تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / هر چند هرگوشه این مرزپرگهر سرشار از زیبایی و دیدنی است اما آمار نشان مي‌دهد که استان‌هاي گیلان و مازندران و همین‌طور اصفهان و فارس از مهم‌ترین هدف‌هاي گردشگری نوروزی محسوب مي‌شوند.
کد خبر: ۵۷۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 02 March 2018

تابناک / هر چند هرگوشه این مرزپرگهر سرشار از زیبایی و دیدنی است اما آمار نشان مي‌دهد که استان‌هاي گیلان و مازندران و همین‌طور اصفهان و فارس از مهم‌ترین هدف‌هاي گردشگری نوروزی محسوب مي‌شوند.

 

گیلان

مسیر زمینی تهران به رشت یکی از بهترین راه‌هاي زمینی ایران است. تمام مسیر تهران-کرج-قزوین- رشت ، آزاد راه است. فاصله تهران تا رشت 320 کیلومتر است. در مسیر کرج - قزوین و بعد از اینکه خروجی طالقان را رد کردید مجتمع‌هاي پذیرای خوبی وجود دارد که مي‌توانید از آنها استفاده کنید. در آزادراه قزوین - رشت تا رسیدن به منجیل خبری از مجتمع‌هاي پذیرایی نیست غیر از اینکه راه را بلد باشید و یکی دوتا خروجی آزادراه به جاده قدیم را بشناسید ما این گزینه را توصیه نمي‌کنیم.

راه‌هاي بین شهری گیلان هم از کیفیت متوسطی برخوردار است اما بیشتر ییلاقات گیلان دارای جاده‌هاي بسیار بد و در بسیاري موارد خاکی هستند. اگر قصد بازدید از ییلاقات گیلان را دارید حتما از اطلاعات مردم محلی یا مشورت با راهنمایان گردشگری محلی بهره‌مند شوید. شهرهای گیلان به دليل تراکم زیاد و بافت سنتی خود در ایام نوروز ترافیک بسیار شدیدی دارند، توصیه مي‌کنیم تا مي‌توانید از بزرگراه‌هاي بیرون شهر استفاده کنید.

اگر مي‌خواهید به گیلان سفر کنید خودتان را برای باران آماده کنید. چتر و بارانی یادتان نرود، گیلان است دیگر ناگهان وسط یک روز آفتابی آسمانش هوس باران مي‌کند. بیشتر زیبایی‌هاي شمال زیبایی‌هاي طبیعی است، جنگل، کوه و دشت و دریا پس کفش مناسب پیاده‌روی را فراموش نکنید بهتر است کف کفش‌تان آج‌دار باشد تا در دشت و کوه و جنگل سرنخورید و حادثه‌ای برای‌تان پیش نیاید.

دیدنی‌هاي گیلان را به سه دسته تقسیم مي‌کنیم؛ جلگه مرکزی، غرب و شرق. ساحل‌هاي گیلان از جلگه مرکزی به سمت شرق گسترده شده‌اند البته در غرب گیلان هم یک ساحل جنگلی بسیار زیبا به نام «گیسوم» هست. اما غرب گیلان بیشتر به دليل ییلاقات و جنگل‌هايش معروف است. بازارهای محلی گیلان را از دست ندهید، دوتا از معروف‌ترین‌هايش بازار قدیم رشت و بازار هفتگی است که هر پنجشنبه در شهر جمعه بازار دایر مي‌شود.

 

هر منطقه از شهرهای شمال کشور زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد اما “چمخاله” با سواحل و مراکز دیدنی خود جایگاه ویژه ای در میان توریستها و گردشگران دارد.

 

 

چاف و چمخاله، منطقه ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان می باشد که این منطقه در حدود 10 کیلومتری شرق لنگرود 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 39 کیلومتری غرب رودسر قرار دارد.فال روزانه

این منطقه زیبا، نزدیکترین ساحل به لنگرود بوده و یکی از نقاط توریستی گیلان به شمار می آید.

اکثر ساکنان چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می باشند که گویش آنان لکی است. شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی می باشد و محصول کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه است.


از مهم ترین ویژگی های شهر توریستی چاف و چمخاله ، استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دریاست که بدان جلوه ای خاص و بدیع داده است. این شهر از دیر باز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می رفته است.


ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل های موجود در کشور است که در سال 1390 نیز از جانب وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان انتخاب گردید.


این ساحل یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه است که قبل از انقلاب 1357 دارای پلاژها و ویلاهای بسیار زیبا و جالبی بوده که پس از انقلاب به تدریج از رونق آن کاسته شد. هم اکنون شهر چاف و چمخاله با داشتن چندین هتل، اقامتگاه و مهانپذیر، هر ساله پذیرای بسیار زیادی از مسافران می باشد.

یکی دیگر از عوامل معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن است که یکی از پرآب ترین رودهای کشور می باشد. عمق این رودخانه در بعضی از قسمت ها به 6 متر هم می رسد و در زمان های نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتی های روسی و ایرانی بوده است.

از دیگر مراکز سیاحتی چمخاله می توان تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر آن را نام برد.

 

اماکن اقامتی نزدیک

نام درجه کیفی تعداد اتاق‌ها

هتل ایرانیان

2 -

مهمانپذیر راک

3 8

هتل سریک

2 -

هتل ماندگار

1 -

هتل مجتمع گردشگری کارگران

2 84

هتل مجتمع گردشگری ستاره خزر

2 9

هتل مجتمع گردشگری ستاره دریا

4 58

هتل مجتمع گردشگری شایان

2 22

هتل میلاد نور

1 12

مهمانپذیر زیبا

3 9

هتل سریک

1 -

هتل مجتمع گردشگری دهکده ساحلی

3 33

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار