کد خبر: ۵۸۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 05 April 2018

تابناک / رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: اظهارنظر قطعی در مورد عمدی و یا سهوی‌بودن حریق تالاب انزلی فعلاً امکان‌پذیر نیست زیرا این پرونده در حال بررسی و تحقیقات اولیه است.

احمد سیاوش‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه پرونده آتش‌سوزی منطقه تالاب انزلی در مراحل مقدماتی و انجام تحقیقات اولیه قرار دارد فعلاً نمی‌توان در مورد تعمدی و یا سهوی بودن این اتفاق اظهار نظر قطعی داشت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان عنوان کرد:‌ یکی از متهمان ایجاد حریق و آتش‌سوزی در منطقه تالاب انزلی در روزهای اخیر دستگیر شده است و پرونده مذکور در دادسرا هنوز مفتوح بوده و در مراحل انجام بررسی‌های دقیق و تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه باید جوانب‌ موضوع کاملاً مشخص و آشکار شود بیان داشت: در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت کامل در خصوص انگیزه اصلی متهم پرونده اظهارنظر دقیقی داشت و نمی‌توان مطمئن بود که وی با سوءنیت و به‌صورت تعمدی اقدام به انجام این کار کرده است.

وی اظهارات مأموران اداره کل محیط زیست گیلان را نیز در این زمینه برشمرد و تصریح کرد:‌ مأموران محیط زیست اعلام کرده‌اند بر اساس شواهد و نشانه‌هایی که به عقیده آنان موجود است آتش‌سوزی ایجاد شده در منطقه تعمدی و در جهت تصرف عدوانی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ اظهارنظر قطعی در مورد عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی منطقه تالاب انزلی هنوز زود است زیرا در همان روز علاوه بر این منطقه در بسیاری دیگر از مناطق دیگر استان گیلان نیز آتش‌سوزی‌های گسترده‌‌ای برپا شده بود.

سیاوش‌پور با بیان اینکه باید منتظر رأی صادره دادگاه در این زمینه باشیم اظهار داشت:‌ این پرونده برای انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا در حال بررسی است و در صورت به نتیجه رسیدن دادسرا می‌تواند پرونده را با کیفر خواست به دادگاه جهت صدور رأی قطعی ارسال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار