کد خبر: ۵۶۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 19 February 2018

تابناک / جای بسی تاسف است که یک بیگانه به قهرمان ملی ما توهین کند و او را «بزدل» بداند. کریمی نه تنها «بزدل» نیست بلکه محبوب دل مردم است.و با حضور در این مناظره و طرح سوالات مردمی بر میزان محبوبیت خود در قلب مردم هم افزود.

سپید رود رشت صفر – استقلال تهران 3

اما، این همه ماجرا نبود، چند هزار هوادار استقلالی برای نخستین بار و یا حداقل معدود دفعات یکدل و یکصدا به تشویق یک پرسپولیسی محبوب پرداختند! چرا؟

هواداران دو آتیشه استقلال می‌دانستند، طرف «علی کریمی» است،‌ مردی که بازیکن سابق و عاشق پرسپولیس و اسطوره این باشگاه است. اما، شجاع و جسور است و حرف حق و مردم را می‌زند. خودش را مثل همبازیان و هم‌قطارانش کنار و عقب نمی‌کشد و به هیچ وجه «بزدل» نیست. اما، در این میان یک پرتغالی همیشه زیرک و باهوش بزرگترین اشتباه را مرتکب شد. آن جایی که «کارلوس کی‌روش» در برنامه تلویزیونی نود پیامکی برای «عادل فردوسی پور» مجری برنامه نود ارسال کرد و در آن «علی کریمی» را «بزدل» خواند و فردوسی پور هم در نقش مترجم کی‌روش آن پیام را قرائت کرد.

عجبا! «کی روش» مردی را «بزدل» خواند که تمام علاقه‌مندان فوتبال حتی استقلالی‌ها شجاعتش را تحسین کردند و این رفتار زشت و نسنجیده کار سرمربی پرتغالی را خراب کرد! دوشنبه شب «علی کریمی» محبوب شد در حالی که نه قدرت بیان و استدلال «محمدرضا ساکت» را داشت و نه تجربه چندانی در مناظرات و حضور در برنامه زنده تلویزیونی! اما او چاپلوسی را بلد نبود و تملق کسی را هم نکرد!

مناظره زنده او با دبیر کل اصفهانی زیرک و باهوش بینندگان پرشماری از تا پاسی از شب پای گیرنده‌های تلویزیونی شبکه سه میخکوب کرد! و در پایان کاربران اجتماعی بحث‌های بسیار داغی در باره این مناظره مطرح کردند. معمولاً مناظرات انتخابات ریاست جمهوری رقابتی و معنی‌دار است و هر جمله و کلمه‌ای که بیان می‌شود، تاثیر مستقیمی روی آرای مردم دارد، اما در مناظره ورزشی تنها طرح سؤال و پاسخ به آن است که باید صریح، شفا و منطبق با خرد جامعه باشد. مسئله مهم این است که از این بحث‌ها و سؤال و جواب برای بهبود و شرایط فوتبال ایران استفاده کرد و حداقل بتوان بخشی از مشکلاتی را که وجود دارد و همه به آن معترفند را حل و برطرف کرد.

جای بسی تاسف است که یک بیگانه به قهرمان ملی ما توهین کند و او را «بزدل» بداند. کریمی نه تنها «بزدل» نیست بلکه محبوب دل مردم است.و با حضور در این مناظره و طرح سوالات مردمی بر میزان محبوبیت خود در قلب مردم هم افزود.

مربی لوکس و چندمیلیون دلاری پرتغالی با مرخصی‌های سریالی و بی پایان که بیش از هفت سال از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برایش فراهم بوده! و باخت‌های بد زیادی که برای کشورمان آورده یک بر صفر به لبنان که اولین شکست تاریخ فوتبال ما برابر این تیم بود، شکست خانگی مقابل ازبکستان، باخت 3 بر یک مقابل بوسنی و البته شکست باورنکردنی برابر عراق در جام ملت‌های آسیا، بی اعتنایی آشکار به مسابقات داربی و لیگ برتر، حضور یک عضو مرموز در کادر فنی تیم ملی با نسبت خویشاوندی، سوء‌استفاده‌های غیرحرفه‌ای از فوتبال ایران و بیلبورد شدن در سطح شهر، موکول کردن پرداخت مالیات دستمزدش به فدراسیون فوتبال، بی احترامی به تشکیلات فدراسیون از جمله روابط عمومی، اطلاع‌رسانی رسمی از طریق صفحه فیس بوک خود و... همه و همه اینها برای جمعی از مردم ایران قابل تحمل بود. اما مداخله غیرضروری او در این مناظره و استفاده از لفظ موهن «بزدل» برای اسطوره فوتبال کشور محبوبیت مرد پرتغالی را به شکل بی سابقه‌ای کاهش داده است. او تاکنون هر جور که دلش خواست با اعتبار و حیثیت‌های افراد فوتبال کشورمان بازی کرده است، اما توهین به اسطوره‌های مردمی همچون علی کریمی، علی دایی، شهید فهمیده، باکری، همت، بهشتی، مطهری، مهدوی کیا، تختی، حجازی و... که سربلندی و عزت و افتخار برای ایران و ایرانی نقطه مشترک تمامی این اساطیر بوده است، از سوی هر کسی باشد برای مردم خیلی سخت و دردآور است و به سادگی از کنار آن نخواهند گذشت! صعود به جام جهانی شیرین است، اما تمام فوتبال نیست بلکه بخشی از جهان فوتبال می‌باشد و مردم ایران حاضر نیستند به خاطرش اسطوره‌های خود را از دست بدهند. اسطوره‌های مردم غیرقابل معامله است!

«علی کریمی» بر خلاف نظر «کارلوس کی‌روش» هم صادق است و هم شجاع و به همین دلیل با اقبال گسترده مردمی روبرو شد. نه آقای کارلوس کی روش و نه هیچ کس دیگری حق ندارند با هر بهانه‌ای از جمله صعود به جام جهانی و یا «برهه حساس جام جهانی» به اسطوره‌های مردم اهانت کنند! علی کریمی نه همه رسانه‌ها را با خود داشت، نه می‌توانست وعده سفر به جام جهانی به کسی بدهد ونه حتی قدرت بیان آقایان را داشت ولی با استقبال عجیب اکثریت جامعه قرار گرفت. حالا او محبوب دل پرسپولیسی‌ها، استقلالی‌ها، تراکتوری‌ها، سپیدرودی‌ها و.. و خلاصه همه فوتبال دوستان ایران زمین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار