کد خبر: ۵۷۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 09 March 2018

تابناک / مشاوران آقای ربیعی هر بار سعی می کنند وعده هایی را درباره حل مشکلات استان ها بدهند و یا با دادن قول هایی به نمایندگان و افراد تاثیر گذار اطراف آنان سعی می کنند تا ضعف های کلی این وزارتخانه اقتصادی و کلیدی را در مسائلی چون احیای صنایع وابسته به شستا، اشتغال، برنامه ریزی و .... بپوشانند.


چند ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم می گذرد در این دوره علی ربیعی وزیر که با هزار اما و اگر توانست اعتماد نمایندگان مجلس دهم را کسب کند این بار هم مانند ماه ها و سال های گذشته مورد انتقاد واقع شد و نمایندگان طرح استیضاح او را تحویل هیات رئیسه دادند. وزیری که چند ماه قبل قول داده بود به وعده هایش عمل کند این بار هم به وعده ها عمل نکرد. اکنون نمایندگان مجلس دهم می خواهند وزیر رفاه را به دلیل عمل نکردن به وعده هایش استیضاح کنند. جبار کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان معتقد است "ربیعی به دلیل عمل نکردن به وعده هایش استیضاح می شود"

به گزارش اعتدال، به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی این موضوع با جبار کوچکی نژاد ، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداخته ایم:

کوچکی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس خواهان استیضاح وزیر کار هستند گفت:

متاسفانه عملکرد وزیر کار طی چند ماه گذشته علی رغم وعده هایی که ایشان و مشاورانشان به نمایندگان مجلس داشتند تغییری در روند فعالیت آن وزارتخانه ایجاد نشده است. به طور کلی می توانم بگویم وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی به دلیل عمل نکردن به وعده ها استیضاح می شود. آقای ربیعی در روزهای رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی وعده داده بود که در روند نا مناسب وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تحول ایجاد کند. متاسفانه نه ایشان برنامه ای داشت و نه به وعده هایش عمل کرد. بنابراین نمایندگان مجلس بر استیضاح آقای ربیعی تاکید دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه به عملکرد وزیر کار اشاره کرد و گفت:

متاسفانه وزارت کار، رفاه وامور اجتماعی از ضعف در مدیریت رنج می برد شستا که مجموعه ای اقتصادی است و می تواند چرخ اقتصاد را به حرکت در آورد متاسفانه درگیر مسئله انتصابات افراد نزدیک به ایشان و جریان های خاص در این وزارتخانه شده است. در چند ماه گذشته وضعیت نابسامان مجموعه های اقتصادی زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی بر نمایندگان بیشتر از گذشته نمایان شده است وضعیت نابسامان شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت نفکتش نمایندگان مجلس دهم را به این نتیجه رساند که باید به وضعیت مجموعه تحت امر ایشان رسیدگی کنند. متاسفانه آقای وزیر، نمایندگان و مشاوران ایشان مانند گذشته به نمایندگان فقط وعده می دهند. همین امر موجب شد نمایندگان خواهان استیضاح ایشان باشند. باید بگویم نمایندگان مجلس نمی توانند چرخ اقتصاد را به وعده های ایشان بسپارند!

نماینده مردم رشت در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در دفعات گذشته مشاوران و نزدیکان آقای ربیعی با دادن وعده های گوناگون به نمایندگان مانع استیضاح شدند. به دلیل مشهود بودن عملکرد ضعیف وزارت کار این بار استیضاح جدی تر از گذشته است. متاسفانه هر زمان که استیضاحی مطرح می شود نمایندگان، مشاوران و معاونان وزیر تلاش می کنند نمایندگان را به هر ترتیبی قانع کنند. مسلما در برخی از این مذاکرات بده بستان های صورت می گیرد.

کوچکی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا این بار استیضاح وزیر کار به چه صورتی دنبال خواهد شد گفت: مشاوران آقای ربیعی هر بار سعی می کنند وعده هایی را درباره حل مشکلات استان ها بدهند و یا با دادن قول هایی به نمایندگان و افراد تاثیر گذار اطراف آنان سعی می کنند تا ضعف های کلی این وزارتخانه اقتصادی و کلیدی را در مسائلی چون احیای صنایع وابسته به شستا، اشتغال، برنامه ریزی و .... بپوشانند. امیدوارم مسئله استیضاح این بار به شکل جدی تری دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار