کد خبر: ۵۷۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 16 March 2018

تابناک / معاون وزیر راه اظهار داشت: طی بازدید امروز مشخص شد تونل ها، ابنیه های بزرگ و پل کیلومتر ۵۵ این مسیر خوشبختانه در مراحل انتهایی اجرا می باشند و انشاالله در ابتدای سال آینده کل محور مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه در گفتگو با خبرنگار واران در صومعه سرا با بیان اینکه بزرگترین پروژه ریلی کشور در استان گیلان پروژه راه آهن قزوین به رشت است و مراحل پایانی اجرایی را طی می کند اظهار داشت: طی بازدید امروز مشخص شد تونل ها، ابنیه های بزرگ و پل کیلومتر ۵۵ این مسیر خوشبختانه در مراحل انتهایی اجرا می باشند و انشاالله در ابتدای سال آینده کل محور مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حد فاصل قزوین به رشت یکی از قطعات مهم کریدور ریلی شمال به جنوب کشور است افزود: عملا عبور از البرز در بخش راه سازی است که در بخش عمرانی بسیار کار سختی می باشد و با انجام عملیاتی بزرگ به اتمام می رسد.

خادمی با تاکید بر اهمیت پروژه های محور صومعه سرا به پونل-آستارا و سراوان-فومن گفت: این محور ها که هم ترانزیتی و با ترافیک سنگین بوده و هم مسیر پوشش گردشگری استان گیلان می باشد و می تواند مسافران محور اردبیل را در آستارا و حتی بندر این شهر پوشش دهد باید به صورت چهار خطه ایجاد شود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه طول این محور از سراوان تا آستارا حدود ٢٠٠ کیلومتر می باشد و طی بازدید امروز مشخص شد حدود ١١٠ کیلومتر این محور به صورت چهار خطه بزرگراهی آماده شده است اظهار کرد: دو قطعه به طول ۴٠ کیلومتر درحال عملیات اجرایی می باشد که امیدواریم در طی ٣ سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره یه اینکه دستور تکمیل حدود ۵٠ کیلومتر باقیمانده را امروز به همکاران ابلاغ کردیم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در اسرع وقت با تکمیل اطلاعات و عملیات اجرایی از طریق انتخاب پیمانکار سپس اجرای کار را داشته باشیم.
خادمی در پایان اظهار داشت: به دلایل گردشگری و حجم زیاد ترافیک سنگین و نیاز استان باید افزایش حجم ترافیکی در این محور ها صورت گیرد و به بزرگراه تبدیل شود که در برنامه های کاری ما می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار