کد خبر: ۵۶۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 18 February 2018

تابناک / جمعی از زلزله‌زدگان استان کرمانشاه هنوز کانکس ندارند و در پی بارش‌های اخیر، هم‌اکنون در حال تخلیه وسایل خود از درون چادر‌ها هستند.

در پی بارش باران و اخطاریه‌های هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه قوی بارش‌زا بر جو استان کرمانشاه تا روز دوشنبه، همچنان شاهد آبگرفتگی چادرهای مناطق زلزله‌زده هستیم.

براساس این گزارش، خیلی‌ از زلزله‌زدگان استان هنوز کانکس ندارند و هم‌اکنون اوضاع اسفناکی در چادرهای پر از آب دارند.

کودکان زلزله‌زده یکی پس از دیگری بر اثر سردی هوا، سرما‌خوردگی و تشنج از دامان پر مهر مادران دل‌شکسته پر می‌کشند و نصب پلاکاردهای تسلیت روی چادرهای غرق در آب درد بزرگ دیگری است برای والدین آواره و ترس بزرگی است برای مادرانی که هم‌اکنون فرزنداش در بستر بیماری است.

بارش نسبتا سنگین باران از روز گذشته تا اواخر وقت فردا‌ (یکشنبه) در مناطق زلزله‌زده باز موجب تکرار قصه تکراری آبگرفتگی چادرهای محل اسکان شده ...

طبق گزارش هواشناسی، آمار بارش‌ها تا ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز در شهرستان‌های زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب به ترتیب 40 و 39 میلی‌متر بوده که با تداوم بارش‌ها این آمار تاکنون افزایش یافته است.

همیشه قبل از شروع بارندگی هواشناسی به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کند برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی در مناطق زلزله‌زده تمهیدات لازم را به کار گیرند، اما انگار مسؤولان در خواب هستند زمانی که مردم غرق در باران می‌شوند از خواب بیدار شده و اقدامات لازم را به کار می‌برند دقیقا مصداق همان ضرب‌المثل «نوشدارو پس از مرگ سهراب» را برای زلزله‌زدگان سوغات می‌برند.

امروز به علت آبگرفتگی کانکس‌ها و چادرها مدارس نوبت صبح سرپل‌ذهاب دو ساعت زودتر و نوبت عصر در تمامی مقاطع تعطیل اعلام شد.

مسؤولان، ای کسانی که از دستتان کاری برمی‌آئید، از امشب تا فردا صبح بارش‌ها با شدت بیشتری پیش‌بینی شده، به داد مردم زلزله‌زده غرب کشور برسید، چادرها غرق در آب است و مردم این مناطق هم‌اکنون با فرزندان دلبند خود پای در آب در حال تخلیه وسایل اندک زندگی خود از درون چادرها هستند، ببیند واقعیت را و تکذیب نکنید ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار