تابناک / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که امروز به عملکرد دکتر آخوندی انتقاد دارند همان هایی هستند که زمان خرید هواپیما این موضوع را مطرح کردند که الان زمان مناسب خرید هواپیما نیست.
کد خبر: ۵۷۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 04 March 2018

تابناک / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که امروز به عملکرد دکتر آخوندی انتقاد دارند همان هایی هستند که زمان خرید هواپیما این موضوع را مطرح کردند که الان زمان مناسب خرید هواپیما نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «مهرداد بائوج لاهوتی»، نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا ضمن ابراز ناراحتی و تاسف از سقوط هواپیمای ATR72 و جان باختن شماری از هموطنانمان گفت: این هواپیما محصول مشترک فرانسه و ایتالیاست که در مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گرفت.

او با اشاره به اینکه خلبان این هواپیما یکی از بهترین خلبانان ایران به محسوب می شد، افزود: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما باز نشده نمی توان اظهار نظر و پیش داوری کرد.

لاهوتی با بیان اینکه باید به اقدامات مفید وزیر راه و شهرسازی توجه کنیم، ادامه داد: اولین اقدام وزیر راه و شهرسازی پس از برجام انعقاد قرارداد با 3 شرکت بزرگ دنیا (بوئینگ، ایرباس، ای تی آر) بوده که این 3 شرکت هواپیمایی قوی ترین و بهترین های دنیا هستند.

نماینده لنگرود اظهار کرد: کسانی که امروز به عملکرد دکتر آخوندی انتقاد دارند همان هایی هستند که زمان خرید هواپیما این موضوع را مطرح کردند که الان زمان مناسب خرید هواپیما نیست و نباید از بیت المال برای خرید هواپیما هزینه کرد.

او تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی با درنظر گرفتن سن ناوگان هوایی کشور تدابیری خوب و به موقعی اندیشیده و با 3 شرکت برتر دنیا قرارداد امضا کرد.

لاهوتی به این موضوع اشاره کرد که مدیرعامل ایرباس حاضر به مذاکره با ایران نبود اما پس از برجام به ایران آمد و با ما وارد مذاکره شد و در اولین ورود، ایرباس به کشور حضور داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما هیچ ایرادی نمی توانیم به جناب وزیر بگیریم، تصریح کرد: در دوران تحریم بسیاری از کشورها حاضر به مذاکره با ایران نبودند و پس از برجام اولین اقدامی که دکتر آخوندی انجام داد، انعقاد قراداد هواپیما بود که مورد هجمه بسیاری قرار گرفت.

لاهوتی با بیان اینکه عملکرد وزیر راه خوب بوده و نیازی به طرح استیضاح نیست، افزود: شاید در بخش مسکن کمی ایراد وجود داشته باشند اما ایشان در دوران بی پولی دولت در بخش حمل و نقل بسیار خوب عمل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار