کد خبر: ۵۹۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 15 April 2018

تابناک / استاندار گیلان با تاکید بر ساماندهی متقاضیان کار استان تصریح کرد: باید فرآیندهای اشتغال زایی و رونق کسب و کار در استان شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز (۲۶ فروردین) در جلسه کمیته اشتغال استان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به راه اندازی سامانه کارا در استان، تدوین این سامانه را اقدامی مطلوب جهت آگاهی از وضعیت آماری بیکاران استان دانست و گفت: با شناسایی بیکاران واقعی استان، وضعیت شاغلان استان نیز مشخص خواهد شد.

 

سالاری با اشاره به نرخ ۴۰ درصدی مشارکت در استان گیلان اظهار کرد: باید بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت شاغلین استان در بخش های اداری، کشاورزی، فرهنگی، اقتصادی داشته و راستی آزمایی صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر ثبت متقاضیان استانی در این سامانه تاکید کرد: باید متقاضیان کار استان ساماندهی شوند تا بتوان برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیحی در ایجاد اشتغال داشت. شمار افراد شاغل از بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی و سایر شرکت های بیمه گر دریافت شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه صرفاً به دنبال ایجاد جند ساعت کار در هفته نیستیم اذعان کرد: باید در بررسی اقتصاد خانوار و وضعیت معیشتی آن دقت کرده و بر اساس آن سیاست گذاری کرد و این امر نیازمند برخورداری از آمار دقیق است.

 

وی با تاکید بر استخراج آمار بیکاران واقعی استان خاطرنشان کرد: باید فرآیندهای اشتغال زایی و رونق کسب و کار در استان شناسایی شود.

 

سالاری خواستار بررسی وضعیت موسسات کاریابی استان شد و گفت: نباید این سامانه رقیبی برای این موسسات باشد بلکه باید به تدریج به موسسات کاریابی متصل و مکمل یکدیگر باشند.

 

استاندار گیلان خواستار اطلاع رسانی ملایم از این سامانه شد و تاکید کرد: باید به میزان اشتغالی که ایجاد می کنیم به دنبال متقاضی بوده و سپس سامانه بارگذاری شود در غیر اینصورت نارضایتی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار