تابناک / رئیس پارک و علم فناوری گیلان با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالای علم و فناوری است گفت: ۳۱۲ شرکت فناوری در گیلان فعال است.
کد خبر: ۵۷۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 12 March 2018

تابناک / رئیس پارک و علم فناوری گیلان با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالای علم و فناوری است گفت: ۳۱۲ شرکت فناوری در گیلان فعال است.

مجید متقی طلب، رئیس پارک و علم فناوری گیلان امروز (۲۱ اسفند) در نشست خبری به اصحاب رسانه اظهار کرد: توجه به علم و فناوری بیکاری را از جامعه ریشه کن خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش علم و فن‌آوری است گفت: از سال ۸۲ پارک و علم فناوری گیلان در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع آغاز به کار کرد که اکنون فعالیت این پارک به ۲۳هزار متر مربع در گیلان رسیده است.

متقی طلب اذعان کرد: باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی های بالای گیلان در این بخش نیاز به فضا و حمایت بیشتر است.

رئیس پارک و علم فناوری گیلان تصریح کرد: یک هزار و ۴۳۰ شرکت دانش بنیان و ۴۲ پارک و علم و فناوری در کشور فعال است.

وی اضافه کرد: میانگین شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فن‌آوری کشور ۳۴شرکت بوده در حالیکه این میانگین در گیلان ۵۰ شرکت است که از میانگین کشور ۱/۴ بیشتر است.

متقی طلب به اهمیت طرح ها و ایده های نوین اشاره و خاطرنشان کرد: میزان صادرات دانش بنیان در پارک علم و فناوری کشور ۲۱۴میلیون دلار است که میانگین میزان صادرات شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فن آوری گیلان ۹۲۵ میلیون دلار و میزان میانگین صادرات شرکت های دانش بنیان در کشور ۸۸۴ میلیون دلار است.

رئیس پارک و علم فناوری گیلان افزود: ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت فناوری در کشور و ۳۱۲ شرکت فناوری در گیلان فعال است.

وی ادامه داد: هفت درصد اسقرار شرکت های پارک و علم و فن آوری در گیلان است و ظرفیت گیلان بسیار بالاست اما متاسفانه نگاه ویژه ای به این قابلیت ها نمی شود.

 

متقی طلب به کل تسهیلات پارک و علم فناوری به شرکت های دانش بنیان از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۲میلیارد تومان بود گفت: در این مدت ۹۱۵ نفر جذب بازار کار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار