کد خبر: ۵۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 18 March 2018

تابناک گیلان/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تازه ترین پست های اینستاگرامی خود تصاویری از مراسم آغاز غرس نهال به طول 1.8 کیلومتر در ورودی استان لرستان، بازدیدش از دفتر نظارت شورای نگهبان بروجرد و تصاویری از دیدار مردمی و چهره به چهره اخیر خود به اشتراک گذاشت.

 

 
 
 
 

نماینده بروجرد همچنین پست زیر منتشر کرد.

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، در صفحه شخصی اش تصاویری از افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح شهرداری باشت منتشر کرد.

 

 

 

وی در پستی دیگر به مناسبت نزدیک شدن به ایا نوروز، ویدیویی از ترانه "کودکانه" از فرهاد مهراد منتشر کرد.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، از  افتتاح روشنایی مسیر ارتباطی دوکوهه به اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و به مساحت بیش از ۵.۶ کیلومتر، با حضور استاندار خوزستان خبر داد.

 

 

 

وی در پستی دیگر تصاویری از حضورش در  روستای خوشاب به منظور بررسی مشکلات این روستا، افتتاح طرح آبرسانی تل زرکه بخش الوار گرمسیری و روستاهای اطراف، بازدیدش از روند پیشرفت جاده امامزاده احمد (ع) اندیمشک، بازدیدش از روند پیشرفت طرح بازسازی و تصاویری از بازدیدش از روند تعریض و آسفالت جاده سرپله به اشتراک گذاشت.

 

 

حسنوند همچنین از افتتاح ۱۵ طرح روشنایی معابر، توسعه و اصلاح شبکه برق اندیمشک با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال نوشت.

 

 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود یادداشتی به اشتراک گذاشت:

رابطه تعهد تشکیلاتی و تعهد مردمی
هفته گذشته شاهد سه استیضاح در مجلس بودیم. از میان آن سه استیضاح، حقیر به جد پیگیر استیضاح دو وزیر راه و کار بودم. حتی به عنوان محور استیضاح وزیر راه در جلسات شرکت می‌کردم.

تا روز رای گیری در صحن و تا ابتدای شروع استیضاح وزیر راه، قرار بود که در دفاع از استیضاح صحبت کنم. اما به‌ناگاه فراکسیون با تصمیم خود، مانع از صحبت کردن من شد و من مجبور شدم وقتم را به شخص دیگر بدهم. من همچنان مصّر به استیضاح دو وزیر مذکور و معتقد به ناکارآمدی هر دو هستم، اما از طرف دیگر ملاحظات تعهد تشکیلاتی نیز بر گردنم سنگینی می‌کرد و می‌کند.
من تصمیمم را همان موقع گرفتم اما هنوز این تردید همراه من است.اینکه واقعا باید میان تشخیص خود و تصمیم تشکیلات (حزب یا فراکسیون) کدامیک را برگزینیم؟ 
تصمیم در این‌باره سخت است. از یک سو، در مقابل ملت مسئولیم و باید تحت هر شرایط پیگیر مطالبات آنان بود و از طرف دیگر اخلاق تشکیلاتی حکم می‌کند بدون اذن هویت‌های جمعی، تصمیم مهمی اتخاذ نشود. همزمان زیر دو پرسش بنیادین قرار داریم؛ اولا در مقابل مردم و تشخیص خود مسئولیم و ثانیا همان مردمی که به ما رای داده‌اند و ما را در چارچوب آن گفتمان خاص پذیرفته‌اند، عدول از تعهدات تشکیلات آن گفتمان را خیانت می‌دانند. از یک‌سو ما همچنان معتقدیم که این وزرا باید کنار گذاشته شوند ولی از سوی دیگر اخلاقا باید به تصمیم‌های جمعی متعهد باشیم.

لذا عقلا هم تعهدات قانونی و اخلاقی را رعایت می‌کنیم و هم می‌توانیم رای مجلس به وزیری را به رسمت بشناسیم اما بگوییم که مجلس اشتباه کرده و یا به تصمیم فراکسیون گردن بنهیم اما صراحتا بگوییم که در نظر ما فراکسیون تصمیم درستی نگرفته است. همکاران شاهدند که من هرچه توانستم تلاش کردم تا نظر فراکسیون مطابق استیضاح بیفتد اما افاقه نکرد و با وجود تمکین عملی به رای فراکسیون، اما نظرم عوض نشد. من پشت تریبون نرفتم اما با چشم‌هایی گریان.

البته معتقدم مکانیزم تصمیم گیری فراکسیون ایراد دارد و به عدالت نزدیک نیست و باید برای این تصمیمات فکری دیگر کرد. 
به طور کلی اما تا پیش از رسیدن به آستانه‌ای که از تبار اندیشه خود دل بکَنی و یا از فراکسیون و یا حزبِ خود جدا شوی، به نظر می‌رسد باید تصمیم جمعی را بر تشخیص خود ترجیح بدهی. چون اجباری به عضویت در یک حزب یا فراکسیون نیست، عدول کردن از تصمیم‌های جمعی آن تشکیلات، اخلاقا روا نیست. چراکه می‌توان پیش از آن اساسا از تشکیلات جدا شویم.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى، در اینستاگرام شخصی خود مطرح کرد: جداسازی‌ ساختار پارالمپیک از المپیک در کشور باید به نفع معلولان تمام شود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از کم لطفی به ورزش معلولان، تاکید کرد: جداسازی ساختار پارالمپیک از المپیک در کشور باید به نفع معلولان تمام شود.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ورزش معلولان در کشور،گفت: برای توسعه ورزش کشور می‌بایست نگاه یکسان به ورزشکاران پارالمپیک و المپیکی‌ها داشت تا بتوان ورزش کشور را به سمت قهرمانی‌ در رشته‌های متعدد هدایت کرد و این در حالی است که متاسفانه کم لطفی نسبت به ورزش معلولان مشهود است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نگاهی به تاریخچه ورزش معلولان و مدال‌آوری این اقشار بیندازیم، وضعیت مدال‌آوری معلولان به مراتب موفق‌تر از ورزشکاران عادی است؛ بنابراین کم لطفی به ورزشکاران معلول به هیچ وجه توجیهی ندارد.

یوسف‌نژاد افزود: جداسازی ساختار پارالمپیک از المپیک در کشور باید به نفع معلولان تمام شود؛ بنابراین الزامی است که در تخصیص بودجه‌ای، نیازهای هر دو حیطه ورزشی در نظرگرفته شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران معلول بارها با مدال رنگارنگشان شأن جهموری اسلامی ایران را در میادین جهانی حفظ کردند و با توجه به اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای ورزش در سال 97 مناسب است، جا دارد تمهیداتی در نظر گرفته شود که بودجه مناسبی به ورزش معلولان تزریق شود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس یادآورشد: روا نیست در حق ورزش معلولین در کشور کم لطفی شود زیرا در حال حاضر شاهد توجه بالاتر به ورزشکاران عادی هستیم که این امر به هیچ وجه پسندیده نیست.

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، در توضیح تصاویر زیرنوشت: آرزوی موفقیت دارم برای دوستان و همشهریانم در تیم کانون وکلای دادگستری مازندران در مسابقات جهانی فوتبال کانون وکلا در کشور اسپانیا.این مسابقات اردیبهشت سال 97در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می شود.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که قرار است سال آتی در مجلس بررسی شود، عنوان کرد: این لایحه پیرامون تفکیک سه وزارتخانه ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است.

نماینده مردم رشت در ادامه با بیان اینکه با تفکیک دو وزارتخانه اول مخالف بوده اما معتقدم حوزه بازرگانی باید از صنعت تفکیک شود، عنوان کرد: وزارتخانه های ورزش و جوانان و راه و شهرسازی نیازی به تفکیک ندارند چرا که موضوعات آنها با تغییر مدیریت و اصلاح آن قابل حل است اما صنعت و بازرگانی دو مورد جداگانه است.

وی افزود: حوزه بازرگانی و صادرات نمی تواند در کنار صنعت باشد و یک وزیر به تنهایی نمی تواند این موضوع را مدیریت کند ضمن اینکه دولت ها نمی توانند هر کدام وزارتخانه ها را پهن کنند یا آنها را جمع کنند چرا که حتی تحمیل هزینه تعویض تابلوی وزارتخانه ها نیز درست نیست و باید به سمت کوچک سازی حرکت کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ارائه لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت بدون هدف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این کار صرفا ساختار سازمانی را تغییر می دهد اما کیفی سازی انجام نمی شود از این رو با تغییر شکل دادن نمی توان کار را پیش برد بلکه باید شیوه مدیریتی اصلاح شوند و از ایجاد سازمان های موازی خودداری شود.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از حضورش در دومین جشن بزرگ ورزشکاران ویژه استقبال از بهار و تجلیل از ورزشکاران،مربیان،نفرات برتر و آینده سازان ورزشی، نشست اش با رئیس ستاد مردمی حسن روحانی در گیلان و همچنین تصویری از دیدارش با  جمعی از سرپرستاران،پرستاران و کارمندان بیمارستان شفا و بیمارستان ولایت منتشر کرد.

 

 
 
 

قاسم احمدی لاشکی نماینده شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: سالروز شهادت مهندس مهدی باکری و روز شهردار را به تمامی شهرداران حوزه انتخابیه، تبریک و توفیقات روزافزون در جهت خدمت رسانی به شهروندان محترم را از درگاه خداوند منان برایشان آرزومندم.

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست هایی در اینستاگرام، روز بزرگداشت پروین اعتصامی و همچنین سالروز شهادت سردار مهدی باکری را گرامی داشت.

 

 
 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود مطرح کرد: شعار سال ۲۰۱۸ سازمان بهداشت جهانی «افسردگی بیداد می کند؛ باهم حرف بزنید» از ته دل بخندید و تردید نکنید ( برخدا هرکه دل می سپارد ، روح جانش غم نبیند.) و آفریدگار مهربان فرموده اند:ای پیغمبر ،برابر کسانی که بسیاری از مواهب زندگی را تحریم می کنند،اعلام کن ،چه کسی زینت ،آرایش و زیبایی هایی را که خداوند از دورن طبیعت برای بندگانش بیرون کشیده ، حرام کرده است . و رسولش تاکید کرده اند : بازی و بازیچه داشت باشید .... . روز گارتان خوش و وجودتان سبز.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار