کد خبر: ۵۸۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 21 March 2018

تابناک / ایران سرزمینی است که مکان های دیدنی بسیار و البته شناخته شده ای به خصوص در شیراز و اصفهان دارد.

سایت "سی ان ان" به معرفی 5 مکان کمتر شناخته شده در ایران می پردازد:

قلعه رودخان:
قلعه ای زیبا در جنگل های سبز و مرطوب گیلان که در شمال ایران واقع شده است.این قلعه نظامی مربوط به دوران قبل از اسلام و در میان دو کوه سبز قرار گرفته و به قلعه هزار پله ای معروف است.

خانه تاریخی بخردی:
این خانه 400 ساله که در دوره صفویه ساخته شده دارای اتاقهای زیاد با تزئینات بسیار چشم نوازی است .خانه بخردی در اصفهان قدیمی ترین خانه ای است که در ایران احیا شده .مبلمان بی نظیر آن توسط بخردی طراحی و از چوب درخت چنار ساخته شده است.

گنبد سلطانیه:
گنبد سلطانیه در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در شمال غربی استان زنجان واقع شده است.این مکان تاریخی در سالهای 1302 تا 1312 میلادی ساخته شده و مقبره الجاتیو در آن قرار دارد.اگرچه بسیاری از رنگ آمیزی های خارجی و کاشی کاری ها به مرور زمان کمرنگ شده است اما آجر کاری ها و بعضی از کاشی کاری ها با طرحها و رنگ های پرشورشان هنوز سالم باقی مانده اند.

هتل سنگی لاله کندوان:
این هتل دیدنی در 62 کیلومتری شمال غربی تبریز واقع شده و بر اساس اطلاعات محلی آب معدنی سرازیر از کوه سهند دارای خواص پزشکی است و مسافران هتل می توانند از این آب که به طور مستقیم از طریق لوله کشی به اتاقها راه یافته است استفاده کنند.

برج طغرل:
این برج در شهر ری در نزدیکی پایتخت ایران تهران واقع شده که مربوط به دوران سلجوقیان است.گمان می رود آرامگاهی که درآن قرار دارد محل دفن پادشاه سلجوقی طغرل باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار