کد خبر: ۵۸۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 18 March 2018

تابناک / رئیس جمهور در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96 گفت: سال آینده سال سرمایه گذاری، رشد و رونق خواهد بود.

­­رئيس جمهور، افزايش دو برابري توليد گاز در پارس جنوبي را از دستاوردهاي امسال در حوزه نفت و گاز دانست.
آقاي روحاني در پايان آخرين نشست هيئت دولت در سال 96 در جمع خبرنگاران با تبيين اقدامات و دستاوردهاي امسال دولت در حوزه هاي مختلف گفت: ميزان توليد گاز در پارس جنوبي از 285 ميليون متر مكعب به 555 ميليون متر مكعب رسيده است.
وي افزود: به اين علت امسال نيازي به خريد گاز از ديگر كشورها نداشتيم كه بخواهند براي ما ناز كنند يا قيمت ها را بالا ببرند .
­رئيس جمهور گفت: امسال 5 فاز پتروشيمي به بهره برداري رسيد و در سال آينده نيز 5 فاز ديگر افتتاح خواهد شد.
آقاي روحاني در ادامه اظهاراتش در جمع خبرنگاران پس از آخرين نشست هيأت دولت افزود: روند كار در حوزه پتروشيمي به سمت رونق بيشتر است.
وي گفت: امسال صادرات در مقايسه با پارسال افزايش يافته است و رشد حدود 5 درصدي نشان مي دهد، امسال نسبت صادرات و واردات در مقايسه با پارسال متفاوت است.
رئيس جمهور افزود: امسال در حوزه پتروشيمي حدود يك ميليارد دلار مواد كمتري صادر كرديم كه البته بايد خوشحال باشيم چون به جاي صادرات به توليد بيشتر در صنايع پايين دستي پرداختيم يعني توليد را افزايش داديم .
آقاي روحاني گفت: در حوزه مواد معدني نيز صادرات كاهش يافته است كه البته بايد خوشحال باشيم چون به جاي خام فروشي، توليد را افزايش داده ايم و به جاي آنكه سنگ هاي معدني را صادر كنيم آن را به گندله و فولاد تبديل كرده ايم، بنابراين اين اقدام ظاهرش كاهش صادرات است اما افزايش توليد محسوب مي شود .
رئيس جمهور گفت: امسال 27 درصد در توليد كالاهاي سرمايه اي رشد داشتيم كه مجموع كالاهاي سرمايه اي 82 درصد واردات است و در مجموع پيشرفت قابل قبولي داشتيم.
آقاي روحاني پس از آخرين جلسه هيئت دولت در سال 96 در جمع خبرنگاران در محوطه نهاد رياست جمهوري حاضر شد و در سخناني افزود: در توليد خودرو از يك ميليون و 300 هزار به يك ميليون و 600 هزار رسيديم و وقتي توليد خودروي ما افزايش دارد مطمئنا برخي قطعات هم بايد وارد شود كه در نهايت در مجموع صادرات و واردات، رشد خوبي داشتيم و اين موضوع خوشحال كننده است و جاي نگراني نيست.
رئيس جمهور گفت: در حمل و نقل شرايط ما در سال 96 نسبت به سالهاي گذشته بهتر بود، ما راه آهن استان همدان را افتتاح كرديم و اميدواريم در روزهاي پاياني سال راه آهن كرمانشاه هم افتتاح شود.
آقاي روحاني افزود: در سال جديد راه آهن سه شهر اروميه، رشت و تبريز را افتتاح خواهيم كرد و در سفري كه فروردين سال 97 به جمهوري آذربايجان خواهم داشت قرارداد راه آهن رشت به آستارا هم نهايي خواهد شد كه همه اين مباحث نشان دهنده پيشرفت خطوط ريلي ماست.
رئيس جمهور گفت: مجموعا 516 كيلومتر راه آهن جديد امسال افتتاح شد.
رئيس جمهور گفت: فاز 2 بندر شهيد رجايي در بندرعباس تكميل شد و عمليات اجرايي فاز 3 اين طرح نيز آغاز شده است.
آقاي روحاني در ادامه با اشاره به حركت كشور به سوي خودكفايي در توليد بنزين افزود: يكي از فازهاي پالايشگاه ستاره خليج فارس در اوايل سال گذشته افتتاح شد و فاز 2 آن اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد و با توجه به برنامه ريزي ها تا پايان سال فاز 3 اين پالايشگاه هم به بهره برداري خواهد رسيد كه مجموعا 36 ميليون ليتر بنزين و 14 ميليون ليتر گازوئيل در آن توليد خواهد شد.
وي گفت: ما در بنزين به خودكفايي خواهيم رسيد و حتي مي توانيم بنزين را صادر كنيم، كار بسيار بزرگ و عظيمي است كه پيش روي ما قرار گرفته و در حال انجام است.
رئيس جمهور با بيان اينكه در گذشته مشكلاتي داشتيم كه در سال 96 جبران شد اضافه كرد: يكي از اين مشكلات بخش مسكن بود در اين بخش ما رشد نداشتيم بلكه رشد منفي داشتيم اما در سال 96 رشد ما در اين بخش مثبت است در سه، چهار ماه آخر امسال فروش مسكن در تهران 19 درصد نسبت به چند ماهه مشابه سال گذشته افزايش پيدا كرده است و رونق بخش مسكن سال آينده آغاز مي شود و در سال 97 ما در بافت فرسوده حركت جديدي را آغاز خواهيم كرد كه اين فرايند از 22 بهمن سال 96 آغاز شده است و ادامه خواهد داشت.
آقاي روحاني گفت: در زمينه محيط زيست هم گام هاي خوبي برداشته شده است.
­رئيس جمهور در ادامه سخنانش در حاشيه آخرين نشست هيأت دولت در سال 96 گفت: در زمينه محيط زيست نيز گام هاي خوبي برخواهيم داشت، ازجمله نوسازي ناوگان حمل و نقل بين شهري و درون شهري كه يك كار فوق العاده است و در سال آينده در اين باره ركوردي خواهد بود.
آقاي روحاني افزود: كشور ما در مقايسه با رشد و توسعه كشورهاي ديگر به طور متوسط و حتي كشورهاي درحال توسعه و نوظهور، شرايط مناسبي دارد.
وي گفت: از لحاظ عدالت اجتماعي نيز قدم هاي خوبي برداشته شده است، گرچه اين قدم ها بايد تكميل شود.
آقاي روحاني افزود: در طول 4 سال گذشته همه ساله حقوق دستمزد كارگران و حقوق كارمندان همواره از تورم، بيشتر بوده است و اين به معناي يك قدم در راه عدالت است.
وي گفت:? همچنين همواره حداقل حقوق بيشتر از مقداري بوده است كه حقوق را اضافه كرده ايم و اين در مسير عدالت است.
آقاي روحاني افزود:?در زمينه عدالت همانگونه كه مقام معظم رهبري فرموده اند بايد قدم هاي جدي تري برداريم تا به نقطه مطلوب برسيم.
وي گفت: سال آينده ، ان شاءالله سال سرمايه گذاري، سال رشد و توسعه اقتصادي و همچنين سال عدالت اقتصادي خواهد بود.
آقاي روحاني افزود: در همه اين زمينه ها برنامه هايي كه براي سال 97 داريم، در يكي از مصاحبه هايي كه اوايل سال آينده انجام خواهم داد توضيح مي دهم، كه برخي از آنها را قبلاً اشاره كرده ام.
وي گفت: البته در كنار اين همه پيشرفت ها و اقدامات ارزشمندي كه ملت ما انجام داده اند، متأسفانه روزهاي غمباري نيز داشته ايم. ­رئيس جمهور گفت : در سالي كه گذشت روزهاي غمباري داشتيم اما همه مردم با همدلي اين روزهاي تلخ را به جلوه هايي از برادري و نوع دوستي تبديل كردند .
آقاي روحاني پس از آخرين جلسه هيئت دولت در سال 96 در جمع خبرنگاران افزود :امسال در زمين و آسمان و دريا روزهاي غمباري براي ملت ما بوجود آمد و عده اي از هموطنان خود را از دست داديم .
وي اضافه كرد : زلزله كرمانشاه و كرمان، حادثه نفتكش سانچي و هواپيمايي كه در دنا سقوط كرد تاسف بار و غمبار بود اما مردم به خوبي نشان دادند كه نوع دوست هستند و برادرانه به ميدان آمدند و با همه وجود براي يافتن اجساد از برفها و كوههاي مرتفع نهراسيدند و غواصان شجاع ما براي يافتن نشاني از اجساد به منطقه رفتند و همه مردم با يكديگر همياري و كمك كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار