کد خبر: ۵۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 09 March 2018

تابناک / معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ورودی به بازار کار در پاییز امسال بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود، گفت: حدود ۹۵۰ هزار نفر در سه ماهه سوم سال ۹۶ وارد بازار کار شدند.


محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در برنامه مسیر امید که از سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) به صورت زنده پخش شد، افزود: البته ۹۷۰ هزار نفر وارد بازار کار شده اند که از آن طرف ۲۰ هزار نفر هم به جمع بیکاران اضافه شدند.


وی تعداد بیکاران کشور را در حال حاضر افزون بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عنوان و بیان کرد: تعداد اشتغال ما با سرعت افزایش می یابد و تعداد بیکاران با آهنگ کمتری اضافه می شود.
وی اشتغال جوانان را یکی از مطالبات مهم مردم خواند و گفت: صرفنظر از اینکه به لحاظ توسعه نیاز به مشارکت جوانان داریم ، اشتغال، رفاه را برای خانواده ها به همراه دارد .
نوبخت با بیان اینکه در همین راستا، دولت علاوه بر برنامه های عادی ، برنامه مفصلی هم دارد ، اظهار کرد: براساس آمارها ، پیش می کنیم که سال ۹۷ ، بیش از ۸۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند اما دولت برنامه دارد تا برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه دولت ۱۲ برنامه را تعریف کرده، تصریح کرد: دولت برای یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در قالب این برنامه ها، ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.
نوبخت تصریح کرد: با این برنامه نه تنها برای ۸۳۰ هزار نفر جدیدی که وارد بازار کار می شوند ، فرصت شغلی ایجاد می شود بلکه موجب می شود کسی به جمع بیکاران کشور اضافه نشود.
وی خاطرنشان کرد: این اعتبار در قالب بودجه ۹۷ به مجلس ارائه شده که تا اینجا تصویب شده و جای قدردانی از نمایندگان بویژه نمایندگان استان دارد.
وی به باز آفرینی بافت فرسوده و مسکن روستایی و شهری به عنوان نمونه ای از برنامه های ۱۲ گانه دولت اشاره و بیان کرد: با تسهیلات ارزان قیمتی که در اختیارشان قرار می دهیم ، باید بتوانیم ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در استان ها گفت: این ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ربطی به سرمایه گذاری بخش خصوصی ندارد و این سرمایه گذاری دولتی است که اعتبار آن از منابع مختلفی همچون صندوق توسعه ملی ، بانک ها، بودجه طرح های عمرانی و پنج هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: این اعتبار لحاظ شده برای فرصت های شغلی نه نیاز به برجام و نه روابط خارجی دارد بلکه این، یک امکان درون زاست.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لزوم ایجاد سامانه ای جدید برای ثبت نام افراد جویای کار و شاغلان گفت: همه چیز را در این سامانه بصورت شفاف می گذاریم که مسائل ضابطه مند باشد.
وی یادآور شد: سال آینده به طور عمده در بودجه، سیاست فقر زدایی و اصلاحات ساختاری را داریم اما در کنار آن ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی مطرح است.
نوبخت با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف برای اشتغالزایی گفت: بخشی از اشتغال در حوزه صنعت است که در همین راستا افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و اگر بدانیم این واحدها چه تعداد اشتغالزایی برای جوانان ایجاد می کنند، تسهیلات را افزایش می دهیم.
وی به حمایت های تشویقی دولت برای بکارگیری جوانان نیز اشاره و اضافه کرد: علاوه بر آن مشوق هایی نیز برای واحدهایی که جوانان جدیدی را به کار می گیرند، درنظر گرفته شده و در استان گیلان هم با توجه به ظرفیت ها، اشتغال در بخش های مختلفی همچون گردشگری، کشاورزی و دریامحور پیش بینی شده است.

** گیلان آماده یک جهش بزرگ است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به ظرفیت های گیلان، اگر شرایط خوب و کافی فراهم شود؛ همه چیز آماده یک جهش بزرگ در این استان است.
وی با اشاره به وضعیت آبی کشور افزود: در سال آبی ۴۰ درصد کمتر از میزان نرمال هستیم اما خوشبختانه در گیلان وضعیت نرمالی داریم که باید از این ظرفیت، بطور صحیح و اصولی بهره گرفت.
نوبخت با بیان اینکه گیلان نیز همچون استان های دیگر سهم و حقی دارد، گفت: برنامه هایی برای خودم در رابطه با گیلان تعریف کردم که یکی از آنها توسعه در زیر ساخت های استان بود که برای تحقق انها اهتمام دارم.

** راه آهن قزوین – رشت بزودی به بهره برداری می رسد
نوبخت با بیان اینکه زمان مشخصی را برای بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت تعیین نمی کنم، گفت: این خط ریلی، یکی از پرصعوبت ترین و زیباترین راه آهن های کشور است که همین دشواری مسیر، موجب به تعویق افتادن بهره برداری از آن شد اما شاهد بهره برداری از آن در آینده نزدیک خواهیم بود.
وی با تاکید براینکه هیچ مشکل اعتباری برای راه آهن قزوین – رشت وجود ندارد، تصریح کرد: به مردم کرمانشاه گفتیم که با بهره برداری از راه آهن خانواده های کرمانشاهی سفری رایگان و با هزینه دولت به مشهد داشته باشند و همین موضوع برای گیلان نیز انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت خط ریلی گیلان گفت: هم اکنون در مسیر ریلی رشت – انزلی کار صورت می گیرد و سرانجام هم این خط آهن به آستارا متصل می شود و رئیس جمهوری هم بر این موضوع تاکید ویژه ای دارد.
به گزارش ایرنا عصر پنجشنبه نیز مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی استان با حضور نوبخت در دانشگاه گیلان برگزار شد. حضور در مراسم افتتاح ۲۱۰ پروژه فنی و تولیدی صدا و سیمای مرکز گیلان از برنامه های امروز (جمعه) معاون رئیس جمهوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار