کد خبر: ۵۷۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 06 March 2018

تابناک / برای نخستین بار در استان گیلان، یک زن به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش فرماندار آستارا در جلسه معارفه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گفت: بانوان، توانایی خود را در دستگاه های دولتی با اجرای دقیق برنامه های تعریف شده نشان داده اند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید و استاندار گیلان توجه خاصی به استفاده از ظرفیت بانوان دارند و در آستارا نیز از سرمایه های انسانی بر اساس شایستگی آنها بهره مند می شویم.
وی اضافه کرد: توجه به منابع طبیعی و حراست از آن ضروری است و در راستای توسعه شهرستان باید از این ظرفیت ها بهره مند شویم.
رنجکش با اشاره به اینکه برای حفظ عرصه های ملی و منابع طبیعی، وجود فرهنگ عمومی و اراده همگانی ضروری است، اظهار کرد: زمانی که حفظ منابع طبیعی در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود، همگان خود را در برابر آن مسئول می دانند.
در این آئین با تقدیر از سرخوش کرم زاده، نسرین غزنوی به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی نظیر بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.

**برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل در آستارا
فرماندار آستارا از برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در این شهرستان خبر داد و همکاری دستگاه های اداری را در این رابطه خواستار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://popadconf.ir مقاله های خود را در محورهای رسانه های نوین و فضای مجازی، بسیج و سازمان های مردم نهاد، معیشت و اقتصاد مردم محور، تنوع قومی و مذهبی، اهمیت و امنیت مرزی، بحران جمعیتی، محیط زیست و سبک زندگی به دبیرخانه همایش ارائه کنند.
وی افزود: تاکنون از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی در حوزه پدافند غیر عامل به خوبی استفاده نشده و این همایش می تواند به توسعه زیرساخت ها و امکانات دستگاه های اجرایی برای مقابله با تهدیدات کمک کند.
وی هدایت پایان نامه های تحصیلی و برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع پدافند غیر عامل را ضروری خواند و از تدوین شناسنامه پدافند غیر عامل آستارا خبر داد.
رنجکش از شکل سنتی بازار ساحلی آستارا انتقاد کرد و گفت: در ساختار این بازار به مباحث ایمنی و پدافند غیر عامل توجه نشده و با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، بازار جدید مدرن و با سازه های استاندارد در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
رئیس اداره شیلات آستارا نیز در این جلسه به ورود غیر مجاز و قاچاق زالو به این شهرستان اشاره کرد و گفت: زالوهای وارداتی در طب سنتی استفاده می شوند و احتمال بروز مشکلات بهداشتی وجود دارد.
صادق خاصی پور عرضه ماهیان استخوانی در محیط باز توسط دستفروشان را تهدیدی برای سلامت جامعه خواند و افزود: ماهیان عرضه شده در حاشیه معابر و خیابان ها آلوده هستند و باید جمع آوری شوند.
قاسم کباری مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز در این جلسه گفت: 60 درصد تجهیزات آبرسانی روستاها فرسوده است و امیدواریم اعتبار لازم برای بروز رسانی آنها تامین شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار