بسته تابناک ایلام؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:از طریق فضای مجازی به زندگی ملت ما حمله کرده‌اند/امام جمعه قم: حجاب قانون کشور است/دینی بودن جامعه فقط به روسری زنان نیست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 01 April 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جسد بقایی بیشتر از بقاییِ زنده، ولی رسوا به درد احمدی‌نژاد می‌خورد

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، طی یادداشتی با عنوان "برای این احمدی نژاد، بقایی خوب یک بقایی مرده است! " در کانال تلگرامی خود آورده است: جسد بی جان بقایی، بیش‌تر از بقایی زنده، ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری‌های احمدی نژاد می‌خورد.در بخشب از این مطلب آمده است: جسد بی جان بقایی، بیش‌تر از بقایی زنده، ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری‌های احمدی نژاد می‌خورد. بقایی همانگونه که قبلا خود اعتراف کرده است، دربرابر احمدی نژاد اراده‌ای از خود ندارد. بقایی گفته است که اگر احمدی نژاد بگوید بمیر، بدون سوال خواهد مرد. اکنون بقایی ظاهرا در تلاش برای خودکشی است، اما یقین دارم که چشمان مضطربش به دهان احمدی نژاد است که آیا از تصمیمش مبنی بر وادار کردن بقایی به خودکشی منصرف خواهد شد و به او اجازه زنده ماندن خواهد داد یا اینکه نه، انتظار دارد بقایی این بازی جاهلانه را تا آخر به پایان برساند.

کنایه آشنا به برادران حسینی و رسایی

حسام الدین آشنا (مشاور رییس جمهور) نوشت: نسبت میان دو برادر جهانگیری (اسحاق و مهدی) مانند نسبت میان دو برادر حسینی (سید محمد و سید مهدی) ودو برادر رسایی (حمید و جمشید) است.

محمود صادقی: روحانی باید در کابینه خانه‌تکانی کند

محمود صادقی می‌گوید: مهمترین انتظاری که از آقای روحانی می‌رود این است که بهتر است ایشان کابینه‌ای پویاتر داشته باشد.
بخشی از گفتگوی او با نامه نیوز بدین شرح است:
انتظار شما از آقای روحانی و آقای لاریجانی در سال جدید چیست؟
مهمترین انتظاری که از آقای روحانی می‌رود این است که بهتر است ایشان کابینه‌ای پویاتر داشته باشد. کابینه او در حال حاضر یک کابینه کرختی است؛ در این کابینه حضور بازنشسته‌ها زیاد است و این بازنشستگی فقط سن را شامل نمی‌شود بلکه به ذهن هم باز می‌گردد لذا کابینه نیاز به یک فکر جوان دارد بنابراین آقای روحانی بهتر است یک خانه تکانی در کابینه داشته باشد و خودش به استقبال آپدیت کردن کابینه برود.
از اقای لاریجانی چه انتظاری دارید؟
من همواره از آقای لاریجانی انتظار داشتم که ایشان فراتر از ظرفیت مجلس ظاهر شود لذا در سال آینده بهتر است با یک گام موثر در این جهت مجلس را به راس امور بازگرداند. من معتقد امروز مجلس از راس امور بودن فاصله گرفته است.

از طریق فضای مجازی به زندگی ملت ما حمله کرده‌اند

سردار سلامی با بیان این‌که «دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت ایران هر کشوری را نابود می‌کرد»، گفت: بعد از چهار دهه تحریم همچنان روی پای خود ایستاده ایم و با دشمنان مبارزه می‌کنیم. امروز دشمن از طریق فضای مجازی همه جنبه‌های زندگی ملت ما به ویژه جوانان را مورد حمله قرار داده است تا ما را از اسلام، مکتب، مسجد، نماز و همه داشته‌های فرهنگی و اعتقادی مان دور کند؛ لذا باید سیره شهدا را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه قم: حجاب قانون کشور است

آیت‌الله اعرافی امام امام جمعه قم با بیان اینکه حجاب، انتخاب زن مسلمان و قانون کشور است، عنوان کرد: انکار این واجب الهی به یکی از راه‌های نفوذ دشمن تبدیل شده است. مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجاب را انتخاب زن مسلمان، از ضروریات اسلامی و قانون کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه گاهی افراد این امور واضح دینی را انکار می‌کنند و این یکی از زمینه‌های نفوذ دشمن است.

پیامک پدر سردار آزمون به برانکو: دهانت را ببند

پیروزی دیلی نوشت: پدر مهاجم تیم‌ملی ایران پیامکی تهدید آمیز برای سرمربی پرسپولیس ارسال کرده است. خلیل آزمون پدر سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به صحبت‌های برانکو و اینکه نام پسر او را در نشست خبری بعد از بازی پرسپولیس با سایپا آورده پیامکی روز گذشته برای برانکو سرمربی پرسپولیس ارسال کرد که این پیامک که به زبان انگلیسی نوشته شده پر از توهین و تهدید نسبت به سرمربی تیم پرسپولیس است. پدر آزمون در این پیامک تهدید‌آمیز سرمربی پرسپولیس را خطاب قرار داده و با عباراتی نظیر «با تو برخورد خواهم کرد»، «یک روز تو را به پایین می‌کشم»، «تو چه کسی هستی که حق داری درباره پسرم حرف بزنی»، «دهانت را ببند و سرت به کار خودت باشد»، «کاری با تو می‌کنم که فراموش نکنی» و ... نسبت به صحبت‌های فوتبالی برانکو در نشست خبری قبل از بازی با سایپا واکنش نشان داده است!

تکذیب حرکت دو جنگنده اسرئیلی به ایران

سخنگوی وزارت دفاع عراق پنجشنبه شب، به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: خبر‌های منتشر شده مبنی بر نقض حریم هوایی عراق از سوی جنگنده‌های اسرائیلی با هدف حرکت به سوی ایران، درست نیست. به گزارش اسپوتنیک، «تحسین الخفاجی» در ادامه گفت: عراق دارای یک سیستم دفاع هوایی است که به صورت دقیق آسمان خود را رصد می‌کند، همچنان که ایران علاوه بر دارا بودن سامانه دفاع هوایی، رادار‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد که به راحتی نقض حریم هوایی خود را تشخیص می‌دهند. برخی رسانه‌های عربی پیشتر مدعی شده بودند که دو فروند هواپیمای جنگنده اف ۳۵ رژیم صهیونیستی با عبور از آسمان کشور‌های سوریه و عراق، در صدد پرواز به سوی آسمان ایران بودند.
 
درخواست ضرغامی از احمدی نژاد
 
حمید بقایی از یاران محمود احمدی‌نژاد که اواخر سال ۹۶ پس از بازدداشت از سوی مراجع قضایی، به گفته وکیلش دست به اعتصاب غذا زد و تهدید کرده است که تنها در صورت اعطای مرخصی و برگزاری دادگاه علنی از این اعتصاب دست می‌کشد.عزت‌الله ضرغامی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این راستا احمدی نژاد را به صبر فراخوانده و در کانال تلگرامی خود نوشته است: از جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، درخواست می‌کنم تا از جناب آقای حمید بقایی بخواهد، به اعتصاب غذای خود پایان دهد. او بجز ایشان، از کس دیگری تمکین نمی‌کند. این اقدام، در آستانه ۱۳ رجب برای فرزندان و خانواده محترم ایشان ضروری است و موجب خوشحالی همه خواهد شد. صبر و گذر زمان، موثرترین کلید برای باز شدن قفل‌هاست./ایسنا
 
شایعه ای که شاه برای امام خمینی ساخت
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شاه منتظر ماند تا بعد از فوت آیت الله بروجردی منویات خود را اجرا کند. آیت الله بروجردی مریض شد و گویا دکتری از آلمان آوردند می‌گویند «حتی زمینه فوت آیت الله بروجردی را فراهم کردند تا راه برای اجرای منویات آمریکا به دست شاه در ایران باز شود».وی شاه را آدم زبونی خواند و افزود: شاه از نظر تحصیلات دیپلم و از نظر نظامی سرهنگ بود. سه کتاب «انقلاب سفید»، «مأموریت من برای وطنم» و «به سوی دروازه‌های تمدن بزرگ» به نام شاه منتشر شد که البته نویسنده اصلی اش شجاع الدین شفاء از اساتید برجسته دربار بود. کتاب «مأموریت من برای وطنم» قطور است که خودشان آن را ممنوع کردند، چون ابتدا جریان کاپیتولایسون در زمان رضا شاه به وقوع پیوست و محمدرضا آن را محکوم کرد بعد که خودش سرکار آمد آن کتاب را ممنوع کرد.بطحایی گفت: بعد از فوت آیت الله بروجردی مراجعی که در عرض هم مطرح شدند، آقایان گلپایگانی، شریعتمداری، خمینی و نجفی آملی بودند. کسانی از طرف شاه آمدند و با آن‌ها دیدار‌های مختلف انجام دادند و بعد گزارش کردند که از میان مراجع، آیت الله خمینی از همه سرسخت‌تر که نمی‌شود به هیچ وجه با او کنار آمد، دیگران مقداری ملایم‌تر هستند بنابراین شاه شروع به تخریب و دروغگویی کرد، در کتاب انقلاب سفید جمله‌ای به دروغ آورد که «ظاهرا اجداد آقای خمینی هندی باشد و معلوم نیست از کجا آمده و مذهبش چیست»، در حالیکه در زمان آیت الله بروجردی یکی از رابطین بین شاه و آیت الله بروجردی، آیت الله خمینی بود و شاه از جایگاه والای ایشان آگاه بود، اما قصد تخریب داشت./خبرآنلاین
 
تکذیب یک شایعه درباره شورای عالی امنیت ملی
 
یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفت و گو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به انتشار برخی خبر‌های غیرواقعی درخصوص محتوای گفتگو‌های انجام شده در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال ۱۳۹۷ افزود: شورای عالی امنیت ملی از ابتدای سال جدید تاکنون جلسه‌ای نداشته است./فارس
 
بیادی: گفت‌وگوی ملی باید بین جمعی از مسئولان صورت پذیرد
 
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: گفت‌وگوی ملی بین مردم معنی ندارد بلکه این گفت‌وگو باید بین جمعی از مسئولان دلسوز، آکاه و انقلابی صورت پذیرد.حسن بیادی در ارزیابی خود از تحولات سیاسی و اجتماعی سال ۹۶ گفت: ریشه ناهنجاری‌های دی ماه سال گذشته بیشتر نابسامانی اقتصادی و سیاسی است که منجر به اعتراضات شد. به طور خوشبینانه ٢٠ درصد خواسته مردم بخاطر فقر بود و ٨٠ درصد اعتراضات به نحوه مدیریت اجرایى بعضی از عناصر سست عنصر، بی‌تدبیر، تبعیض و عدم شایسته سالاری در انتخاب مجریان امور بود.این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از عوامل مهم و اساسی در کنترل این ناهنجاری‌ها، توسعه عدالت اجتماعی و استفاده منصفانه و عادلانه از دارائی‌ها و درآمد‌های عمومی کشور است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ضرورت موضوع وحدت مسئولان بسیار مهم و در حد اضطرار است چراکه اهمال، سهل انگاری و بی‌توجهی به حقوق شهروندی مردم خسارات زیان‌باری را در آینده نه چندان دور ببار خواهد آورد./ایلنا
 
دینی بودن جامعه فقط به روسری زنان نیست

فاضل میبدی گفت: اگر جامعه بخواهد دینی اداره شود، دینی بودن جامعه فقط روسری دختر و زن نیست؛ بنابراین حوزه و مرجعیت باید در مورد آب‌ها و تخریب محیط زیست نحوه حلال و حرام بودن آن واکنش داشته باشد. اگر بخواهیم این مسایل را به شکل فقهی در بیاوریم حوزه باید بتواند در این مورد نظر بدهد، ما چطور در مورد مجوز دادن یا ندادن به کنسرت‌ها و موسیقی یا در مورد برجام دخالت می‌کنیم، اما چرا در مورد مدیریت آب‌ها و تخریب محیط زیست وارد نمی‌شویم؟/خبرآنلاین
 
تحلیل رفتار احمدی نژاد از زبان پزشکیان
 
مسعود پزشکیان گفت: آن‌چه مسلم است رفتاری که حالا منجر به بازداشت این افراد شده، رفتار تازه‌ای نیست. رفتار آقای احمدی‌نژاد و نزدیکانش از ابتدا همین‌طور بود. احمدی‌نژاد انسانی است با همین خصلت‌ها و رفتار مشخص. با این تفاوت که زمانی به آقای هاشمی رفسنجانی گیر داده بود یا به آقای ناطق نوری حمله می‌کرد و چون عده‌ای از این رویکرد احمدی‌نژاد خوششان می‌آمد، می‌گفتند او آدم خوبی است. حالا که آن‌ها حذف شده یا به هر دلیل نیستند و آیت‌الله هم که به رحمت خدا رفته است، احمدی‌نژاد به عده‌ای دیگر گیر داده و می‌دهد.با این حساب به نظرم، رفتار احمدی‌نژاد امروز تغییر نکرده است. خصلت و رفتار احمدی‌نژاد و تیمشان همواره همین‌گونه بوده و شخصاً معتقدم اتفاق جدیدی نیافتاده است. اتهام زدن به هر کسی از نظر اعتقادی نادرست است. ایراد این‌جاست که اگر کسی به او اتهام می‌زنند، دشمن یا رقیب‌مان باشد، بگوییم اشکال ندارد و کار خوبی است اما اگر به خودمان و دوستانمان اتهام زدند، بگوییم بد است./ایلنا
 
پاسخ مشاور روحانی به بن سلمان
 
حسام الدین آشنا به اظهارات ضدایرانی بن سلمان واکنش نشان داد.بن سلمان در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت اگر فشارها و تحریم های ایران موثر نباشد احتمالا در ده تا پانزده سال آینده بین عربستان و ایران جنگ رخ خواهد داد. معاون رئیس جمهوری در واکنش به این اظهارات نوشت: اگر بن سلمان ١٠ تا ١٥ سال دیگر را ببیند، احتمالا یا از سخنان امروز خود شرمنده است یا به حماقت خود می خندد و یا مشق تجربه صدام بن حسین را رونویسی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار