استاندار گیلان
استاندار گیلان در دیدار با خانواده شهیدان انصاری و نورانی، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر، این شهیدان والامقام را افتخار نظام مدیریتی کشور خواند.
کد خبر: ۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 04 July 2015
به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در این دیدار که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ویژگی های مدیریتی شهید انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی او گفت: منش اخلاقی، فداکاری و ایثار این بزرگواران در عرصه مدیریتی خدمت به مردم، افتخار نظام مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه تنها استاندار شهید کشور متعلق به استان گیلان است، افزود: این ویژگی منحصر بفرد هم از دیگر افتخارات مردم گیلان است.

استاندار گیلان هر روز این کشور را متعلق به شهدا دانست و ادامه داد: تبیین اندیشه های شهیدان انصاری و نورانی و شرایط تاریخی که در آن به مردم خدمت کردند، ضروری است.

وی همچنین با قدردانی از خانواده شهیدان انصاری و نورانی بویژه همسر شهید انصاری که مروج اندیشه های این شهدا شده اند، تصریح کرد: همه ما باید پایبند به آرمان های شهدا باشیم.

استاندار گیلان همچنین بر ساخت یادمان شهیدان انصاری و نورانی در محل شهادتشان تأکید کرد و گفت: بنیاد شهید باید با همکاری استانداری یادمان مناسبی را در این محل بسازند.

نجفی با تأکید بر بهره گیری از هنرمندان و اساتید دانشگاهی در طراحی این یادمان گفت: در طراحی این یادمان باید به اندیشه های ناب شهیدان انصاری و نورانی توجه کرد.

شهید مهندس علی انصاری که از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد. وی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان نیز بود. 

شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق و تلاش و ایثار بود، در پانزدهم تیرماه سال 1360 در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری تعالی که سال ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.

شهید علیرضا نورانی نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل ، به لقاءالله پیوست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار