کد خبر: ۵۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 05 March 2018

تابناک / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به موضوع اشتغال و دغدغه های مربوط به آن گفت: لازم است بسترهای تولیدید، اقتصادی و اشتغالزایی، در خارج از سیستم دولتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز یکشنبه در نشست با مسئولان ایثارگران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: اشتغال یک دغدغه عمومی جامعه است اما بایستی توجه داشته باشیم امکان اشتغال همگان در سیستم دولتی وجود ندارد.


وی ادامه داد: اگر همه سازمان ها و نهادها استخدام داشته باشند؛ باز هم پاسخگوی جمعیت متقاضی نیست، از این رو باید بسترهایی خارج از سیستم دولتی در بخش های تولیدی و اقتصادی برای اشتغال فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: در این نوع اشتغالزایی اگر از ظرفیت ها به درستی استفاده شود، به مراتب می تواند از اشتغال دولتی موفق تر باشد.
جمشیدنژاد گفت: براساس وظیفه بایستی به ایثارگران در بخش های مختلف از جمله تحصیلی، زندگی و اشتغال مشورت دهیم و آنان را برای برخورداری از بهترین ها هدایت کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه بازدیدها از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان باید بیشتر شود، گفت: این امر نباید منحصر به خانواده خاصی باشد و همه این اقشار بایستی مورد توجه قرار گیرند.
معاون استاندار گیلان در ادامه سخنانش با توصیفی از ایثارگری افزود: ایثارگران طبقه ای از جامعه ما هستند که بهترین باورها را دارند و نسبت به این باورها، جانفشانی کرده و کار بزرگی انجام داده اند.
وی تصریح کرد: نباید نسبت به این اقشار که از بهترین ها هستند، ناسپاسی و کم لطفی داشته باشیم؛ بنابراین در چارچوب قانون بایستی برای آنها کار انجام دهیم.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به مراحل تصویب یک قانون برای اجرا در دستگاه های اجرایی گفت: راهکارها بایستی در مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد و بعد دولت آنها را اجرا کند که در همین رابطه ، سالیان سال برای تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقاومت می شد.
جمشیدنژاد ادامه داد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مقطعی از زمان مورد توجه قرار گرفت و در دولت یازدهم آیین نامه اجرایی آن تصویب و اکنون ابلاغ شده اما اگر مقررات وجود داشته باشد ولی متولی نداشته باشد، قانون معلق می ماند.
وی با تاکید بر ضرورت تسلط کامل بر قوانین مربوط به ایثارگران توسط مسئولان مربوطه افزود: اگر دستگاهی توجیه نیست، حتما نیازمند آن است که سلسله مراتب، پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: خانواده های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه ای به آنها دارند؛ بنابراین اگر در جایی ضعفی وجود دارد، افراد مقصر را توبیخ کنیم و در جایی که خوب عمل می کنند، آنان مورد تشویق قرار گیرند.
جمعی از ایثارگران استان نیز امروز (یکشنبه) با مصطفی سالاری استاندار گیلان دیدار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار