کد خبر: ۵۷۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 04 March 2018

تابناک / فرماندار ماسال گفت: بازرسی باید در این حوزه ورود کنند که منابع طبیعی چرا قانون را اجرا نمی‌کند. ما انتظار داریم بتوانیم کار مردم را حل کنیم اما 20 نفر مسئول نشسته‌ایم و نمی‌توانیم یک زمین را برای کسانی که زندگی‌شان در خطر است تعرفه کنیم.

به گزارش ماسال نیوز، محمدجواد عامر فرماندار ماسال ظهر امروز در جلسه بررسی عرصه های ملی واقع در محدوده طرح هادی تالش و ماسال که در شهر تالش و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با بیان اینکه بر اساس ماده ۶ قانون توسعه صنعت گردشگری، منابع طبیعی موظف است زمین مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات ایرانگردی و گردشگری، را با معرفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به قیمت منطقه‌ای به متقاضیان واگذار کند، اظهار داشت: منابع طبیعی باید در خصوص میزان اجرای این قانون پاسخگو باشد.

وی افزود: می گوییم می‌خواهیم حفظ حقوق بیت المال کنیم. منطقه ای داریم که خطر برای جان مردم دارد. جان مردم مهم تر است یا مال مردم؟ چیزی هست که باید شما انجام دهید اما شما آقایان کوتاهی می‌کنید. الان سازمان بازرسی و دکتر آقایی (معاون پیشگیری دادگستری کل گیلان) باید در این خصوص ورود کنند. مگر کسی که یک قانون، مصوبه و آیین نامه‌ای را امضا می‌کند نسبت به اجرای آن تعهد ندارد؟ مگر آقایان از منابع طبیعی در تهیه طرح هادی نماینده تام الاختیار نداشته اند. چطور امروز طرح را تحویل نمی گیرد.

فرماندار ماسال ادامه داد: این آقایان (بازرسی و معاون پیشگیری دادگستری کل) باید در این حوزه ورود کنند که شما چرا قانون را اجرا نمی‌کنید. ما انتظار داریم کار مردم را حل کنیم اما ۲۰ نفر مسئول نشسته‌ایم و نمی‌توانیم یک زمین را برای کسانی که زندگی شان در خطر است تعرفه کنیم. واقعا جای تأسف دارد.

وی با اشاره به رانشی بودن زمین مسکن مهر بهزیستی مرکیه ماسال و غیر کارشناسی بودن انتخاب این مکان گفت: در راستای ایجاد دیوار حائل و تثبیت آن از منابع داخلی اعتبار گذاشته شده است اما حل این مشکل نیازمند تخصیص اعتبار استانی از سوی اداره کل مدیریت بحران است.

عامر با بیان اینکه خانواده‌های دارای معلول که برخی حتی دو معلول دارند تمام مبالغ خود را واریز کرده اند اظهار کرد: متأسفانه غیر از دو بلوک ۴ و ۵ بقیه بلوک های به دلیل خطر رانشی بودن زمین قابل سکونت نیستند. ما از منابع داخلی منابعی را گذاشته ایم اما نیاز به اعتبار داریم. اکنون این بلوک ها آماده است اما خریداران که همه اجاره نشین هستند و خواهان سکونت در آن هستند اجازه ندارند به خطرات احتمالی در آنجا ساکن شوند و در صورت تأمین اعتبار این مشکل حل خواهد شد.

فرماندار ماسال با اشاره به رانشی بودن زمین بام سبز ماسال نیز گفت: رانشی بودن زمین بام سبز موقعیت گردشگری را از شهرستان ماسال گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار