کد خبر: ۵۹۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 13 April 2018

تابناک / استاندار گیلان در جلسه کمیته چای استان با بیان اینکه چایکاران و کارخانه‌داران بهترین کسانی هستند که به عنوان ذینفعان این صنعت می‌توانند راهکار ارائه دهند، تأکید کرد: بجای تعصبات بی‌جهت، ذائقه مردم را ملاک عمل قرار دهیم.

دکتر مصطفی سالاری در این جلسه که با حضور رئیس سازمان چای کشور و جمعی از فرمانداران، مدیران استانی و سرمایه‌گذاران بخش خصوص در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید چای، متناسب با ذائقه مردم تولید شود.

بجای تعصبات بی‌جهت، ذائقه مردم را ملاک عمل قرار دهیم

وی با بیان اینکه چایکاران و کارخانه‌داران بهترین کسانی هستند که به عنوان ذینفعان این صنعت می‌توانند راهکار ارائه دهند، تأکید کرد: بجای تعصبات بی‌جهت، ذائقه مردم را ملاک عمل قرار دهیم.

استاندار گیلان وضعیت صنعت چای استان را نامطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه نباید شرایط به نحوی باشد که چایکاران و کارخانه‌داران وابسته به دولت باشند، اظهار داشت: باید بررسی شود صاحبان صنایع موفق چه کرده‌اند؟ چه کنیم شرایطی فراهم شود که اگر سوبسید دولتی حذف شود تأثیر منفی بر صنعت چای نگذارد؟ متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که اگر حمایت دولت برداشته شود، ممکن است چایکاران کار خود را رها کنند.

تفاوت چای داخلی با چای وارداتی چیست؟

دکتر سالاری تصریح کرد: بررسی کنیدتفاوت چای داخلی با چای وارداتی که غالباً طرفدار بیشتری دارد چیست؟ باید فاصله را کاهش داده و تفاوت راکم کنیم

وی ادامه داد: باید جلوی رانت را بگیریم؛ کارخانه‌دار و چایکار دارای منافع مشترک هستند، انتظار می‌رود حساس‌تر عمل کنند و ارائه راهکار دهند؛ باید تخصصی صحبت کنیم؛ نمی‌خواهیم کسی را مقصر معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن ذائقه مردم به عنوان مصرف کننده، بیان کرد: برای پویایی صنعت چای نیازمند کمک همه اقشار به خصوص بخش خصوصی و دست‌اندرکاران این حوزه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار