کد خبر: ۵۷۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 09 March 2018

تابناک / امام جمعه موقت رشت، قدرت روزافزون موشکی ایران را غیر قابل مذاکره دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در افزایش توان دفاعی و موشکی خود اهتمام دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کامل سعادت بشر دانست و اظهار کرد: اهل بیت حجت خدا بر بشریت و فاطمه(س) حجت خدا بر اهل بیت(ع) است. لذا زنان و مردان باید به تاسی از جایگاه عظیم صدیق کبری(س) در مسیر ایمان و تقوا گام بردارند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری عملی زنان و دختران جامعه اسلامی از سیره فاطمی، افزود: حضرت زهرا(س) در خانه داری، همسرداری، تربیت فرزندان و عبادت نمونه بود و هرگز در زندگی از حضرت علی(ع) تقاضایی نداشت.

امام جمعه موقت رشت، پوشش نامتعارف و حجاب غیر اسلامی را در شأن بانوان جامعه ندانست و تصریح کرد: دشمنان که در جنگ سخت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده اند، درصدد مقابله با ما از طریق جنگ نرم و نابودی ارزش های اسلامی هستند.

صدیق عربانی، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حجاب اسلامی، گفت: حجاب از واجبات دین مبین اسلام است و بانوان جامعه اسلامی باید به حقیقت فلسفه حجاب پی ببرند.

وی با بیان این‌که تربیت فرزندان پاک و صالح در دامان مادرانی پاک، با اخلاق، مومن و صالح ممکن می شود، اضافه کرد: امروز دنیای غرب به زن به چشم یک کالا نگاه می کند و او را ابزاری برای خوشگذرانی مردان قرار می دهد؛ این در حالی است که اسلام برای زن جایگاه و شانیت قائل است و او را باارزش و مکرم می داند.

این کارشناس دینی، حضور بانوان در جامعه با حجاب نامناسب را موجب دل مشغولی جوانان دانست و عنوان کرد: مشکلات اقتصادی شرایطی را ایجاد کرده که جوانان امکان اشتغال و ازدواج ندارند و لذا اذیت می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت، شفاف سازی اموال مسئولان توسط نمایندگان مجلس را خواستار شد و گفت: برخی از مسئولان با استفاده از مقام و موقعیت خود به جای امانتداری، خدمتگزاری و ساده زیستی، ثروت اندوزی کرده اند و این موضوع مردم را آزار می دهد.

صدیق عربانی ولایت فقیه را خط قرمز نظام دانست و یادآور شد: برخی قلم به دستان از حد خود عبور کرده و به بهانه های واهی به مقام ولایت اهانت می کنند، اما بدانند که مردم چنین افرادی را از روی زمین برمی‌دارند.

وی با اشاره به فرارسیدن 22 اسفند و روز شهدا، خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی وظیفه آحاد جامعه است چراکه امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون ایثار و جانفشانی شهدا هستیم.

امام جمعه موقت رشت، قدرت روزافزون موشکی ایران را غیر قابل مذاکره دانست و اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز از قدرت موشکی ایران سخن می گویند، اما بدانند که جمهوری اسلامی در افزایش توان دفاعی و موشکی خود اهتمام دارد.

صدیق عربانی، با بیان این‌که نام ائمه اطهار(ع) سیستم بانکداری را اسلامی نمی کند، متذکر شد: ظلمی که سیستم بانکداری به مردم می کند با عدالت خواهی نظام همخوانی ندارد و باید این سیستم اصلاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار