کد خبر: ۵۷۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 24 February 2018

تابناک / در بیست و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر رشت درباره روشن شدن چراغ‌های میادین سطح شهر در شب شهادت حضرت زهرا (س) مباحثی مطرح شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا با تبریک به مناسبت پنجم اسفند مصادف با بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندس اظهار کرد: نقش مهندسین در دوران هشت سال دفاع مقدس و جامعه امروزی غیرقابل‌انکار است.

فاطمه شیرزاد با اشاره به روز پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکاری گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سازمان سیما_منظر و فضای سبز شهرداری رشت انجام‌شده ۴۰ هزار اصله نهال رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می‌شود.

 

فردی ناشناس به‌طور مخفیانه و عمداً در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ‌های میادین رشت را روشن کرد! / شیرزاد: هر زمان که نیاز باشد در راستای دفاع از حقوق شهروندان صحبت می کنم حتی اگر این کار به مذاق برخی افراد خوشایند نباشد! / وضعیت روشنایی پیاده راه فرهنگی رشت بسیار نامناسب است ؛ شهروندان رشت از آزمون و خطا خسته شده اند!

 

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا افزود: پارک شقایق، پارک بانوان، پارک اندیشه، پارک شهید گلستانی و... ازجمله مکان‌هایی هستند که در آن نهال‌های رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه نهال‌های رایگان در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار نیز توزیع شود تصریح کرد: کاشت نهال در میادین شهر به‌منظور گرامی داشت یاد و خاطره افرادی که نسبت به اهدای عضو اقدام کرده‌اند باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد.

وی افزود: همه‌ساله در هفته درختکاری کاشت نهال به یاد عزیزانی که نسبت به اهدای عضو اقدام کردند انجام می‌شود و باید هر چه سریع‌تر نسبت به احداث المانی با این مضمون در یکی از میادین شهر اقدام شود.

شیرزاد خواستار احداث المان اهدای خون در پارک اندیشه رشت شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اهداکنندگان خون از شهدای مدافع حرم بودند باید هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم اقدام شود.

وی با بیان اینکه نهال‌هایی که در روز درختکاری کاشته می‌شود باید حفظ و نگهداری شوند خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته نسبت به این موضوع بی‌توجهی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی با ابراز گلایه از وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت گفت: وضعیت روشنایی پیاده راه فرهنگی رشت بسیار نامناسب است و این مشکل باید در اسرع وقت برطرف شود.

شیرزاد به ایجاد ایستگاه لرزه‌نگار در رشت اشاره و گفت: با توجه به زلزله‌های اخیری که در کشور پیش‌آمده و مشکلات و خطراتی که ممکن است پیرامون آن جان و مال مردم را مورد مخاطره قرار دهد این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: بخشی از شهر رشت روی گسل قرار دارد و انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه بیشتری معطوف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا با بیان اینکه مدیریت زباله در شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است گفت: باید از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای رفع مشکلات دفنگاه سراوان استفاده کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه در پرداخت مطالبات پسماند تعارف نداریم تصریح کرد: شهردار رشت به پرداخت مطالبات کارگران پسماند نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در جلسه اخیری که با دبیران ستادهای بحران کلان‌شهرهای کشور برگزار شد مباحث مختلفی پیرامون زلزله کرمانشاه مطرح شد.

بابک رمضانی افزود: نصب زلزله‌نگارها موجب می‌شود که افراد چند ثانیه زودتر از وقوع زلزله خبردار شوند و یقیناً این اقدام از بروز بسیاری از اتفاقات و خسارات جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به نصب دستگاه قطع گاز در سازمان‌های تابع شهرداری رشت تصریح کرد: این دستگاه در هنگام بروز زلزله به‌طور اتوماتیک گاز را قطع می‌کند و در حال حاضر در ۷۱ سازمان زیرمجموعه شهرداری این دستگاه‌ها نصب شده است.

رئیس سازمان سیما _منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکار بیان کرد: امسال برنامه‌های متفاوتی در دستور کار قرار دارد و هر شهروند می‌تواند با ثبت‌نام در سایت سازمان درختی را به نام خودش ثبت کند.

سجاد محجوب با اشاره به هیجدهم اسفند بزرگداشت مقام مادر و روز زن اظهار کرد: بالغ‌بر ۳۰۰ نفر پرسنل خانم در سازمان‌های مختلف شهرداری همکاری دارند و قصد داریم در حرکتی نمادین همه آنان نسبت به کاشت نهالی به نام خودشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ‌بر ۱۵۰۰ اصله نهال در میادین و بلوارهای سطح رشت کاشته شده است تصریح کرد: در راستای پیگیری‌ها و تأکیدات رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا المان اهدای عضو به‌زودی در یکی از میادین رشت احداث می‌شود.

محجوب با اشاره به بازنگری پیاده راه فرهنگی رشت افزود: در اینکه پیاده راه نیازمند بازنگری است شکی نیست و به‌زودی این مهم اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به نورافشانی برخی از میادین رشت در شب شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: به پیمانکار تأکید کردیم که نورافشانی باید قطع شود اما فردی ناشناس به‌طور مخفیانه و عمداً در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ‌های میادین رشت را روشن کرد که برای شناسایی فرد خاطی در حال بررسی دوربین‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری دراین‌باره کوتاهی نکرده است تصریح کرد: در حادثه حمله به مجلس نیز کسی کوتاهی نکرد و عده‌ای خرابکار به دنبال چنین اقداماتی هستند.

 

عضو شورای شهر رشت گفت: دفاع از حقوق شهروندان به منزله مصادره کردن مباحث و تصمیمات شهری نیست

فاطمه شیرزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به حاشیه های سی امین جلسه علنی شورا و درگیری لفظی اش با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: سخنگوی شورا وظیفه دارد در راستای تنویر افکار عمومی، مباحث مطروحه و تصمیمات گرفته شده مربوط به پارلمان شهری را از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان برساند.

وی افزود: طرح یک طرفه کردن برخی از خیابان های اصلی رشت پیش از فرا رسیدن سال نو موضوع مهمی است که یقینا برای شهروندان به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشکلاتی ایجاد می کند .

وی با اشاره به اینکه به عنوان سخنگوی شورای اسلامی رشت باید واقعیت ها را به اطلاع شهروندان برسانم تصریح کرد: بنده به عنوان سخنگوی شورا در مصاحبه ای طرح یک طرفه کردن خیابان ها و مسیرهایی که قرار است در آن این طرح اجرایی شود را به اطلاع شهروندان رساندم و این اطلاع رسانی موجب اعتراض همکارم قرار گرفت.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهروندان رشت از آزمون و خطا خسته شده اند گفت: باید همه چیز شفاف و صادقانه به اطلاع شهروندان برسد و در تمامی تصمیم گیری ها باید حقوق شهروندی و رفاه حال آنان را مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشاورین حوزه ترافیک اجرای طرح یک طرفه را در این زمان به صلاح نمی دانند گفت: طی نشست با تعدادی از مشاورین حوزه ترافیک تاکید داشتند که اجرای این طرح پیش از فرا رسیدن سال نو و در زمان حضور گردشگران نوروزی به صلاح نیست زیرا اطلاع رسانی نشده است و مردم در جریان این طرح ترافیکی نیستند .

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در روزهای پایان سال و افزایش جمعیت شهری به واسطه حضور گردشگران نوروزی و عرض کم خیابان های رشت یقینا طرح یک طرفه کردن خیابان های رشت مشکلات متعددی ایجاد می کند.

وی افزود: بنده با طرحی که در آن منافع مردم در نظر گرفته نشود مخالف هستم و امیدوارم شاهد اجرای طرح هایی نباشیم که نهایتا به پشیمانی و جمع آوری بیانجامد.

شیرزاد با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند تصریح کرد: همه ما باید در اظهار نظر ها سعه صدر خود را بالا برده و در تصمیماتی که منافع شهروندان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تحت شعاع قرار می دهد با دقت ورود کرده و با حفظ احترام متقابل در راستای رفع مشکلات شهری گام برداریم .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تلاش مدیران برای خدمت به مردم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه مسئولین در خدمت به مردم باید از یکدیگر سبقت بگیرند و بنده به عنوان یک عضو شورا امیدوارم در اجرای طرح ها به نیازهای و اولویت های شهری توجه بیشتری معطوف شود .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر پایبندی اعضای شورا به سوگند نامه روز معارفه گفت: به عنوان یکی از منتخبین مردم رشت در پارلمان شهری هر زمان که نیاز باشد در راستای دفاع از حقوق شهروندان صحبت می کنم حتی اگر این کار به مذاق برخی افراد خوشایند نباشد.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار