اتمام حجت استاندار گیلان با مدیران دستگاه های اجرایی؛
تابناک / استاندار گیلان از ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم و قبل از مردم، ابتدا خود به آن معترض می‌شوم.
کد خبر: ۵۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 18 March 2018

تابناک / استاندار گیلان از ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم و قبل از مردم، ابتدا خود به آن معترض می‌شوم.

 

ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم! / مسئولین با آمارها بازی نکنند

 

مصطفی سالاری در جلسه‌ مشترک کمیته‌ تخصصی اشتغال روستایی، صنایع دستی و مشاغل خانگی و کمیته‌ تخصصی خودکفایی استان با بیان اینکه از ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم، برضرورت بررسی ظرفیت‌های موجود در روستاها از جهات مختلف با دقت کامل توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید و تصریح کرد: هدف ما از تشکیل این کمیته‌ها این است تا مسائل مختلف روستاها به صورت متمرکز توسط دستگاه‌ها بررسی شود و اتخاذ تصمیم‌ها به صورت پراکنده نباشد.


نباید آمار و ارقام بازیچه شود

استاندار گیلان، با تأکید بر اینکه نباید آمار و ارقام بازیچه شود گفت: زمانی می‌توانیم اعلام کنیم شغل پایدار ایجاد کرده‌ایم که درآمد برای دریافت کننده تسهیلات ایجاد شود و مردم مشکلات معیشتی نداشته باشند.

 

لزوم کاهش نواقص در بخش‌های مختلف استان

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم کاهش نواقص در بخش‌های مختلف استان تأکید کرد و اظهار داشت: با تصمیم گیری‌های نادرست نباید در اجرا و تحقق برنامه‌ی اعلام شده از سوی دولت انحراف ایجاد کنیم.

استاندار گیلان افزود: تلاش ما بر این است تا در پرداخت تسهیلات، به روستاییان کمک شود تا رشد بهره‌وری را در بخش روستایی شاهد باشیم.

وی گفت: پرداخت تسهیلات باید به سمتی برود که هر فعالیتی ارزش افزوده برای مردم داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات باید مزیت‌های روستاها به وضوح برای ما روشن باشد افزود: پرداخت تسهیلات باید به ایجاد شغل منتهی شود و اگر اطمینان وجود دارد که به این سمت نمی‌رود، شرعاً باید از پرداخت آن امتناع کنید.


نباید صرفاً به فکر جذب 100 درصدی تسهیلات به صورت بی‌پایه و اساس باشیم

سالاری با اشاره به اینکه نباید صرفاً به فکر جذب 100 درصدی تسهیلات به صورت بی‌پایه و اساس باشیم گفت: از موضوع ایجاد اشتغال روستایی در مدت 40 روز سپری شده از ابلاغ آن راضی نیستم.

سالاری اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌های اجرایی در بخش اشتغال روستایی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: اولویت آموزش باید همکاران مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی باشد تا آنان در نحوه‌ی برخورد خود با متقاضیان به صورت صحیح اقدام کنند.


جدیت بیشتر بنیاد مسکن در طرح بوم‌گردی

وی خواستار جدیت بیشتر بنیاد مسکن در طرح بوم‌گردی شد و تصریح کرد: متأسفانه باور عمیق در بین مدیران شهرستانی بنیاد مسکن در طرح بوم‌گردی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: نباید به موضوع بوم گردی بی‌تفاوتی وجود داشته باشد بلکه باید با حضور در میان مردم روستا آنان را برای حضور در این بخش ترغیب کنیم تا تحرکی در این خصوص ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از اعلام آمار بیکاری باید تعداد دقیق شاغلان را مشخص کنیم گفت: دریافت اطلاعات روستاییان با جزئیات در سطح روستاها اقدامی قابل دسترس است و دهیاران می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن آمار دقیق این بخش را ارائه کنند که باید از ظرفیت آنان کمال بهره را ببریم و این وظیفه ی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی رصد آمار بیکاران و شاغلان است.


ضرورت پالایش پروانه‌های صادر شده از سوی اصناف

استاندار گیلان بر ضرورت پالایش پروانه‌های صادر شده از سوی اصناف تأکید کرد و افزود: بیش از 100 هزار پروانه از سوی اصناف صادر شده که باید با بررسی دقیق، پروانه‌هایی که از آن بهره‌برداری نمی‌شود ابطال گردد.

وی بر ضرورت جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات تأکید و خاطر نشان کرد: تا پایان خرداد باید اعتبارات اشتغال روستایی را جذب کنیم اما با چنین تحرکی، دسترسی به آن دور از ذهن است.


پرستیژ و ژست گرفتن برای مردم، نفعی برای آنان ایجاد نمی کند

سالاری با بیان اینکه پرستیژ و ژست گرفتن برای مردم، نفعی برای آنان ایجاد نمی کند اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی مدیران از حضور در بین مردم امتناع می‌کنند، خدمت رسانی به آنان محقق نمی‌شود.
ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 عدم تحرک برخی از مدیران را تحمل نمی کنم و قبل از مردم، ابتدا خود به آن معترض می‌شوم گفت: مدیران باید در جلسات مختلف نواقص و مشکلات را مطرح کنند اما متأسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار تصریح در پاسخگویی به درخواست‌های مردم شد و افزود: اگر تقاضای دریافت تسهیلاتی به ایجاد شغل منتهی نمی‌شود نباید مردم را معطل کنیم بلکه باید سریعاً به آنان جواب منفی داده شود تا انتظار بیهود نکشند.

در این جلسه برخی از دستگاه‌ها گزارشی از سند اشتغال روستایی، نحوه‌ جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، عملکرد جذب اعتبارات توسط نهادهای حمایتی و روند جذب تسهیلات مشاغل خانگی ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
شما تصمیم به برخورد با مدیران کم و رانت خوار نیستید
چون هم حزبیتان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
دومین ماه از سال نودو هفت گذشت
با مدیران کم کاری و رانتی چی کار کردین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار