کد خبر: ۵۹۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 15 April 2018

تابناک گیلان / پس از یک فصل چالش و دشواری و تلاش حالا زمان آن است تا هرباشگاهی آنچه را که در طول چندین ماه کاشته است برداشت نماید، برداشتی که در لحظات آخر می تواند سوخته و بی حاصل و یا شیرین و دلچسب باشد.

 

مشکی پوشان جز آن دسته ای بودند که خیلی زود محصولشان به نابودی کشیده شد! چرا که آنها از ابتدا هم نتوانسته بودند در زمین حاصل خیز لیگ برتر بذری متناسب با جایگاهی که در آن قرار دارند بکارند! مدیریت ناصحیح، استفاده از شیوهای سنتی دهه 70 در گردآوری بازیکنان و ترکیب اصلی خودک که عمدتا مسن های استان خراسان را تشکیل می داد از دلایل سقوط نماینده خراسان به دسته پایین تر بود.

 

بازیکنان مشکی پوشان
بازیکنان مشکی پوشان

 

پس از مشخص شدن یکی از دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته یک، اوضاع برای دیگر تیم های پایین جدول سخت تر شد، چرا که ترافیک مدعیان سقوط به دسته پایین تر فشرده و بسیار سخت شکل گرفته بود و به هیچ عنوان پیش بینی ها درست از آب در نمی آمد جز اینکه انتهای جدول در اختیار مشکی پوشان باشد!

 

کافیست به جدول لیگ برتر نگاهی بیاندازیم تا متوجه اوضاع حاد نامزد های سقوط کننده به دسته پایین تر شویم! نفت تهران - استقلال خوزستان - سپید رود رشت - سپاهان اصفهان - پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز جز لیست سیاه فصل 96/97 هستند که تا روز آخر در بلاتکلیفی به سر خواهند برد.

 

بازیکنان تراکتورسازی
بازیکنان تراکتورسازی

 

اوضاع تبریزی ها از دیگر مدعیان سقوط مساعد تر است، آنها تنها در صورتی به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد که هر دو دیدار باقی مانده خود (مقابل صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان) را با نتایج سنگین واگذار کنند، البته این احتمال بسیار ضعیف است و در سویی دیگر فوتبال صحنه تراژدی هاست و نمی توان آینده را پیش بینی کرد.

 

بازیکنان سپاهان
بازیکنان سپاهان

 

سپاهان اصفهان خیال بردن ندارد! آنها در بد ترین اوضاع تاریخ باشگاه خود قرار دارند و در یک قدمی سقوط در منجلابی که  تغییرات فنی برایشان رقم زد دست و پا می زنند، کار آنها در دو هفته پیش رو بسیار سخت خواهد بود، جنگ بزرگ آنها برابر استقلال خوزستان که آنها هم یکی از مدعیان سقوط هستند در هفته 29 جدالی بسیار جنجالی خواهد بود در هفته آخر باید برابر استقلال بسیار آماده شفر به میدان بروند که دست بر قضا آنها هم خواهان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند و با انگیزه برابر زرد های اصفهان به میدان خواهند آمد که نگرانی ها را بابت آینده آنها دو چندان کرده است!

 

بازیکنان سپید رود رشت
بازیکنان سپید رود رشت

 

سپید رود رشت و علی کریمی با پیروزی برابر تراکتورسازی هنوز هم شدیدا در خطر سقوط به دسته پایین تر هستند، جدال برابر فولاد خوزستان دغدغه اصلی آنها نخواهد بود، چرا که در هفته پایانی علی کریمی باید در برابر تیمی که از آن جان گرفت شاگردانش را در بازی مرگ و زندگی به میدان بفرستد و این دیدار در هفته 30 جز نبرد های فراموش نشدنی لیگ برتر خواهد بود.

 

بازیکنان استقلال خوزستان
بازیکنان استقلال خوزستان

 

استقلال خوزستان قهرمان سابق لیگ برتر به اوضاع بسیار بدی دچار شده است، همانگونه که پیش تر ذکر کردیم آنها در بازی مرگ و زندگی برابر سپاهان اصفهان که پیروزی را فراموش کرده اند به میدان خواهند  رفت و در دربی خوزستانی ها در هفته پایانی به مصاف صنعت نفت خواهند رفت؛ کار آبی های خوزستان سخت تر از هر زمانی در لیگ برتر است و آنها نیز راه رفتن بر لبه تیغ را تجربه می کنند.

 

بازیکنان نفت تهران
بازیکنان نفت تهران

 

نفت تهران به عنوان اصلی ترین گزینه سقوط به لیگ یک معرفی می شود، تیمی که در فصول گذشته نیمی از ترکیبش، تیم ملی را تغذیه می کرد، امروز با هومن افاضلی آخرین نفس هایش را می کشد، جدال برابر پارس جم جنوبی و ذوب آهن اصفهان سرنوشت نهایی آنها را مشخص خواهد کرد! سرنوشتی که به احتمال فراوان برای آنها خیلی خوشایند نخواهد بود! البته آینده آنها در لیگ برتر عمیقا با سرنوشت استقلال خوزستان گره خورده است و به نظر می رسد آدرنالین انتهای جدول، بلای جان وحشت زده ها شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار