کد خبر: ۵۷۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 06 March 2018

تابناک / انتقاد از متارکه یک ماه رئیس اداره میراث فرهنگی شفت بدون هماهنگی فرماندار در آستانه سال جدید/ تاکید بر پاک‌سازی راه‌های مواصلاتی به شفت و زیباسازی منظر از سوی بخشداران و شهرداری‌ها
فرماندار شهرستان شفت با اشاره به جاذبه‌های بکر و گردشگری مذهبی در شفت گفت: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان در آستانه سال جدید بدون هماهنگی با فرماندار یک ماه اداره را ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محمدرضا محسنی پیش از ظهر امروز در جلسه پسماند، ستاد تسهیلات سفر و شورای ترافیک شهرستان در سالن میرزای شفتی اظهار کرد: با تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرای همه محوری‌های مواصلاتی شهرستان از زباله پاک‌سازی‌شده است.

وی بابیان اینکه مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ‌سازی است افزود: مردم باید در مدیریت پسماند مشارکت کنند و تاکنون در شهر جمع‌آوری زباله خوب بوده اما در سطح روستاها باید سطل‌های زباله تهیه و در اختیار روستائیان قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به در پیش بودن سال جدید گفت: بخشداران و اداره راهداری شهرستان موظف هستند با همکاری دهیاران زباله‌های موجود در محور ملاسرا و آقا سید شریف شفت را به‌صورت روزانه پاک‌سازی کنند و اگر در بازرسی‌ها زباله‌ای مشاهده شود مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

محسنی با تاکید بر جمع‌آوری زباله‌های شهری به‌صورت روزانه افزود: در ایام نوروز لازم هست شهرداران به پاک‌سازی و زیباسازی شهر و سیمای آن تلاش کنند.

وی همچنین بر معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تاکید کرد و گفت: باید محیط‌زیست با نصب بنرهای تبلیغاتی پیام‌های زیست‌محیطی را با معرفی جاذبه‌ها و گونه‌های جانوری به سمع و نظر مردم در ایام نوروز برسانند.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به بازگشایی حاشیه راه ملاسرا شفت گفت: شهرستان با حداقل امکانات در حوزه راه و نگه‌داری تلاش می‌کنند و با اعتبارات موجود موردقبول است.

محسنی بابیان اینکه نگهداری و ساخت راه هزینه‌بر هست گفت: کل اعتبارات شهرستان در نگه‌داری راه‌های شفت به 2 میلیارد تومان می‌رسد درحالی‌که هزینه نگه‌داری راه بیش از این است.

وی با افزایش تصادفات برون‌شهری در شفت گفت: 31 درصد آمار تصادفات فوتی و 7 درصد تصادفات جرحی در شهرستان شفت افزایش‌یافته است.

فرماندار شفت بابیان اینکه آمار تصادفات شهری در شفت 100 درصد افزایش‌یافته گفت: کاهش آمار تصادفات در شفت نیازمند فرهنگ‌سازی و ایمن‌سازی معابر است.

نماینده عالی دولت در شفت گفت: همه حفاری‌های سطح شهرستان تا تاریخ 20 اسفند محدود بوده و باید خطوط شبکه‌های شهرستان در صورت‌ترمیم نیز بازسازی و به سازی شوند.

محسنی با انتقاد از بی‌برنامگی میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: حدود یک ماه شهرستان شفت بدون مدیر اداره می‌شود و هیچ هماهنگی‌ با فرمانداری شهرستان نشده است.

وی با گردشگر پذیر خواندن شهرستان شفت گفت: دبیر ستاد تسهیلات سفر هر شهرستان رئیس میراث فرهنگی شهرستان هست اما وی در جلسه غیبت دارد و یک ماه اداره را بدون هماهنگی رها کرده است.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت میراث فرهنگی در استان باید متوازن باشد گفت: باید یکی از معاونین اداره کل طبق قانون به‌عنوان سرپرست در شهرستان شفت معرفی شوند اما هیچ‌گاه علیزاده پاسخگوی ما نبوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت با اشاره به پتانسیل شفت درزمینهٔ گردشگری مذهبی گفت: همان‌گونه که آستانه‌اشرفیه برای میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری مهم و حائز اهمیت است شفت نیز باید موردتوجه اداره کل باشد.

محسنی بابیان اینکه در سال جاری چهار جشنواره در شفت برگزارشده گفت: بخشداران شهرستان مجری جشنواره‌های بومی و محلی در شهرستان بوده‌اند درحالی‌که میراث فرهنگی استان در آن کمترین نقش را داشته است.

وی با اشاره به مناطق بکر در شفت گفت: میراث فرهنگی شهرستان مکلف به معرفی جاذبه‌های شهرستان هست و نمی‌توان بیش‌ازاندازه از نیروی شهرداری‌ها برای تهیه بروشور و معرفی جاذبه‌ها استفاده کرد.
فرماندار شفت با انتقاد از عدم آماده‌سازی شناسنامه فرهنگی و تاریخی در شفت گفت: متأسفانه هر سرمایه‌گذاری در شهرستان حاضر می‌شود ما مجبور می‌شویم نامبرده را در محل جاذبه حاضر کنیم چون هیچ‌گونه اقدامی از سوی میراث فرهنگی صورت نگرفته است.

نماینده عالی دولت در شفت همچنین بر لزوم همکاری دستگاه‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر زیباسازی سیما و منظر در شهرها و روستاها ادارات اقدامات انجام‌شده خود را مستندسازی کنند.

محسنی بابیان اینکه سه مدرسه با 30 کلاس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هست گفت: اقامتگاه‌های تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌های شهرستان برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان آماده‌شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار