تابناک / عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه با توجه به گرانی‌های ایجاد شده احتمالا امسال مردم نتوانند به راحتی به سفر روند، خواستار پرداخت یارانه‌ سفر به افراد کم‌درآمد شد.
کد خبر: ۵۷۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶ 24 February 2018

تابناک / عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه با توجه به گرانی‌های ایجاد شده احتمالا امسال مردم نتوانند به راحتی به سفر روند، خواستار پرداخت یارانه‌ سفر به افراد کم‌درآمد شد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بی‌ثباتی نرخ ارز تاثیرات نامطلوبی در صنعت گردشگری کشور دارد، گفت: افزایش نرخ ارز باعث گران شدن خدمات گردشگری مانند هزینه مراکز اقامتی، بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و ... می‌شود در نتیجه تعداد گرشگر داخلی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه آثار سوءمدیریت در بخش ارزی را مردم پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ندارند چرا که با بی‌ثباتی در نرخ ارز نمی‌توانند عایدی خود در آینده را پیش‌بینی کنند؛ برخی معتقدند ممکن است با گرانی دلار قیمت خدمات مسافرتی نیز افزایش یابد و آمار سفر مردم کم شود در نتیجه نتیجه‌ای جز ضرر ندارد.

وی بیان کرد: نوسانات نرخ ارز باعث شده است سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نداشته باشند؛ دولت باید برای سفر مردم با توجه به اینکه نزدیک به ایام نوروز هستیم تمهیداتی بیاندیشد چرا که در این ایام فرصت مناسبی برای سفر ایجاد می‌شود اما با توجه به گرانی‌های ایجاد شده احتمالا امسال مردم نتوانند به راحتی به سفر روند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با ارائه راهکارهای مناسب از کاهش گردشگر داخلی جلوگیری کند؛ این سازمان می‌تواند با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه لایه‌های پایین جامعه را از لذت سفر بهره‌مند سازد؛ به طور مثال می‌تواند با پرداخت یارانه‌ کمکی به سفر افراد کم‌در آمد باشد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: تعاونی سازمان‌ها می‌توانند به صورت دسته جمعی کارکنان خود را به سفر بفرستند؛ در این شیوه هزینه سفر را کارمندان پرداخت می‌کنند اما به دلیل گروهی بودن هزینه سفر کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار