کد خبر: ۵۸۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 18 March 2018

تابناک / استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حضور مدیران در میان مردم به‌منظور شناخت و رفع مشکلات آن‌ها در حوزه اشتغال گفت: این که در اتاقمان بنشینیم و ژست مدیریت بگیریم مشکلی را حل نمی‌کند.

مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه کمیته اشتغال روستایی در رشت اظهار داشت: در حال حاضر مرجع مشخصی برای ارائه امار اشتغال در حوزه‌های مختلف و توسعه اقتصادی نداریم و تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه به‌صورت پراکنده انجام می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای ایجاد شغل در روستاها باید در گام نخست زیرساخت‌های عمرانی اعم از روبنایی و زیربنایی را شناسایی کنیم و سپس به‌دنبال شناسایی ساختار آموزشی و فرصت‌های شغلی در روستاها باشیم‌‌.

نماینده عالی دولت در استان گیلان هدف از تشکیل کمیته اشتغال روستایی را ایجاد محلی برای تجمیع آمار اشتغال و توسعه اقتصادی روستاها دانست و ابراز داشت: اگر این هدف محقق نشود نمی‌توانیم گامی مفید در حوزه اشتغالزایی روستایی برداریم.

سالاری با اعلام اینکه آمار ارائه شده توسط برخی ادارات در حوزه اشتغالزایی روستایی حقیقی نیست عنوان داشت: مدیران ادارات نباید با آمار بازی کنند زیرا اگر بدون بررسی به مردم تسهیلات دهند آن‌ها را گرفتارتر و بدهکارتر می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کمیته اشتغال روستایی باید فعال‌تر شود اعلام کرد: مدیرانی که می‌خواهند تسهیلات اشتغال به روستاییان ارائه دهند باید شرایط روستا را به‌طور کامل بشناسد تا مردم را بدهکارتر نکنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خطاب به مدیران استانی اظهار داشت: اگر می‌بینید ارائه تسهیلات سبب گرفتارتر شدن و بدهکارتر شدن مردم می‌شود وظیفه شرعی به گردن شما است که تسهیلات ارائه ندهید‌‌.

سالاری با ابراز نارضایتی شیوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد اشتغال روستایی گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی در راستای چگونگی ارائه تسهیلات اشتغال روستایی به مردم نشده است و همین امر سبب می‌شود تا مردم به زحمت بیفتند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به آمار دقیق بیکاران روستایی باید ابتدا آمار شاغلان را به‌دست آورد تصریح کرد: این آمار را با همکاری دهیاری‌ها می‌توان به‌راحتی در مدت یک ماه استخراج کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از روستاهای استان ظرفیت اشتغالزایی برای ساکنان خود را دارد خاطرنشان کرد: با آماری که برخی ادارات ارائه می‌کنند می‌توانستیم مشکل بیکاری کشورهای همسایه را هم حل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حضور مدیران در میان مردم به‌منظور شناخت و رفع مشکلات آن‌ها در حوزه اشتغال گفت: این که در اتاقمان بنشینیم و ژست مدیریت بگیریم مشکلی را حل نمی‌کند و اگر این روند ادامه‌دار باشد قبل از اینکه مردم انتقاد کنند من خودم اعلام می‌کنم که اشتباه کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار