کد خبر: ۵۹۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 16 April 2018

تابناک / هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر با بردهای شیرین تیم‌های سایپا، پدیده مشهد و سپیدرود همراه شد. در صدر جدول سایپا به‌خوبی از توقف ذوب‌آهن و استقلال استفاده کرد. استقلال چهارشنبه با گسترش‌فولاد یک-یک کرده بود، ذوب‌آهن هم پنجشنبه چنین نتیجه‌ای را مقابل فولاد خوزستان تکرار کرد.

سایپا که پیش از این تیم چهارم جدول بود، جمعه با پیروزی ٣ بر صفر در خانه سیاه‌جامگان سقوط‌کرده ٥٠ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد. برد در مشهد، چهارمین برد متوالی سایپا و ششمین شکست پیاپی سیاه‌جامگان بود. در بالای جدول پس از پرسپولیس قهرمان، سایپا با ٥٠ امتیاز دوم است. ذوب‌آهن و استقلال هم با ٤٩ و ٤٨ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. در دو هفته بعدی سه تیم سایپا، ذوب‌آهن و استقلال برای نایب‌قهرمانی می‌جنگند. پیکان هم که فعلا پنجم است برای چهارم‌شدن تلاش خواهد کرد.


سایپا که صعودی خیره‌کننده در چهار هفته اخیر داشته شانس اصلی دوم‌شدن و کسب سهمیه آسیاست. سایپا این هفته (هفته ٢٩) میزبان گسترش‌فولاد است و هفته آخر با پیکان بازی دارد. ذوب‌آهن که این هفته رده دوم را از دست داد، هفته بعد با پرسپولیس بازی دارد و در هفته آخر هم میهمان نفت تهران است؛ دو دیدار سخت. استقلال هم بازی‌های ساده‌ای ندارد، هفته بیست‌و‌نهم با پیکان بازی خواهد داشت و در هفته پایانی میهمان سپاهان است. علی دایی، سرمربی ساپیا، البته هنوز کار را تمام‌شده نمی‌داند: «دو بازی دیگر پیش‌رو داریم. هنوز خودمان را آسیایی نمی‌دانیم. باید دو بازی دیگر را ببریم تا آسیایی شویم». با توجه به احتمال قهرمانی استقلال در جام حذفی، تیم چهارم لیگ هم می‌تواند به سهمیه آسیایی فکر کند.
نفس راحت پدیده و سپیدرود
در انتهای جدول هم نتایج مهمی جمعه رقم خورد. نتایجی که نفت تهران را به لیگ یک نزدیک کرد و باعث آرامش سپیدرود و پدیده شد. در مهم‌ترین دیدار برای بقا، نفت تهران میزبان پدیده مشهد بود. پدیده که خطر سقوط را احساس می‌کرد با گل دقیقه ٨٦ میلاد کمندانی این دوئل شش امتیازی را برد. مشهدی‌ها پس از بازی جشن بقا گرفتند. با توجه به فاصله پنج امتیازی پدیده با نفت و اینکه پدیده یک بازی آسان با سیاه‌جامگان دارد آنها از ماندن مطمئن شدند. پیش از این سقوط سیاه‌جامگان قطعی شده بود و نفت تهران که با ٢٤ امتیاز در رده پانزدهم جدول است خود را در آستانه سقوط می‌بیند. این تیم که هشت هفته گذشته پیروز نشده دو بازی مرگ و زندگی در هفته‌های باقی‌مانده دارد. در هفته بعدی میهمان پارس جنوبی جم است و در هفته آخر میزبان ذوب‌آهن است. نفت تهران اگر می‌خواهد بماند باید هر دو بازی را ببرد و امیدوار باشد که استقلال خوزستان دیگر نبرد، سپیدورد حداکثر یک امتیاز بگیرد یا سپاهان و پدیده هر دو بازی باقی‌مانده‌شان را ببازند. به‌هر‌حال کار هنوز برای نفت تمام نشده و آنها می‌توانند با برد در جم کار را به هفته آخر بکشند.
سپیدرود هم جمعه در رشت گام بلندی در راه بقا برداشت. این تیم که برای فرار از منطقه خطر تلاش می‌کرد یک بار دیگر از دیدار خانگی و حمایت هواداران به‌خوبی استفاده کرد و با یک گل تراکتورسازی تبریز را برد. سپیدرود روی کاغذ همچنان در خطر است و باید در هفته بعد هم در بازی خانگی مقابل فولاد خوزستان هوشیار عمل کند. سپیدرود پس از آمدن علی کریمی با کسب نتایج خوب در دیدارهای خانگی موفق شد از سقوط فاصله بگیرد.
استقلال خوزستان دیگر تیمی است که در منطقه خطر قرار دارد. این تیم ٢٧ امتیازی است و بیشتر از سپیدورد، سپاهان و پدیده احساس خطر می‌کند. فاصله استقلال خوزستان با نفت تهران فقط سه امتیاز است و این به معنی احساس خطر است. استقلال خوزستان این هفته با پیکان مساوی کرد. شاگردان ویسی در هفته بیست‌و‌نهم میزبان سپاهان هستند؛ این بازی یک دوئل بر سر بقاست. سپاهان هم در منطقه خطر است و باید در بازی با استقلال خوزستان برنده شود، چراکه بازی آخرش با استقلال تهران است. روی کاغذ تراکتورسازی نیز همچنان خیالش آسوده نشده است. نفت تهران اگر در بازی هفته نهم پیروز نشود یا ببازد، خیال چهار تیم استقلال خوزستان، سپیدرود، سپاهان و پدیده را راحت می‌کند؛ اما پیروزی نفت در جم هیجان بقا را به هفته آخر می‌کشاند. بازی‌های هفته بیست‌و‌نهم یکشنبه هفته بعد به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار