کد خبر: ۵۶۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 22 February 2018

تابناک / سالگرد شهادت سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان سال های دفاع مقدس نهم فروردین در شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

به گزارش تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود، یادواره شهادت سردار شهید حسین املاکی نهم فروردین 97 همزمان با روز شهادت این فرمانده دلاور جبهه های حق علیه باطل با سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشوری در شهرستان لنگرود برگزار خواهدشد.
به همین مناسبت روز گذشته دوم اسفند نیز جلسه هماهنگی مراسم یادواره سردار شهید حسین املاکی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی شاهد و ایثار سپاه در رشت برگزار شدکه فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم گفت: امروز بسیاری از افراد جامعه هنوز نمی دانند که پیکر مطهر شهید املاکی به وطن بازنگشته است که این موضوع رسالت ما را در معرفی این شخصیت بزرگوار سنگین تر می کند.
سردار عبدالله پور افزود: سردار شهید حسین املاکی برای گیلان یک شخصیت خاص است و هر چقدر پیرامون این شهید بزرگوار کار کنیم، کم است.
همچنین سردار مصطفی پور، فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود در این باره گفت: اعضای ستاد در باره اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، رونمایی از تله فیلم قهرمان با موضوع زندگی سردار شهید املاکی و کیفیت بخشیدن برنامه‌ها، بحث و تبادل‌ نظر کردند.
سردار شهید حسین املاکی در عملیات‌ متعددی در زمان دفاع مقدس چون والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر چهار، والفجر شش، والفجر هشت و عملیات بدر نقش بسیار موثری داشت.
او در سال ‎ 64 به تیپ قدس گیلان پیوست، واحد اطلاعات و عملیات تیپ را تقویت کرد و بهترین طرح عملیاتی والفجر ‎ 9را با توجه به شناسایی هایش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا کرد و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.
پس از عملیات والفجر هشت در منطقه عمومی فاو، دیگر همرزمانش چون سردار مهدی خوش سیرت و حسن رضوان خواه به او پیوستند و فرماندهی گردان‌های پیاده تیپ قدس را بر عهده گرفتند و سردار حاج محمود قلی پور نیز رییس ستاد تیپ قدس گیلان بود.
سر انجام این دلاور شجاع اسلام 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق شانه‌دری بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) به همراه یاران و همرزمان شجاع اسلام در اثر بمباران شیمیایی دشمنان بعثی به کسب مقام شهادت نائل آمد.
یکی از خاطرات معروفی که از وی نقل می شود این است که وقتی در میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم در معرض شیمیایی بود ماسکش را به صورت بسیجی بغل دستش که ماسک نداشت بست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار