سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به گزارشهای ارائه شده از سوی رئیس جمعیت هلال احمر، سوانح جاده‌ای ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هر ۴۵ دقیقه یک کشته در سوانح جاده‌ای نوروز داشته ایم.
کد خبر: ۵۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵ 09 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به گزارشهای ارائه شده از سوی رئیس جمعیت هلال احمر، سوانح جاده‌ای ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هر ۴۵ دقیقه یک کشته در سوانح جاده‌ای نوروز داشته ایم.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فراکسیون مستقلین صبح امروز نشستی با آقای پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر داشت که ایشان در این نشست گزارشی از وضعیت این سازمان و بودجه سال ۹۷ آن ارائه کرد که براساس آن بودجه این سازمان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین در حال حاضر ۲۴ فروند هلیکوپتر در هلال احمر موجود است و اعتبار دو فروند دیگر نیز پرداخت شده که باید تحویل داده شود.

وی با اشاره به تاکید بر ضرورت آموزش نیروهای امدادی و آموزشهای مستمر در این جلسه گفت: ۳۰۰ دستگاه ماشین امداد و نجات و آمبولانس برای هلال احمر خریداری شده که به زودی به ناوگان حمل و نقل هلال احمر اضافه شده و در استانها توزیع می شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین خاطرنشان کرد: در این نشست موضوع سفرهای نورزوی هم طرح شد البته هلال احمر تنها مرجع ارائه گزارش نیست اما طبق گزارش ارائه شده کشته های سوانح جاده‌ای نوروز امسال ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و هر ۴۵ دقیقه یک کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم که آمار وحشتنانی است.

لاهوتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سالانه ۱۵ هزار کشته در جنگ داشتیم، یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ هزار کشته در سال در سوانح رانندگی داریم و با توجه به اینکه خیلی از افرادی که در اثر سوانح جاده ای فوت می کنند سر صحنه کشته نمی شوند و بعدا فوت می کنند جزو این آمار آورده نمی شود. بنابراین ما سالانه بیش از ۲۰ هزار کشته در سوانح جاده‌ای داریم.

وی در پایان اظهار کرد: قرار شد در جلسه دیگری با حضور همه دستگاه‌های امدادی اورژانس، پلیس راهداری و غیره موضوع مربوط به سوانح جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار