تابناک / مسعود نصرتی در جلسه ستادی شهرداری رشت: اساسنامه قطار شهری باید به تصویب شورا برسد عصر دیروز نخستین جلسه ستادی شهردار رشت با معاونین و مدیران شهرداری در سال ۹۷ برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 11 April 2018

تابناک / مسعود نصرتی در جلسه ستادی شهرداری رشت: اساسنامه قطار شهری باید به تصویب شورا برسد عصر دیروز نخستین جلسه ستادی شهردار رشت با معاونین و مدیران شهرداری در سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در اولین جلسه ستادی سال ۹۷ شهرداری با بیان اینکه این جلسه مقدمه ای برای برنامه ریزی و شروع کارها در حوزه درآمد و هزینه در سال جدید است اظهار داشت: پیرو جلسه پایان سال ۹۶ در ارتباط با سیاست هایی که در سال ۹۷ قرار است اتخاذ شود اشاره ای به وضعیت مناطق و سازمانها داشتیم.

در صورت تصویب شورا امور بسیاری به مناطق و سازمان ها سپرده خواهد شد

شهردار رشت با اشاره به ویژگی هایی که متعلق به سازمانها و مناطق است و از آنها گرفته شده است افزود: صحبت هایی با شورای شهر صورت گرفت و کارهایی نیز در بودجه انجام شد که پروژه ها و برنامه های مناطق و سازمانها چگونه چیدمان شود.

نصرتی تاکید کرد: اختیارات اجرایی آن با شورا مطرح شد و مذاکرات صورت گرفت و ان شاء الله مدیران مناطق و روسای سازمان ها مدیریت منطقی برنامه ها را داشته باشند چرا که در سنوات گذشته بیشترین وقتی که به صورت زائد از ما گرفته شد برای ناهماهنگی و موازی کاری ها بود که به صورت کلاف سردرگم بین معاونین شهردار و مدیران مناطق و سازمانها وجود داشت. البته در شروع کار مطمئناً مقداری انرژی صرف می شود تا شرایط مهیا شود و باید چند ماه همکاری شود تا کارهای این حوزه پیش رود.

وی تصریح کرد: منطقه و یا سازمانی که هیچ موقع قراردادی نبسته است از این پس باید قرار داد ببندد. این صحبت فقط در حد نظارت یک پیمان و مباحثی از این جنس نیست و امور بسیاری همانند مرکز در سازمانها و مناطق هم انجام می شود اما منتظر مصوبه شورا هستیم تا ابلاغ های آن صورت گیرد.

شهردار رشت تاکید کرد: این یک تحول اساسی در شهرداری رشت است. البته امری جدید نیست و مابقی شهرداری های کشور آن را انجام‌ می دهند و برای شهرداری رشت یک گام رو به جلو است.

تاکید شهردار رشت بر تحقق سه کد درآمدی وام، فروش املاک و پروژه های سرمایه گذاری

نصرتی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیتها بهره گرفت افزود: این مصوبات شورا بعد از تایید فرمانداری اجرایی می شود ما در ابتدای سال احتیاج داریم گروهی که می خواهند تولید درآمد کنند به طور شفاف پای کار باشند و با تمام توان کار تولید درآمد را عهده دار شوند. ما از ابتدای سال سه ردیفی که در سال گذشته با مشکل مواجه بود را باید تقویت کنیم و برای آن مدیر پروژه معرفی کنیم تا محقق شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ تحقق بودجه در سال ۹۶ علی رغم اینکه در شش ماهه اول سال انحراف معیار بسیار بالایی داشتیم ولی فارغ از آن سه کد ۸۹ درصد در مجموع تحقق بودجه صورت گرفت. سه کد وام، فروش املاک و پروژه سرمایه گذاری مجدد در سال ۹۷ تکرار شده اند. اگر این سه کد را محقق نکنیم مجدد در تحقق پروژه های عظیم و عمرانی با مشکل مواجه می شویم و از همان لحظه اول باید برای آن وقت بگذاریم. تکلیف مابقی کدها که تکلیف آن مشخص است مناطق و مرکز نیز در تولید درآمد وظایف خود را می دانند و با برنامه ریزی پیش می رویم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در مواردی باید در طرح تفصیلی بازنگری و اصلاحات صورت گیرد که آن نیز در دستور کار اول سال است چرا که اگر درست نشود پیش بینی های انجام شده با مشکل مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ و دیوان است باید بررسی شود گفت: در حوزه درآمد و حوزه هایی که مرتبط هستند نظرات اعلام شود. انتظاراتی وجود دارد که باید بیان شود و پیشنهادات باید به هنگام بیان شوند.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه ردیف هایی که در بودجه بیان شده مطمئناً پشتوانه فکری داشته است تصریح کرد: باید برای کدهای بودجه ای وقت گذاشت چرا که بودجه ای که ما مدعی آن شده ایم برای تحقق آن نیاز به وقت و انرژی است.

نصرتی چیدمان درست امکانات و ابزارها و استفاده از تجربیات افراد متخصص در مناطق را مورد توجه قرار داد و گفت: پرونده های معوقه بسیار است در مناطق جدید با نگاه شهرسازی قابلیتهای جدید وجود دارد. برای این موارد وقت بگذارید و استراتژی مشخص شود که در کدام مسیر باید حرکت شود. زمان را از دست ندهیم چرا که فروردین ماه مهم ترین زمان برای انجام کار است.

از هیچ امتیاز دولتی عبور نکنید

وی افزود: برای بودجه های دولتی باید در استانداری، فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه وقت گذاشت. در سازمان شهرداری ها ورود کنید بر روی این موارد فکر شود تا هیچ موردی جا نماند. از هیچ کدام از مباحث غفلت نکنید با کمک نمایندگان در وزارتخانه ها ورود کنید و از هیچ امتیاز دولتی راحت عبور نکنید.

در بودجه هزار میلیاردی باید به دنبال کارهای ویژه باشیم

شهردار رشت گفت: در بخش هزینه ها ما احتیاج داریم یکسری از پروژه های شاخص در سال ۹۷ اولویت بندی شوند، باید انتظارات مردم در اجرای پروژه ها را پوشش دهیم وقتی می گوییم بودجه هزار میلیاردی، باید به دنبال کارهای ویژه باشیم احداث تقاطع غیر همسطح، پل عابر مکانیزه و احداث پارگینگ طبقاتی جزء پروژهایی است که می توان به عنوان شاخص نام برد.

نصرتی با اشاره ساخت یک ساختمان آتش نشانی ، احداث سامانکده و گرمخانه، احداث ورزشگاه سلیمانداراب که مشکلاتی دارد و ان شاءالله حل و فصل می شود، تکمیل ساختمان شهرداری مرکز، سرویس های بهداشتی سطح شهر و ترمینال گفت: ۱۱ ردیف کد بودجه عمرانی تعریف شده و مابقی کارها در بودجه ریز است.

اساسنامه قطار شهری رشت و حومه باید به تصویب شورا برسد

وی با بیان اینکه تعدادی از کارها در اختیار سازمانها و مناطق قرار می گیرد و جزء ردیف های مصوب شورا به نام سازمان و منطقه است افزود: ما یک ردیف بودجه شاخص به اسم تراموا داریم که در بودجه ما نیست اما در بودجه کشور موجود است و احتیاج داریم هرچه سریعتر اساسنامه قطار شهری رشت و حومه را به تصویب شورای شهر برسانیم و با یکی از ۴ شرکت که پیشنهاد همکاری آورده اند به جمع بندی برسیم. باید طرح به تصویب مراجع ذی ربط برسد و در نهایت کارها را پیش ببریم و این موضوع از مواردی است که باید در بودجه ۹۷ شهرداری اضافه شود که احتیاج به یک مدیر پروژه ویژه دارد که فقط کارهای مربوطه را دنبال کند.

شهردار رشت با انتقاد از انتشار اطلاعات شهرداری گفت: پایان سال اشاره ای کردم که موضوعات داخلی شهرداری باید حراست شوند. اینها نگرانی ایجاد می کند و با آبروی خانواده شهرداری بازی می کند. اگر می دانید چه کسی این کارها را می کند شناسایی کنید تا برخورد صورت گیرد. اگر درباره یکی از مدیران شهرداری حرفی زدند همه بسیج شوند و حمایت کنند. اگر این اتحاد برقرار شود هدف های بزرگ پیش می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار