کد خبر: ۵۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 05 March 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود از مصاحبه اش با  جمهوریت نوشت.

-مطالب مطرح شده از سوی وی در این مصاحبه به شرح زیر است:  اگر امام زنده بود از ابتدا به احمدی نژاد می گفت از تو رییس جمهور در نمی آید.
- بنی صدر هرگز مثل احمدی نژاد نظام را زیر سوال نبرد.
-دختران خیابان انقلاب نوعی لجبازی اجتماعی است.
-هرگز استیضاح هیچ وزیری را امضا نکردم و تاکید می‌کنم بسیاری از استیضاح‌ها پشت پرده‌های دیگری جز دلایل مطرح شده درباره استیضاح دارد.
-مجلس خودش مجوز تاسیس موسسات مالی و اعتباری را در قانون داد اما حالا به دنبال یک مقصر می‌گردد.
-موضوع حصر استخوان لای زخم شده و باید تمام شود.
-خاتمی سرمایه اجتماعی است اما ریشه برخی رفتارهای مردم در ارتباط با خاتمی لجبازی با کل سیستم است.

-چرا به شیوه‌ای رفتار کردیم که به درگیری با دروایش منجر شود.

-حرف‌های امروز احمدی‌نژاد هیچ فرقی با حرف‌های سال ۸۴ ندارد، همان زمان هم تعجب می‌کردم چرا سکوت کردند و گذاشتند این حرف‌ها را بزند؟!!

 

 

 

وی در پستی دیگر به سخنان نادرست بازیگر نقش ستارخان واکنش نشان داد:

-اگر ستارخان را نمیشناختم پس در آنجا چکار می‌کردم؟!
-اینکه این آقای بازیگر گفته فلانی محل قبر ستارخان را نمی‌شناسد،حرف‌ نادرستی است و بی‌انصافی است
-آن‌چیزی که من به این آقایان گفتم این بود که خیلی از ماها مفاخر و بزرگان خود را نمی‌شناسیم ؛ نه اینکه من نمی‌شناسم ؛ بعد این آقا می‌گوید فلانی ...
-متاسفانه مزار ستارخان را در شاه‌عبدالعظیم درحال تخریب و محدود کردن هستند و ماهم پیگیر بودیم تا آن را اصلاح کنند بعد این آقا می‌گوید جای تاسف است که نمی‌دانند قبر ستارخان کجاست ؟!!!
-متاسفانه سریالی ساختند که اعتراض‌های زیادی به آن شده است؛ ازقضا ما تاکید می‌کردیم که باید سریال را آنگونه بسازید که جایگاه و آن ابهت و عظمت ستارخان و باقرخان را به مردم نشان بدهید؛ که در حقیقت اگر اینها نبودند مشروطه در ایران از بین رفته بود.

 

 

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: وزارت کار نیاز به وزیر با انگیزه دارد.
زمانی که اکثر مطالبات مردم از نمایندگان است، باید به نمایندگان هم این حق را بدهیم که پیگیر مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود باشند. در خصوص بحث استیضاح وزیر کار که من یکی از امضاکنندگان آن هستم. باید بگویم همه می‌دانند که من با ربیعی رفاقت دیرینه‌ای دارم و شاید من از میان نمایندگان، بیشترین دیدار را با وزیر داشته‌ام و هیچ‌گاه هم خواسته شخصی از وزیر نداشته و ندارم.

اما اکنون استنباط من این است که آن توانمندی، و انرژی که دکتر ربیعی باید برای وزارت‌خانه می‌گذاشتند را نگذاشته‌ و اکنون دیگر آن انگیزه لازم برای ادامه حضور در این وزارتخانه را ندارند.من هم به عنوان یک نماینده که حق قانونی استیضاح را دارم، خواهان استیضاح وزیر کار هستم.

 

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد کارخانه کاشی جم بروجرد اظهار کرد: با توجه به اینکه سهامداران این واحد صنعتی در جاهای دیگری به بانک‎ها بدهکار بودند، سیستم بانکی این کارخانه را متوقف کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت نقشی بسیار مهم در چرخه اقتصادی کشور ایفا می‎کند، بیان کرد: با همه این تفاسیر و با توجه به بدهی انباشته و سود مستمری که به آن اضافه می‎شود، این واحد بدون تغییر اساسی در مدیریت احیاء شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت بدهی‎های شهرداری بروجرد و مشکلات کارگران این نهاد اشاره کرد و افزود: بدهی بالای شهرداری به سازمان تامین اجتماعی آن هم در شرایطی که با کاهش ساخت و سازها درآمد این نهاد از محل عوارض ساختمانی به شدت کاهش یافته است، معضلی جدی است.

بروجردی تاکید کرد: از طرفی نیروهای شهرداری بروجرد حداقل 2 برابر نیاز نیروی انسانی این نهاد است که این بار سنگین یکی از دلایل ادامه مشکلات این نهاد است، با همه این تفاسیر شهرداری باید با حرکت به سمت ایجاد منابع درآمدی پایدار و مطمئن شرایط دشوار کنونی را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه داشتن بدهی در نهادی مانند شهرداری ترس‎آور نیست، تصریح کرد: شجاعت در تصمیم‎گیری، ایجاد پروژه‎های زیرساختی و استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان درمجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه مسائل منطقه‎ای و بین‎المللی گفت: پس از شکست داعش در عراق آمریکایی‎ها توطئه جدید تجزیه عراق جدایی اقلیم کردستان عراق و استقلال آن را کلید زدند که در نطفه خفه شد.

بروجردی تاکید کرد: در سوریه نیز پس از آنکه داعش نقاط مهم و حساس را از دست داد، آمریکایی‌ها با تقویت و تسلیح کردهای سوریه به دنبال این بودند که تجزیه سوریه را رقم بزنند که این نقشه شوم نیز به سرنوشت توطئه آمریکا در عراق دچار شده و شکست خواهد خورد.

وی همچنین وضعیت یمن را تاسف‎بار خواند و افزود: بیش از هزار روز است که شاهد نسل‎کشی عربستان در یمن و کشتار مردم بی‎دفاع و مظلوم این کشور با استفاده از مدرنترین سلاح‎های آمریکا و انگلیس هستیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از گذشت 3 سال از این بحران تحمیلی می‎بینیم که عربستان عملا در یمن شکست خورده است، چرا که تجربه نشان داده که اراده ملت‎ها بر تجهیزات قدرت‎های بزرگ غالب می‎شود.

 

 

 

بروجردی همچنین از حضورش در منزل آروین معظمی گودرزی جهت تقدیر و تشکر از تلاش های وی در مدال آوری در مسابقات جاده قهرمانی آسیا (تایم تریل انفرادی) خبر داد.

عزیزپور مدیرکل محترم ورزش لرستان، مستعد سرپرست محترم اداره ورزش بروجرد و ترابی رئیس سابق این اداره بروجردی را همراهی میکردند.

آروین معظمی گودرزی رکاب زن بروجردی تیم ملی دوچرخه سواری کشور است، که افتخارات متعدد کشوری و بین المللی را در کارنامه خود دارد. 

 

 
 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از روز نخست مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته دوم والیبال کشور، بازدیدش از  اداره تعاونی روستایی و همچنین تصویری از  حضورش در میان خبرنگاران در حاشیه نشست مطبوعاتی اش به اشتراک گذاشت.

 

 
 
 
 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از مراسم گزارش سالیانه اش به مردم منتشر کرد.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اش تصاویری از بازدیدش از پارک فدک اندیمشک و حضورش در  منطقه دورق بخش الوار گرمسیری اندیمشک منتشر کرد.

 

 
 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در مجلس، در اینستاگرام شخصی اش نوشت: 

وقتی جای بازیگر، میدان بازی عوض می‏شود.

همه می‌دانیم که فساد در ایران تا کجا ریشه دوانده است. چه نهادهای رسمی قدرت و چه نهادهای غیررسمی، همه به نوعی در معرض این اتهامند. یکی از علل بحران گسترده اعتماد، همین است.

‌اعتماد مردم تنها نسبت به نهادهای رسمی از بین نرفته است بلکه مردم نسبت به همه نهادهای اجتماعی بی‌اعتماد یا کم‌اعتماد شده‌اند. علت آن واضح است، نبود شفافیت فقط به بازیگران قدرت رسمی محدود نمی‌شود. حجم اتفاقات در سایه و در تاریکی بسیار چشم‌گیر است. به همین سبب ریسک فعالیت در این فضا بالا است. هر کس وارد این عرصه می‌شود ضریب آسیب‌پذیری خود را بالا می‌بیند، شاید به همین علت مجبور می‌شود به یکی از منابع غیرشفاف قدرت گرایش پیدا کند. در چنین سیستمی، مصونیت در انحصار منابع غیرشفاف قدرت است. هرچه بیشتر در تاریکی باشی، حاشیه امن بیشتری وجود دارد. 

راه مبارزه با چنین فساد عمیقی، ایجاد شفافیت است. پستوهای پنهان، مزرعه فساد سیستمی است. هرچه سیستم شفاف‌تر باشد، از این فساد دورتر خواهیم شد. نهادهای نظارتی کم نداریم، اما چشم نظارت کور است. وقتی سیستم فسادزا باشد، خود این نهادهای نظارتی نیز مُعدِ فساد می‌شوند. به همین سبب ما نسبت با تاسیس نهاد جدید نظارتی خوشبین نیستیم. شاید ابتدا با انگیزه میمون، این نهادها شکل بگیرند اما در پرتو فضای غیرشفاف، راه خود را کج می‌کند و بخشی از خط تولید فاسد می‌شود. حتی به طرز معجزه‌آسایی، مصونیت گزینشی نیز فساد تولید می‌کند. اگر تنها یک گروه، مصونیت در سرک کشیدن به پستوها و دسترسی به اطلاعات داشته باشد همین رانت می‌تواند در سیستم غیرشفافِ فسادزا، فساد تولید کند. همان مصونیت در پرتو وجود پستوهای پنهان، می‌تواند ابزار کاسبی و گروکشی شود. لذا شفافیت، تصمیمی ملی و استراتژیک است. همه ما باید یکبار این تصمیم را بگیریم تا اراده اجرای لوازم آن به‌وجود آید. شفافیت یک امر واحد و بسیط است، برای داشتن آن باید به همه لوازم آن تن داد. اگر آن را نصفه و نیمه وارد کردیم در واقع منفذ جدید برای فساد ایجاد کرده‌ایم. مقوم شفافیت، شفافیتِ کامل است. به همین سبب است که زبان مجلس، بدون مطبوعات آزاد، الکن است.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از حضور و سخنرانی اش در  مراسم همایش بزرگ همدلی خانواده بسکتبال استان گیلان و تصاویری از ملاقات مردمی اخیر خود به اشتراک گذاشت.

 

 
 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،در صفحه خود در اینستاگرام تصاویری ازحضورش در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا گمنام در اورمیه منتشر کرد.

 

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصاویری از حضورش در مراسم تقدیر از مربیان تربیتی آران و بیدگل، حضورش در جمع نمازگزاران مسجد جامع سفید شهر،  مراسم معرفیکاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران و تصاویری از دوازدهمین دوره مهارتهای همسرداری شهر کاشان به اشتراک گذاشت.

 

 

 

محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستان های ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی،از حمایت و پیوستنش به پویش مردمی "هر ایرانی یک درخت" خبرداد.

 

 

 

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی، در صفحه رسمی اینستاگرام خود مطرح کرد:پولی که بابت درمان از مردم اخذ می‌شود،باید در محل خود و برای توسعه مراکز درمانی، بالابردن کیفیت ارائه خدمات درمانی و در نهایت برای درمان مردم استفاده شود، حال هرجا که می‌خواهد باشد، اما متاسفانه سهم درمان کارگران بیمه شده در محل خود مصرف نمی‌شد، یعنی درواقع مردم هزینه‌ای را بابت حق بیمه پرداخت می‌کردند، اما نمی‌توانستند از سهم درمان آن بهره‌مند شوند.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از سخنرانی اش در مراسم آئین اعطای احکام بازنشستگی پیش از موعد روستائیان شهرستان بستان آباد و تیکمه داش،  جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی و استاندار، جلسه دهیاران بخش تیکمه داش،  مراسم گرامیداشت روز مهندس و همچنین تصاویری از نشست معرفی شرکت های قابل واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا به اشتراک گذاشت.

 

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش خبر داد:  برای انتقال آب ازخلیج فارس به معادن گل گهر، سرچشمه، میدوک و چادرملو یزد 5 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون یک هزار و 400 میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است. 

وی افزود: طی نشستی که استاندار و نمایندگان استان با مدیر عامل‌های بانک‌ها داشته‌اند، قرار شد ۴ هزار میلیارد تومان باقیمانده این طرح از طریق بانک ها تامین شود .

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که تا پایان سال آینده آب خلیج فارس به گل گهر خواهد رسید، تصریح کرد: با احداث یک کارخانه آب شیرین‌کن در جوار شهرستان‌هایی که آب خلیج فارس برای مصارف صنعتی به آنها منتقل می‌شود، آب شرب آنها نیز میسر می‌شود. 
وی اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که آب شیرین سفره‌های زیر زمینی شهربابک به مجتمع مس سرچشمه منتقل می‌شود و چیزی حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب تا کنون از این منابع به این مجتمع منتقل شده است.

اسدی تاکید کرد: با توجه به آبی که از شهربابک به سرچشمه منتقل می‌شود شرکت ملی صنایع مس موظف است به ازای آن درصدی از نیروهای مس سرچشمه را از شهرستان شهربابک تامین بکند.

وی به آلایندگی ذوب مس خاتون آباد و مطالبات دامداران متضرر اشاره کرد و گفت: امکان تعطیلی این واحد تولیدی با توجه به مشکلات اجتماعی که دارد ممکن نیست ولی اقداماتی در جهت کاهش آلایندگی آن صورت گرفته است و با راه اندازی کارخانه اسید این مجتمع تا پایان سال ۹۷ آلودگی ناشی از گاز گوگرد آن از بین خواهد رفت .

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی به استقلال مجتمع مس شهربابک پرداخت و گفت: قبل از استقلال مس شهربابک و سرچشمه فعالیت‌های این واحدها به صورت جزیره‌ای اداره می‌شد و فرصت مطالعاتی کافی برای توسعه معادن فراهم نشده بود لذا اکتشافاتی صورت نگرفته است .

وی اضافه کرد: با استقلال مجتمع مس شهربابک علاوه بر انتقال مدیریت به شهرستان و توانمند شدن شرکت‌های بومی منطقه این فرصت فراهم شد که معادن غیرفعال در شهرستان فعال شوند.

اسدی ادامه داد:انتقال حساب شرکت‌های  زیر مجموعه مس از تهران به شهرستان و واریز کردن مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها به شهرستان و توسعه صنایع جنبی مس از دیگر مزایای مستقل شدن مجتمع مس شهربابک می‌باشد.

 

 

 

وی همچنین از ساخت هتل چهارستاره در شهربابک نوشت:

 مرکز گردشگری شهرستان شهربابک روستای صخره ای میمند است اما متاسفانه زیرساخت های مناسب برای این مجموعه گردشگری به خوبی فراهم نشده است. وی افزود: ثبت این روستا در فهرست یونسکو تا حدودی توانسته در جذب گردشگر موثر باشد اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم.
اسدی گفت: در این چند سال اخیر توسعه خانه های بوم گردی برای رفاه گردشگران اقدام خیلی خوبی بود که در شهرستان انجام شد اما نیاز به هتل های مناسب برای اسکان گردشگر داریم که مجوزهای ساخت یک هتل چهار ستاره هم صادر شد. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان افزود: برای انتقال آب از خلیج فارس به معادن گل گهر ، سرچشمه ، میدوک و چادرملو یزد ، پنج هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تاکنون هزار و 400 میلیارد از اعتبار آن تامین شده است. وی افزود : درنشستی که استاندار و نمایندگان استان با مدیر عامل های بانک ها داشتند ، قرار شد ۴ هزار میلیارد تومان باقی مانده این طرح از طریق بانک ها تامین شود.

اسدی با اشاره به خشکسالی ها و وضع بحرانی آب آشامیدنی در منطقه گفت: با ساخت یک کارخانه آب شیرین کن در جوار شهرستان هایی که قرار است از این آب در صنعت استفاده کنند آب آشامیدنی آنها نیز میسر می شود. اسدی همچنین به آلایندگی ذوب مس خاتون آباد و مطالبات دامداران اشاره کرد و افزود: امکان تعطیلی این واحد تولیدی با توجه به مشکلات اجتماعی که دارد ممکن نیست اما اقداماتی برای کاهش آلایندگی آن صورت گرفت و با راه اندازی کارخانه اسید این مجتمع تا پایان سال ۹۷ آلودگی ناشی از گاز so2 برطرف می شود. 

 

 

 

اسدی با انتشار پست زیر مطرح کرد: 

با توجه به مشکلاتی که طی سال‌های گذشته آلایندگی مجتمع مس خاتون‌آباد به‌وجود آورده و خساراتی که به دامداران و کشاورزان این شهرستان وارد کرده ما پیگیر مشکلات زیست محیطی این مجتمع شده‌ایم که با توجه به مشکلات اجتماعی که وجود داشت امکان تعطیلی این مجتمع نبود لذا در پی برطرف کردن آلایندگی این کارخانه اقداماتی انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته و آلایندگی این مجتمع کم شده است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که کارخانه اسید مجتمع مس خاتون‌آباد راه‌اندازی شود آلایندگی گاز SO2 که ذوب این مجتمع به‌وجود می‌آورد کاملا از بین می‌رود.

وی در پاسخ به مزایا و فواید استقلال شرکت مس شهرستان و رفع ابهام از یکسری سوء تفاهم‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه حیات مس سرچشمه به آب شهربابک وابسته است و جلساتی که گرفته شده و در آینده نیز با حضور مسؤولان شرکت مس و نمایندگان برگزار می‌شود ما پیگیر استحقاق حق مردم شهرستان از راه قانونی هستیم.

اسدی افزود: ما با استقلال شرکت مس شهرستان به‌دنبال مدیریت متمرکز این شرکت هستیم تا با توجه به ظرفیت بالای شهرستان این شرکت بتواند پیگیر کارخانه‌های در حال احداث شهرستان که راه‌اندازی آنها چندین سال به دلیل مدیریت جزیره‌ای به عقب افتاده شود تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسند و ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را بالفعل کنند.

وی مزایای زیادی را برای این اقدام برشمرد و افزود: در صورت مدیریت صحیح و همکاری مسؤولان در آینده‌ای نزدیک شهربابک به قطب معدنی تبدیل می‌شود و نرخ بیکاری برای جوانان به حداقل می‌رسد.

اسدی در زمینه انتقال آب خلیج فارس به معادن استان و یزد گفت:باتوجه به حجم زیاد آبی که معادن و صنعت از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنند لازم می‌بینیم که هرچه سریع‌تر این طرح به انجام برسد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی افزود: ما طی دو سال گذشته به‌دنبال رفع یکسری نواقص این طرح بوده‌ایم و با توجه به پیگیری‌های انجام شده نواقص طرح برطرف شده و هم‌اکنون زمین‌های مورد نیاز این طرح تملک شده است که در صورت پایان رسیدن این طرح نه‌تنها آب صنعت شهرستان تامین می‌شود بلکه با تمهیداتی که اندیشیده شده امکان استفاده از این آب برای بخش خانگی و شرب نیز فراهم می‌شود.

 

 

 

نماینده شهربابک همچنین با انتشار پستی خاطرنشان کرد:متاسفانه افرادی که برای اخذ تسهیلات زیر ده میلیون اقدام می‌کنند با مشکل ضامن و ضمانت‌های بانکی مواجه هستند در صورتی که مبرهن است که این افراد از اقشار ضعیف جامعه می‌باشند و اینکه کمترین بدهی‌های بانک‌ها مربوط به این قبیل تسهیلات می‌باشد که ضروریست در اعطای تسهیلات به این قشر، از فشارها کاسته شود.

"علی اسدی" بعدازظهر دهم اسفندماه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران صنعت بانکداری واقتصادی استان کرمان بیان کرد: بانک به عنوان یک نهاد عام المنفعه در افکار عمومی شناخته شده است و مردم از بانک‌ها توقع دارند که حمایت مالی این نهاد شامل حال عموم مردم شود.

وی افزود: قوانین حاکم بر بانک‌ها و ساختار بانکی را دو مشکل اساسی بانک‌ها برشمرد و عنوان کرد: تا سال ۱۳۸۰ بانک خصوصی در کشور وجود نداشت اما می‌توان با ایجاد رقابت در بین بانک‌ها، موانع و مشکلات این ساختار سریعتر رفع شود.

وی در ادامه گفت: مسئله ی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سیستم بانکی کشور باید به روز و مطابق با فناوری پیشرفته باشد و با استفاده از کارشناسان حوزه فناوری از سیستم مدرن بانکی در کشور برخوردار شویم تا مطالبات و معوقات سیستم را دچار پیچیدگی نکند.

اسدی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که برای اخذ تسهیلات زیر 10 میلیون اقدام می‌کنند با مشکل ضامن و ضمانت‌های بانکی مواجه هستند در صورتی که مبرهن است که این افراد از اقشار ضعیف جامعه می‌باشند و اینکه کمترین بدهی‌های بانک‌ها مربوط به این قبیل تسهیلات می‌باشد که ضروریست در اعطای تسهیلات به این قشر، از فشارها کاسته شود.

وی افزود: پروسه زمانی طولانی برای دریافت وام و تسهیلات و ایجاد پرونده های قطور برای متقاضیان باعث شده تا هزینه و وقت مردم هدر رود باید تدبیری اندیشید تا این هزینه به حداقل برسد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد مسکن جهت بازسازی ساختمان های قدیمی، بیان کرد: در اکثر شهرستان ها ضمانت این تسهیلات با چک یا ضمانت زنجیره‌ای ممکن است ولی در شهرستان شهربابک فقط ضامن کارمند را مجاز می‌دانند و به این دلیل مردم با مشکل مواجه شدند.

 

 

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، از حضورش در همایش وکالت و چالش های قانونگذاری خبرداد.

 

 

 

وی همچنین پست زیر را منتشر کرد.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، تصاویری از بازدیدش از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان منتشر کرد. وی در جریان این بازدید مطرح کرد:

-ایجاد پیاده راه بوعلی و اکباتان و ساماندهی اماکن دیدنی در این مسیر فصل جدیدی در گردشگری همدان است.
 -ساماندهی این مسیر به گونه ای باید باشد که گردشگر را به جای چند دقیقه چند ساعت درخود نگاه دارد.
امیر خجسته در خصوص اقدام صورت گرفته در خیابان بوعلی ، میدان امام و خیابان اکباتان گفت : مسیر پیاده راه آرامگاه بوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی را به میدان مرکزی با معماری بسیار دوست داشتنی ودرنهایت هر دو را به هگمتانه پایتخت مادها وصل میکند و علم ، فرهنگ و معماری و تاریخ را یک جا در خود دارد.
خجسته در جریان بازدید از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان ضمن قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری و دست اندرکاران اجرای طرح های پیاده راه سازی اظهار کرد: شهرداری همدان باتوجه به دو رویداد مهم گردشگری استان همدان۲۰۱۸ هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام رسانیده و آن را با امکانات مورد نیاز تجهیز کند.
امیر خجسته با تاکید بر اینکه نباید فرصت را ازدست دهیم خاطر نشان کرد: پروژه پیاده راه در ابتدای راه خود قرار دارد و در آینده با رسیدگی به وضعیت جداره، مرمت و نورپردازی آن‌ها، ساماندهی تابلوهای مغازه‌ها و از همه مهمتر ایجاد یک مسیر گردشگری برای بازدید از امکان دیدنی پیاده راه میتوانیم فصل جدیدی از گردشگری را در همدان ایجاد کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساماندهی این مسیر به گونه ای باید باشد که گردشگر را به جای چند دقیقه چند ساعت درخود نگاه دارد و این مهم قطعا همکاری سازمان میراث فرهنگی ، استانداری و شهرداری را میطلبد تا با احیای بافت قدیمی این مسیر مانند بازار و ایجاد موزه در وسط میدان فضا برای کار و جذب گردشگر باز شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : برای معرفی این فضا نیز باید برنامه ریزی مدونی انجام شود تا با برگزاری برنامه هایی در سطح استانی وکشور این مسیر را به عنوان هدف گردشگری معرفی وبرای رونق بازدید آن تبلیغات کنیم.

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی،در اینستاگرام شخصی خود تصاویری از نماز عبادی سیاسی جمعه کومله، جلسه اش به همراه فرماندار، مسئولین شهرستان، شهردار و اعضای شورای چاف و چمخاله با مردم چاف و همچنین تصاویری از جلسه اش با جمعی از روحانیون شهرستان لنگرود منتشر کرد.

 

 

 

 

علی اصضر یوسف نژاد نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع استعفای رسول خادم و شورای فنی فدراسیون کشتی در نشست این فراکسیون خبرداد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: فراکسیون ورزش پس از پیگیری‌هایی که داشت قرار است فردا در نشستی با حضور وزیر ورزش و معاونین ذیربط و دبیرکل و رییس کمیته ملی المپیک وقایع اخیر فدراسیون کشتی و دلایل وقوع آن و همچنین پیامدهای آن در ورزش کشتی و سایر ورزش‌ها را بررسی کند.

وی افزود: این مساله از نظر ما حائز اهمیت است و درمجموع شرایط پیش آمده به نفع ورزش کشور نیست که این افراد استعفا دهند یا این وضعیت تعمیم پیدا کند.برهمین اساس در جلسه فردا زوایا و جوانب این وقایع و همچنین مسائل مربوط به سیاست بین‌المللی ما در ارتباط با ورزش و روابط بین‌المللی مربوط به کشتی را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

نایب رییس فراکسیون ورزش در پایان گفت که تلاش این فراکسیون این است که نتیجه حاصله به گونه‌ای باشد که به نفع ورزش، مردم و به ویژه کشتی باشد.

 

 

 

وی همچنین ویدیویی از مصاحبه اش با شبکه طبرستان در خصوص عدم تصویب ردیف بودجه برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی در کمیسیون تلفیق بودجه، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان فارس با استاندار و معاونین وی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان فارس خبرداد.

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، پست زیر را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار