کد خبر: ۵۷۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 04 March 2018

تابناک / در سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش محیط زیست کشور شرکت کرد.

دکتر کاوه مدنی استاد مرکز سیاست محیط زیست امپریال کالج لندن (کالج سلطنتی لندن) و استاد مدعو دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی عمران محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت نمود. وی پس از آن دوره پسا دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند. وی که برای سفری یک روزه به گیلان سفر کرده است بیش از ۱۵۰ مقاله در مجله‌های معتبرعلمی به چاپ رسانده‌است و در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا برای «دستاوردهای حرفه ای و فردی که نشان دهنده آینده با اهمیت و بشر دوستانه مهندسی عمران است» به عنوان یکی از ۱۰ چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شده‌است.

 

رمضانپور نرگسی: در رشت دو رودخانه از وسط شهر می گذرد، به جای اینکه از آن برای جدب گردشگر استفاده شود نگران سلامت مردم هستیم ؛ شهرداری متولی ساماندهی رودخانه ها نیست، محیط زیست و آب و فاضلاب در این کار نقش مستقیم دارد! / شیرزاد: شهر رشت فاقد زباله سوز است ؛ انتظار برخورد قاطع با تخریب کنندگان محیط زیست داریم / علوی: در رشت با مشکلات محیط زیستی فراوانی مواجه هستیم

 

در جلسه شورا که به ریاست امیرحسین علوی برگزار شد رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اظهار کرد: در صحن علنی روز دوشنبه از مادران شهدا تجلیل می شود.
وی با خیر مقدم به معاون پژوهش و آموزش سازمان محیط زیست کشور در صحن علنی شورا گفت: امیدوارم با بهره مندی از این حضور باب همکاری مناسبی در باره محیط زیست استان و شهر رشت انجام شود.

 

در رشت با مشکلات محیط زیستی فراوانی مواجه هستیم


رئیس شورا در ادامه خاطرنشان کرد: در رشت با مشکلات محیط زیستی فراوانی مواجه هستیم ، مدفن زباله در سراوان مشکلات فراوانی برای ما ایجاد کرده است و شهرداری رشت طی این سال ها با این مشکل دست به گریبان بوده و اگر اعتبار ملی مناسب به این مهم اختصاص نیابد یقینا مشکلات محیط زیست گسترش و دامن گیر آیندگان نیز می شود.
علوی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب دو رودخانه رشت گفت: در گذشته از زیبایی ها رودخانه های رشت می گفتند اما امروزه تمامی آن موارد به بار فراموشی سپرده شده و مشکلات زیست محیطی فراوانی در آن شاهد هستیم.
وی افزود: امیدواریم بودجه های آموزشی و پژوهشی در اعتبارات ملی برای این دو مساله مهم زیست محیطی اختصاص پیدا کند تا این مشکل به آیندگان به ارث نرسد.
رئیس شورا همچنین به تالاب عینک نیز گفت: سرازیری فاضلاب در تالاب عینک مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و حفط و احیای تالاب عینک رشت بسیار نقش مهمی دارد و انتظار مساعدت از سازمان محیط زیست را داریم. همچنین در فصل زمستان عمق آبی تالاب عینک کاهش یافته و امیدوارم محیط زیست گیلان به هزینه حق آب تالاب توجه کند.

 

به استان گیلان توجه ویژه تری شود


در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: امیدوارم حضور جنب مدنی اتفاقات خوبی برای زرجوب و گوهر رود، تالاب و مشکلات محیط زیستی ما رقم بزند.
وی در ادامه افزود: ما انتظار برخورد قاطع با تخریب کنندگان محیط زیست داریم و پسماندهای بیمارستانی، ساختمانی و… به طور بهینه در رشت مورد توجه نیست

شیرزاد همچنین خاطرنشان کرد افزود: شهر رشت فاقد زباله سوز است و امیدوار هستیم که بتوانیم پس از سالها انتظار این مشکل در رشت برطرف شود و به استان گیلان توجه ویژه تری شود.

 

با نگاه اقتصادی و مدیریت بی پول مشکلات محیط زیستی را ساماندهی کنیم

 

احمد رمضانپور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در شهر رشت که دو رودخانه از وسط شهر می گذرد به جای اینکه از آن برای جدب گردشگر و… استفاده شود نگران سلامت مردم هستیم. وی افزود: همه از شهرداری انتظار دارند ولی شهرداری متولی ساماندهی رودخانه ها نیست و محیط زیست و آب و فاضلاب در این کار نقش مستقیم دارد.

این عضو شورا تاکید کرد: : توقع داریم با نگاه اقتصادی مشکلات محیط زیستی را ساماندهی کنیم و مدیریت بی پول باید در چنین مواردی تحقق پیدا کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار