کد خبر: ۵۸۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 07 April 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در آخرین پست اینستاگرامی خود عنوان کرد: نشست آنکارا فرصتی برای کمک به مساله سوریه است. 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر دکتر روحانی به آنکارا و شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه فرصت مغتنمی برای کمک به حل بحران سوریه است.

 علاءالدین بروجردی در گفت وگو با ایرنا افزود: نشست آنکارا که در ادامه نشست سوچی و اهداف نشست های قبلی با موضوع سوریه و با حضور سران سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه برگزار می شود گام مهمی برای حل مساله سوریه است.  وی به دخالت آمریکا در سوریه اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها با تحریک و مسلح کردن گروه های مختلف سوریه به دنبال تجزیه این کشور بوده و به وسیله این شیوه به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.  رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنچه که در این نشست حائز اهمیت است حفظ تمامیت ارضی سوریه و تصمیم گیری مردم این کشور است.
وی چشم انداز این نشست را برای رسیدن به دیدگاه مشترک مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: تصمیمات این سه کشور به حفظ تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از تجزیه این کشور کمک می کند.

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى،درصفحه خود در اینستاگرام نوشت:  مجلس در قضیه تلگرام نباید حالت انفعالی داشته باشد. باید با تشکیل کارگروه و حتی کمیسیون ویژه با مشارکت کمیسیون های تخصصی ذیربط مسئله تلگرام را مدیریت و سیاستگذاری و جهت دهی کند.
یقیناً این مسئله از تکالیف مجلس است و انفعال و سکوت در شأن مجلس شورای اسلامی نیست.

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، مطرح کرد: در وهله نخست باید گفت که منظور رهبری از این شعار این است که لازم است از کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود استفاده و حمایت نمود. کالاهای داخلی به دلیل بسته بندی نامرغوب، قیمت بالا و نداشتن برند و مارک با بی استقبالی و در واقع بی توجهی مردم مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی استفاده از کالاها و یا برند های خارجی در درون کشور به گونه ای فرهنگ سازی و نهادینه شده است. بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، کالاهای خود را با برند های خارجی در کشورهای بیگانه به فروش می رسانند در صورتی که این کار اشتباه است فلذا در همین زمینه لازم است برای هریک از کالاهای مرغوب داخلی نظیر چرم ها برندی مشخص در نظر گرفته شود تا هم استقبال مردم خودمان از این کالاها استفاده کنند و هم در بازارهای خارجی این کالاها با نام و برند داخل کشور (ایران) به فروش برسد. 
نماینده مردم رشت ادامه داد: همچنین تولید کنندگان ما لازم است از خودگذشتگی بیشتری از خود نشان دهند چرا که تا نام کالای ایرانی می آید مردم از نظر کیفیت آن کالا دچار تردید می شوند. توصیه من به تولید کنندگان در این باره ارزان تولید کردن و بالابردن کیفیت است. این چنین؛ می توان کالای ایرانی را وارد منازل مردم کرد. از طرفی استاندارسازی اجناس نیز نقش عمده و اساسی را در خرید محصولات و کالاهای داخلی را برعهده دارند چرا که اگر کالایی استاندارد نباشد نمی تواند نظر اکثر مردم را به خود جلب کند. 
جعفرزاده همچنین گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی نظیر صنایع دستی یا چرم ایران بدون هیچ گونه اغراقی در دنیا منحصر به فرد است اما به دلیل نداشتن برندی خاص در بسیاری از کشورهای دنیا بر روی همین اجناس مارک و برند خود را حک می کنند و مجددا به فروش می رسانند. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از کالای ایرانی نیازی به فرهنگ سازی دارد یا خیر، بیان کرد: نمی توان استفاده از کالای داخلی را به مردم تحمیل کرد. فقط در این زمینه لازم است کیفیت کالاها را بالا برد و به صورت مکرر آن را به مردم اثبات کرد. بدین ترتیب فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بین مردم ایجاد می شود.

 

 

وی در پستی دیگر با اشاره به اشغال 70 درصد هتل‌های ترکیه توسط ایرانیان در ایام نوروز، اظهار داشت: بیشترین استقبال از ترکیه را ایرانیان داشته‌اند و این مسئله با وجود آنکه بارها از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار گرفته است اما هنوز ازسوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود و به نظر می‌رسد کسی انگیزه‌ای برای حفظ گردشگر در داخل یا دریافت همان میزان گردشگر از سمت ترکیه و دیگر کشورهای اطراف ندارد. 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نهضت گسترش راه‌های مواصلاتی ایجاد شود، ادامه داد: ارائه امکانات و تفریحات مهیج با قیمت مناسب در داخل کشور مانع از هجوم مردم در تعطیلات به کشورهای مانند ترکیه می‌شود اما نبود این امکانات و وجود خلاءهای دیگری همچون نبود راه‌های مواصلاتی، حمل و نقل ریلی و هوایی مناسب، ترافیک سرسام‌آور جاده‌ای مردم را از گشت و گذار داخلی در ایام نوروز به ستوه آورده است.

وی بیان کرد: هتل‌ها و بلیط‌های هواپیمایی ایران در ایام نورز از هتل‌های ترکیه گران‌تر هستند درواقع آن‌ها با دلیل پایین آوردن قیمت‌ها رونق اقتصادی فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی دلیل دیگر هجوم ایرانیان به کشور ترکیه را سخت‌گیری‌های فرهنگی و مقابله با شادی‌های مردم دانست و تصریح کرد: مامورها و کنترل‌های متعدد در همه جا وجود دارد به همین دلیل هر کس تا کمی دستش به دهانش می‌رسد برای تجربه آزادی‌عمل بیشتر به ترکیه سفر می‌کند؛ حتی اگر این سفر کوتاه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی معتقد است این تفکر که تمامی این افراد برای انجام رفتارهای غیراخلاقی به کشورهای اطراف می‌روند، اشتباه است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس تاکید کرد: متاسفانه برای نگه داشتن مردم در داخل کشور فرهنگ‌سازی نشده است و همچنان شاهد اتفاق‌هایی همچون بستن راه تخت‌جمشید در لحظه تحویل سال هستیم.

 

 

وی همچنین تصاویری از دیدارهای نوروزی اخیرش منتشر نمود.

 

 

محمّد محمودی شاه نشین نماینده شهرستانهای ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی عنوان کرد: در حمایت از کالای ایرانی باید قیمت تمام شده در تولید را با پرهیز از بخشی نگری کاهش بدهیم.

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، مطرح کرد: بودجه میزبانی رویداد «همدان ۲۰۱۸» از ۱۰ میلیاردتومان به ۱۲ میلیاردتومان افزایش یافت و تلاش خواهیم کرد در ابتدای سال مقداری از این پول را زودتر از موعد تخصیص ها برای هزینه های رویداد جذب کنیم.
امیر خجسته در بازدید از دبیرخانه رویداد «همدان ۲۰۱۸» و در جمع خبرنگاران گفت: بازدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان در نوروز ۹۷ نشان دهنده آن است که معرفی استان با رویداد «همدان ۲۰۱۸» ممکن و تلاش ها در حال نتیجه دادن است . .
 نبود اراده در گذشته برای تکمیل #زیرساخت ها و #توسعه_گردشگری فرصت های زیادی را در همدان از بین برده
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رویداد «همدان ۲۰۱۸» یک فرصت طلایی برای استان است، عنوان کرد: در بحث گردشگری در گذشته فرصت سوزی شده در همین نوروز امسال افزایش ۱۳۶ درصدی اقامت مسافران با تبلیغات صورت گرفته در همدان نشان داد میتوانستیم اما نبود اراده برای تکمیل زیرساخت ها و توسعه گردشگری فرصت های زیادی را درهمدان از بین برده.
امیر خجسته بابیان اینکه همدان با ۱۸۰۰ جاذبه نتوانست با استان های صاحب نام در گردشگری رقابت کند، گفت: سود میزبانی رویداد «همدان ۲۰۱۸»برای استان همدان اشتغال پایدار است چراکه گردشگری اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.
خجسته در ادامه با بیان اینکه امسال ثبت یک اثر جهانی برای همدان یک مسئله حیثیتی است، گفت: تمام مدیران استان همدان باید به مقوله همدان ۲۰۱۸ ورود پیدا کنند و همدانی‌های مقیم تهران و خارج از کشور نیز سفیرهمدان ۲۰۱۸ باشند.

 

 

وی درستی دیگر اظهار داشت:  استان همدان به دلیل موقعیت زمین‌شناسی خاص خود به لحاظ معدنی بسیار غنی است به طوری که علی‌رغم وسعت کم نسبت به سایر استان‌ها رتبهٔ هشتم ذخایر معدنی را در کشور به خود اختصاص داده است. 
امیر خجسته در این خصوص گفت : ۲۸ نوع ماده معدنی و ۲۷۱ معدن فعال در استان همدان وجود دارد که نشان می‌دهد استان همدان در این زمینه استعدادهای فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد اما متأسفانه امروز ما اثرگذاری چندانی از ناحیه منابع معدنی در استان نمی‌بینیم درحالی که در برخی استان‌ها از جمله اصفهان حتی در موادی مثل سنگ که دارای معادن هم نیستند وارد شده و رونق اقتصادی و اشتغالزایی بسیاری از این ممر وارد استان کرده‌اند. 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل معادن استان در حال حاضر، معضل "خام‌فروشی" است اظهار کرد: خام فروشی بیشترین و عمیق‌ترین آسیب در موضوع معادن و دستاوردهای آن در استان است در حالی که باید با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و جذب سرمایه‌گذاران به ایجاد این صنایع در استان، مشکل خام فروشی را به حداقل رساند.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در تلاش است تا مصوباتی ایجاد کند که کلیه معادن ملزم به راه‌اندازی صنایع تبدیلی شوند گفت: کشور ما از معادن غنی برخوردار است که متأسفانه با خام‌فروشی بسیاری از ماحصل آن را در کشورهای دیگر به فروش رسانده و حتی گاهی محصول فرآوری شده را به چند برابر قیمت خریداری می‌کنیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم حمایت از تولیدات معادن در راستای تحقق شعار سال 97 تشریح کرد: معادن موجود می‌تواند منبع عظیمی برای اشتغالزایی باشند و وجود صنایع تبدیلی در کنار آن نه تنها به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند بلکه مشکل اشتغال را هم در بخش‌های بسیاری حل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در معادن توجیه و ترغیب شوند گفت: چنانچه سرمایه‌گذار متقاعد شود که عملکرد او تنها به نفع معدن‌داران تمام نخواهد شد نسبت به سرمایه‌گذاری اقبال بیشتری خواهد داشت که این موضوع باید توسط مدیران ارشد استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار گیرد.

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصاویری از بازدیدش از کلانتری و ایستگاههای نیروی انتظامی در سطح شهر کاشان منتشر کرد.

 

 

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی در مجلس، از صدور شصت هزار تن محصول گوجه فرنگی از دشتی خبر داد.

 

وی در پستی دیگر اطلاعیه بنیاد مسکن شهرستان دشتی درمورد نقشه بردای پانصد ملک در شهرکاکی بمنظور صدور سند رسمی به اشتراک گذاشت.

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود ویدیویی از نطق اش در صحن مجلس منتشر نمود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار