کد خبر: ۵۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 16 March 2018

تابناک / بررسی روند احیای تالاب انزلی و طرح های بوم گردی مهم ترین دستور جلسه آخرین نشست شورای برنامه ریزی گیلان در سال ۹۶ بود.

استاندار در این نشست با بیان اینکه مطالعه و تحقیق برای اجرای طرح های با قابلیت بالا و تطبیق آن با مطالعات آمایش سرزمینی در گیلان باید جدی گرفته شود گفت : بدون برنامه نمی توانیم به موفقیت وهدف گذاری مورد نظر برسیم و باید نظم بخشی در برنامه ریزی را مد نظر داشته باشیم.


مصطفی سالاری با اشاره به اینکه در زنجیره گردشگری باید ظرفیت و استعداد ها و منابع مختلف را مورد توجه قرار داد افزود : باید بحث بوم گردی را در روستا ها جدی گرفت چرا که این امر می تواند ظرفیت مهمی برای توسعه اقتصادی استان و افزایش درآمد خانوار های روستایی باشد.


وی همچنین به ضرورت احیای تالاب انزلی هم اشاره کرد و گفت : برای اجرای طرح های احیای تالاب انزلی امسال 90 میلیارد ریال اختصاص یافته که تا پایان خرداد سال آینده هزینه خواهد شد.
استاندار گیلان به توانمندی های کشاورزی استان هم اشاره کرد و افزود : باید با تقویت بخش کشاورزی معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی را افزایش داد.
جبارکوچکی نژاد رییس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست از آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از بخش خصوصی در اجرای طرح احیای تالاب بین المللی انزلی خبر داد.
دراین نشست غلامعلی جعفرزاده و محمد صادق حسنی نمایندگان رشت و منوچهر جمالی نماینده رودبار در خانه ملت هم در خصوص روند اجرای مصوبات نشست شورای برنامه ریزی استان سخن گفتند.
قربانعلی محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان هم در این نشست گفت : لایه برداری 25 هکتار و احیای 7 آبراه تالاب انزلی از مهمترین برنامه های محیط زیست گیلان برای احیای تالاب بین المللی انزلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار