کد خبر: ۵۷۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 12 March 2018

تابناک / نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تولید و اشتغال فعلی رضایت‌بخش مردم نیست گفت: تعدیل کارگران و تعطیلی کارخانه‌ها نتیجه واردات بی‌حدومرز قاچاق است.

ذبیح نیکفر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با ارزیابی از مجموع اقدامات قوا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: وضعیت اشتغال در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و همچنان نیازمند پشتکار است.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ ایجاد شغل موفق عمل نشده افزود: ممکن است آمارهایی در رابطه با ایجاد اشتغال ارائه‌شده باشد اما این آمارها بر اساس تعریفی که از شغل می‌شود رضایت‌بخش نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با وضعیت فعلی اشتغال اداره معیشت مردم ممکن نیست گفت: نمی‌توان اعلام کرد موفقیت‌های چشم‌گیر و قابل‌توجهی در خصوص ایجاد اشتغال در رقم خورده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به آمار بالای قاچاق کالا گفت: تولید ملی متأثر از وجود فراوان کالای قاچاق در کشور است و ضرباتی را متحمل شده است.

نیکفر بابیان اینکه قاچاق در کشور تولید را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده افزود: وقتی در هر کشوری به این میزانی که ما قاچاق کالا داریم، قاچاق وارد کشور شود یقیناً تولیدکننده انگیزه‌ای برای ادامه تولید نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه قاچاق باعث شده تا شرکت‌ها از توان رقابت بازبمانند و به تعطیلی روی بیاورند افزود: اکنون سطح وسیعی از کارگران کشور براثر تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها از کار بیکار شده‌اند که از تبعات ورود بی‌حدومرز قاچاق کالا به کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار