به این جمع بپیوندند» گفت: هنوز همچین تصمیمی گرفته نشده است اما به عقیده من اگر هم قرار بر چنین تصمیمی باشد باید پیشنهاد از سوی آقای روحانی باشد که به عقیده من دیگران هم با آن موافقت خواهند کرد و از حضور ایشان استقبال می‌کنند.

شوخی خلاف عرف نماینده مجلس دردسر شد!

در جلسه علنی دیروز مجلس همزمان با نطق جهانبخش محبی نیا، نماینده میاندوآب و تکاب صدای دیگری از زبان فردی در تریبون مجلس پخش شده که حاوی کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه های اسلامی بود. نمایندگان امروز در مجلس با تهیه نامه ای خطاب به رئیس مجلس خواستار پیگیری موضوع شدند.

پروانه سلحشوری نیز در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گفت: (در) مجلس نیز باز همان دید زشت و ابزاری به زنان دیده می شود و در حالی که نطق تاثیرگذار آقای محبی‌نیا در حال ایراد بوده است، یک نماینده باچنان سخنان سخیفی شان و منزلت زنان و مجلس را به چالش کشید.

 یکی از نمایندگان مجلس دیروز در پایان جلسه علنی گفته بود: به ما این دختر خوشگل‌ها رو‌ نشون بده!؛ این موضوع از شبکه رادیویی فرهنگ هنگام پخش زنده پخش شد.

درخواست نمایندگان برای پیگیری صدای خلاف شئونات اسلامی یک نماینده مجلس + صوت و تصویر نامه

 موافقت ضمنی عارف با شهردار شدن

محسن علیجانی، عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران گفت که عارف خواستار بررسی موضوع شهردار شدنش در فراکسیون امید شده است. علیجانی، محسن هاشمی، ترک‌نژاد، افشانی، تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد، محمدرضا عارف و محمدرضا تابش را از گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران عنوان کرد و گفت:  محسن هاشمی هم در گمانه‌زنی‌ها مطرح است اما بحثی در رابطه با میثاق ایشان برای ماندن در شورای شهر هم وجود دارد و به نظر من حضور ایشان در ریاست شورای شهر هم خوب است.

امروز هم آفتاب یزد نوشته بود: ... رویکرد برخی کارگزارانی‌ها‌ در قبال انتخاب شهردار نیز یک معنی بیشتر ندارد:«به ریاست رسیدن محسن‌ها‌شمی به بهای انشقاق اصلاح‌طلبان.»

از دیدگاه این روزنامه« بخش اعظم هجمه‌ها‌ی اخیر، از دفاتر برخی آقایان از جمله آقای محسن‌ها‌شمی سرچشمه گرفته است.در واقع از آنجایی که رئیس شورای شهرتهران آنچنان در جریان امور رسانه‌ای دفتر خود قرار ندارد. برخی افراد در دفتر ایشان با تحریک و تطمیع بعضی رسانه‌ها‌ و خبرنگاران به دنبال آن هستند به هر بهایی و قیمتی رئیس خود را به شهرداری تهران برسانند.برای این افراد کاسب‌کار، طبعا وجهه جریان‌ها‌ی سیاسی کوچکترین اهمیتی ندارد و برای آنان تنها رسیدن به مقام‌ها‌ی نان و آب‌دارتر ملاک است».

این روزنامه در ادامه می نویسد: حقیقت این است که کارگزارانی‌ها چند ماه بعد از دسته گل معرفی نجفی به عنوان شهردار تهران، اکنون تلاش دارند تا بار دیگر کاندیدای مطلوب خودشان را معرفی کنند و این کاندیدا کسی نیست جز محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر تهران... و همین موضوع است که حزب کارگزاران را به وحشت انداخته که مبادا عارف رقیب نامزد موردنظرشان برای شهرداری شود! ... حزب کارگزاران که درون اصلاح‌طلبان جای دارد، نشان داد برای خواسته‌های جناحی و ضد عارفی‌اش‌! با جبهه پایداری نیز هم پیمان می شود. اما با رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، هرگز...

  جزئیات حمله امروز به یک نماینده مجلس

رمضانعلی سبحانی فر گفت: بعدازظهر امروز بعد از پایان جلسه علنی مجلس قصد خروج از مجلس را داشتم و خودروی بنده پشت درب شمال شرق مجلس منتظر من بود. نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: زمانی که راننده کیف بنده را گرفت و در ماشین گذاشت من نیز در حال پاسخگویی به ارباب رجوع بودم که ناگهان جوانی بلافاصله به سمت خودرو من حمله کرد و با میلگرد ضخیمی شیشه های ماشین را خرد کرد.

 

«قم» واتیکان ‌شود

مدیر جامعه المرتضی طی یاداشتی خواسته است قم با تصویب مجلس شورای اسلامی به کشوری مستقل (مانند واتیکان) تبدیل شود. احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل مانند واتیکان را داده است... در هنگام استقلال « کشور قم » که طبعا باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد یا حتی به رای مردم مستند شود، اختصاص یک یا چند واحد اقتصادی مانند پالایشگاه یا پتروشیمی به این کشور بخشی از نیازهای مالی آن را تامین می‌کند که البته با استقلال حوزه علمیه شیعه ، جذب مشارکت های مردمی و اتکا به وجوهات شرعیه و بریه امکان بیشتری می یابد. 

نماینده مجلس: مدیران فوتبال به جای دفاع از غرور ملی به پاچه‌ خواری افتاده‌ اند!

 محمد حسن‌نژاد، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا نمایندگان مجلس در جریان اتفاقات تیم ملی فوتبال و لباس این تیم برای جام جهانی قرار دارند یا خیر، اظهار داشت: ما در جریان کلیات اتفاقات از جمله لباس تیم ملی برای جام جهانی، نبود اسپانسر و پول دادن‌ها هستیم... اینکه مربی خارجی بیاید و بگوید بازیکنان داخلی به درد نمی‌خورند، بزرگ‌ترین توهین به ایران، لیگ و ملت است. پس از آن هم مدیر ما به جای اینکه بگوید از خیر صعود در جام جهانی می‌گذریم و نمی‌گذاریم غرور ملی خدشه‌دار شود، به پاچه‌خواری افتاده است! من به‌عنوان یک ایرانی واقعاً خجالت می‌کشم. متاسفانه شاهد این موضوع هم هستیم که بازیکنانی که قرار است لباس تیم ملی کشورمان را به تن کنند، به خانه یک فرد پولدار می‌روند و به تعریف و تمجید از او می‌پردازند.

داور از ما ۱۰۰ میلیون در هتل استقلال پول به دلار گرفت

بهروز رهبری‌فر مدافع قدیمی پرسپولیس و استیل آذین درباره داوری، گفت: ما در استیل آذین داور را می‌خریدیم. داور از ما ۱۰۰ میلیون در هتل استقلال پول به دلار گرفت که ما بازنده نشویم اما ما باختیم. بعد که به او اعتراض کردیم او به ما گفت شما که زمین نخوردید من پنالتی بگیریم و زمانیکه فیلم مسابقه را دیدیم، متوجه شدیم حق با اوست... دروازه‌بان شموشک ما به هر سمتی می‌زدیم به سمت دیگر می‌رفت. ما فکر می‌کردیم او مشکل دارد و شاید یک ماهیگیر درون دروازه است. برابر تراکتورسازی دقیقه ۱۰ بازیکن حریف زیر پای بازیکن ما زد تا اخراج شود.