روایت لودریان از سفر به ایران

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «CNEWS» درباره مسائل مختلف از جمله سفرش به تهران صحبت کرده است. لودریان در این مصاحبه مدعی شد: در دیدارهایی که در ایران داشتم، برخی موارد اختلاف وجود داشت که من در آنها مواضع فرانسه را بسیار  روشن بیان کردم و مقاصد مقام‌های ایران به ویژه در زمینه موشک‌های بالستیک را زیر سوال بردم. ایرانی‌ها نوعی شور و علاقه برای ظرفیت‌سازی و دستیابی به موشک‌های بیشتر و بیشتری دارند. از یک طرف این موضوع است و از طرف دیگر اینکه ایران در حال انتقال موشک به نهادهای غیرکشوری مانند حزب‌الله و حوثی‌ها است. بنابراین، خطر بی‌ثبات‌سازی کل منطقه وجود دارد. من به مسئولان ایرانی گفتم که ما درباره این خطر نگرانیم و آنها باید به ثبات منطقه کمک کنند و این در راستای منافع آنها است و بنابراین، آنها باید موضع میانه‌روتری درباره توانمندی‌های بالستیک خودشان اتحاذ کنند.

راننده اتوبوس جنایتکار فردا محاکمه می‌شود

با نظر قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران محمد ثلاث راننده اتوبوس جنایتکار عامل شهادت ماموران نیروی انتظامی فردا محاکمه می‌شود. ثلاث شامگاه 30 بهمن امسال با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس اقدام به زیر گرفتن تعدادی از ماموران نیروی انتظامی کرد که 3 نفر آنها به علت ایراد صدمه بدنی به شهادت رسیدند.

محمد ثلاث فردا محاکمه می‌شود

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در سفارت ایران در لندن

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آخرین توئیت در صفحه شخصی‌اش پس از پایان تعرض سه ساعته چهار هوادار یک فرقه تندرو با انتشار عکسی از اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در لندن خبر داد و نوشت: «ساعت 10 شب به وقت لندن است. میله ی پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.»

پشت پرده فرقه منحرف شیرازی از زبان بعیدی نژاد

  ماجرای تخریب خانه خانواده دارای سه معلول در ارومیه چه بود؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس، در مورد حادثه تخریب ناگهانی بنایی در ارومیه توسط شهرداری گفت: این اقدام بدون هماهنگی با سازمان بهزیستی به عنوان قیم این خانواده، انجام شده است. نادر قاضی پور در تشریح جزییات حادثه تخریب ناگهانی بنایی در ارومیه توسط شهرداری گفت: البته نباید این اقدام در روز مادر انجام می‌شد، ضمن اینکه شهرداری باید قبل از تخریب این بنا به دلیل اینکه این خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند با این سازمان هماهنگ می‌کرد.

ماجرای تخریب خانه خانواده دارای سه معلول در ارومیه از زبان قاضی پور

حقوق ماهانه پادشاه عربستان ۸۰۰ میلیون دلار است

سایت خبری انگلیسی میدل ایست آی گزارش داد که حقوق ماهانه ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان که از خزانه دولت برداشت می شود با حقوق ماهانه بسیاری از رهبران جهان فرق زیادی دارد. سایت خبری مذکور گزارش داد که یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی اعلام کرده مبلغ اختصاص یافته به پادشاه عربستان نزدیک به ۳ میلیارد ریال معادل ۸۰۰ میلیون دلار در هر ماه است. نویسنده این گزارش حقوق ماهانه پادشاه عربستان را با ترزا می نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرده است به طوریکه ترامپ سالانه ۴۰۰ هزار دلار دریافت می کند بنابراین حقوق ماهانه پادشاه عربستان ۲ هزار برابر حقوق سالانه رئیس جمهور آمریکا است.

دریافتی ماهانه ملک سلمان دو هزار برابر حقوق سالانه ترامپ

خودداری از اعلام هویت مابقی جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج تا اطلاع ثانوی

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعلا از اعلام هویت مابقی جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خودداری می‌شود. کامروز امینی افزود: بطور کلی کار تشخیص هویت جانباختگان در حال انجام است اما باید صبر کنیم تا پیکرها در وضعیتی قرار بگیرند که امکان تحویل وجود داشته باشد.

دلیل تغییر نام حسن شاطری در لبنان

سید حسن نصرالله در دیدار با شهید شاطری پیشنهاد داد تا به مردم با نام دیگری غیر از حسن شاطری معرفی شود. مهندس هم بلافاصله پذیرفت و نام «حسام خوشنویس» برگزیده شد، نامی که تا زمان شهادتش با آن شناخته شد.

پیشنهاد سید حسن نصرالله برای تغییر نام یک فرمانده ایرانی

این قاضی احکام جالبی صادر می‌کند

اخیراً در استان گلستان محکومان ۳۰ پرونده شهرستان گالیکش در شرق استان به جای حبس، ۳هزار و ۴۱۰ نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، حاشیه جاده‌ها، فضای سبز شهری و مدارس منطقه غرس می‌کنند.

عموزاد قاضی دادگاه کیفری گالیکش که این احکام را صادر کرده در توضیحات بیشتری می‌گوید: «یک‌سال‌ونیم است که در دادگاه کیفری به‌عنوان قاضی مشغول به کار شده‌ام. پیش از آن در دادسرا بودم و حکم صادر نمی‌کردم اما از وقتی که کار قضاوت را آغاز کرده‌ام، چنین احکام جایگزین را زیاد صادر کرده‌ام. چراکه به اعتقاد من می‌تواند جرم‌زدایی بالایی نسبت به مجازات اصلی یعنی همان حبس داشته باشد. در ابتدا که من گفتم باید این احکام جایگزین را زیاد کنیم، مخالفان بسیاری داشتم که معتقد بودند این احکام، مجرم را به ارتکاب جرم بیشتر ترغیب می‌کند چراکه می‌بیند مجازات کمی در انتظارش است اما با اجرایی‌کردن چنین طرحی و صدور چندین حکم در طول این یک‌سال‌ونیم، مشخص شد که چنین احکامی می‌توانند جنبه مثبت داشته باشند... به‌طور مثال پزشکی که یک تخلف جزئی داشت، به ویزیت رایگان صد بیمار یتیم یا بدسرپرست محکوم شد. او به جای اعتراض، از این حکم استقبال هم کرد و آن را انجام داد»

 نامه آیت‌الله یزدی به روحانی چه بود و چرا آذری جهرمی به قم رفت؟

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره نامه آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین به رئیس جمهور اظهار داشت: این نامه درباره حل مسئله فضای مجازی و کمک به زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات بود و آقای آذری جهرمی هم در همین راستا به جلسه جامعه مدرسین آمدند و توضیحات لازم را دادند. وی افزود: بحث نامه مذکور صرفاً درباره کنترل تهدیدات فضای مجازی و کمک به زیرساخت‌ها بود چراکه فضای مجازی مشکلاتی را برای جوانان و خانواده‌ها به‌وجود آورده از همین رو اعضای جامعه نیز نگران این مسئله هستند.

نامه آیت‌الله یزدی به روحانی درباره فضای مجازی

سوالات وزیر راه از نمایندگان مجلس

وزیر راه و شهرسازی در یادداشت تلگرامی خطاب به نمایندگان درباره استیضاحش نوشت: اکنون سوال من از دوستان این است که آیا این استیضاح بر پایه‌ درستی استوار است؟ و آیا استیضاح مراحل مورد پذیرش عرفِ حقوقی را طی کرده است؟ و سرانجام، آیا بر اثرِ آن نکته‌ تاریکی روشن خواهد شد؟ و یا آنکه پاسخ در گروی اعلام نتیجه از سوی ستاد رسیدگی به سانحه است؟ و استیضاح جز متشنج نمودن فضا و ایجاد بی‌ثباتی در دستگاهِ اجرایی و محیطِ گسترده کسب‌وکار حمل‌ونقل سود دیگری ندارد.

علت  لغو قرارداد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقیقات

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از لغو قرارداد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقیقات خبر داد. علیرضا رهائی، درباره علت لغو قرارداد با برخی از اساتید نیمه‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دو سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و هم دانشگاه‌های دولتی با یک کاهش جدی تقاضای ورود به آموزش عالی روبرو شده‌اند، در شرایط کنونی با این کاهش تقاضا، تعداد کلاس‌های درس و برنامه‌های درسی که ارائه می‌شود تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که دانشگاه آ‌زاد با ۲۸ هزار عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که تعداد قابل توجهی می‌شود.

 رهایی در واکنش به اینکه گفته می‌شود با اساتیدی لغو قرارداد شده که نگاهشان با مدیریت جدید دانشگاه در تضاد بوده است، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، در این اقدام اسم فرد یا مشخصه‌هایش مورد توجه نبوده و بیشتر نیاز واحدهای دانشگاهی به افراد مدنظر بوده است.

 واکنش به خبر جدی بودن فوران آتشفشان دماوند

چند روز گذشته گزارشی از مطالعات پژوهشگران ایالات متحده درباره فعالیت‌های آتشفشانی کره زمین منتشر شد که بر اساس این گزارش، دور جدیدی از فعالیت‌های آتشفشانی در راه است و یکی از قله‌های پرخطر در فهرست تهیه شده توسط این پژوهشگران نیز قله دماوند اعلام شده‌است.

اما مهدی زارع، عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه در مقاله جدید نام قله دماوند براساس محتوای یک مقاله قدیمی دیگر در سال 2004 ذکر شده است، ادامه داد: در مقاله 2004 هیچ ادعای واضحی مبنی بر فوران قریب الوقوع دماوند وجود ندارد. پژوهشی که ما از دید زلزله‌شناسی روی دماوند انجام دادیم، نشان داده است که دماوند دارای یک سیستم آتشفشانی فعال است، ولی شواهدی از قرارگیری آن در مرحله انفجار قریب الوقوع در دسترس نیست، اما نکته‌ای که به نظر می‌رسد این است که احتمال دارد فعالیت‌های این سیستم آتشفشانی روی گسل‌های پیرامون و فعال کردن گسل‌ها تاثیر بگذارد.

چه کسانی از طلاق سودهای میلیونی می‌برند؟

امروز یکی از روزنامه ها نوشت: تعداد طلاق از ۹۴ هزار و ۳۹ مورد در سال ۸۵ به تعداد بیش از ۱۷۰ هزار طلاق در سال ۹۵ افزایش یافته‌ است. این یعنی افزایش ۹۰ درصدی!. در ادامه این گزارش آمده است:  در پروسه طلاق کسانی هستند که سود می‌برند، آن هم سود چندین میلیونی: تعرفه درخواست طلاق، نفقه، مهریه ۱۶۰هزار تومان که با ارائه مدارک بیشتر و اسکن آنها این هزینه حتی به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. در گام بعد پرونده به دادگاه می‌رود که قاضی زوج را به داور یا مشاور معرفی می‌کند. مشاور هم برای حل مشکل زوج مدعی چند جسله نوبت می‌دهد و برای هر ساعت مشاوره بین ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد. مرد یا زن اگر در این مرحله به توافق و تفاهم نرسند، مجبورند وکیل بگیرند که فقط برای طلاق باید بین پنج تا ۲۰میلیون تومان به وکیل بدهند. اگر نفقه و مهریه هم در کار باشد، دستمزد سر به فلک می‌کشد. بین ۱۰ تا ۳۰درصد از میزان مهریه...

چرا پروژه شیرازی ها کلید خورد؟

نجاح محمد علی، تحلیلگر جهان عرب در واکنش به سفر محمد بن سلمان  به انگلیس و حمله به سفارت ایران در لندن توسط فرقه شیرازی ها، در توئیتر نوشت: با سفر بن سلمان موج اعتراضات  و محکومیت متوجه این جنایتکار شد. از این رو برای خارج شدن از فشار افکار عمومی، پروژه شیرازی ها کلید خورد تا عملا اعتراض افکار عمومی برای خرید تسلیحات سعودی از انگلیس برای کشتار در یمن سرپوش گذاشته شود.

 

 انتقاد اصلاح طلبان از روحانی

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در جمع «انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز» گفت: اگر روحانی و دولتش اصلاح‌ عملکرد نداشته باشند حتما راه اصلاح‌طلبان را از او جدا خواهیم کرد و خودمان را احیا خواهیم کرد. شکوری‌راد در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه عملکرد دولت روحانی منجر به ریزش آرای اصلاح‌طلبان شده است افزود: من هم قبول دارم که عملکرد روحانی منجر به ریزش آرای اصلاح‌طلبان شده و نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده این موضوع است و به دلیل دل زده شدن مردم از شرایط موجود اگر فردا انتخابات برگزار شود، ما اصلاح‌طلبان بردی نخواهیم داشت.

وی گفت: ما در شرایط قطع رابطه با دولت هستیم.

علی صوفی، عضو کابینه دولت اصلاحات نیز گفت: «آقای عارف به تازگی نزد آقای خاتمی از اینکه دولت با اصلاح‌طلبان تعاملی ندارد گلایه کردند اما من معتقدم علت این مسئله در درجه اول متوجه اصلاح‌طلبان است؛ چرا که آنان به صورت هیجانی از آقای روحانی حمایت کردند و هیچگاه برای حمایت خود شرط و شروطی تعیین نکردند.»

کمیته‌ بررسی حوادث گلستان هفتم با دستور رییس مجلس تشکیل شد

محمد جواد کولیوند نماینده کرج و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌ای برای بررسی حوادث گلستم هفتم گفت: به دستور و توصیه رییس مجلس و با همراهی کمیسیون امنیت ملی سه نفر را مامور بررسی حوادث گلستان کردیم. کولیوند در خصوص تعداد دراویشی که در بازداشت هستند، یادآور شد: در آن مقطع بیش از 300 نفر دستگیر شدند اما قوه قضاییه به سرعت بررسی کرد و خاطیان اصلی را نگه داشتند و سایر افراد را آزاد کردند.